آیا برتینا تنها دارنده گواهی تبلیغ در گوگل در کشور می باشد؟

بله.
برتینا تنها دارنده گواهی تبلیغ در گوگل در کشور می باشد و هیچ شرکت و یا شخص دیگری دارای این گواهی نبوده. برای اطمینان از این موضوع لینک گواهی گوگل افراد را بررسی نمایید که مانند برتینا در سایت گوگل باشد. همچنین گواهی آنها با نام خودشان و نه نام دیگری باشد.

آیا برتینا از کارت اعتباری مجازی استفاده می کند؟

خیر
برتینا تحت هیچ شرایطی از کارتهای اعتباری مجازی استفاده نمی نمایند و دارای حساب بانکی معتبر با دلار واقعی می باشند در نتیجه نه تنها باعث کاهش رتبه سایت و دامنه شما و احیانا بلک لیست شدن آن به دلیل انجام اعمال خلاف قوانین گوگل نمی گردند بلکه به دلیل گواهی دار بودن اکانت باعث افزایش اعتبار دامنه و سایت شما نزد گوگل می گردند.

آیا برتینا از دلار قانونی و حساب بانکی واقعی استفاده می نماید؟

بله
این موضوع باعث افزایش هزینه های سرویس می گردد اما در طول زمان به دلیل جلوگیری از مشکلات احتمالی به نفع تبلیغ دهنده خواهد بود.

آیا برتینا اکانت اختصاصی Google adwordsارایه می کند؟

بله
جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش نمایندگی تبلیغ در گوگل مراجعه نمایید و سپس به بخش مالی جهت صدور فاکتور دریافت اکانت تیکت ارسال نمایید و پس از پرداخت فاکتور مذکور حتما مراتب را اطلاع دهید تا اطلاعات اکانت در اختیار شما قرار گیرد.

آیا امکان تغییر در کلید واژه ها توسط کاربر وجود دارد؟

بله.
در صورتی که سرویس اکانت اختصاصی سفارش دهید و یا سرویس کنترل پنل را به تبلیغ خود اضافه نمایید این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

آیا در صورتی که کاربر تبلیغ ما را مشاهده کند ولی کلیک نکند، ما هزینه ای پرداخت می کنیم؟

اخیر پرداخت هزینه فقط به ازای کلیک و ورود کاربر انجام خواهد شد.

آیا امکان نمایش تبلیغ در جی میل و سایت های دیگر مثل Alexa وجود دارد؟

بله
این سرویس Google Network نام دارد که فعال سازی آن رایگان می باشد اما در کل بدلیل نادقیق بودن فعال کردن آن توصیه نمی شود.

آیا نمایش تبلیغ در گوگل رایگان می باشد؟

بله
نمایش تبلیغ در گوگل رایگان می باشد و فقط هزینه به ازای کلیک پرداخت می شود.

آیا تبلیغات در گوگل محدودیت زمانی دارد؟

خیر
تبلیغ در گوگل دارای محدودیت زمانی نبوده و تا زمان پایان اعتبار نمایش داده می شود.

آیا برتینا برای فعال سازی تبلیغ هزینه نصب دریافت می نماید؟

خیر
هزینه صرفا برای اعتبار دریافت می گردد و نصب تبلیغ رایگان می باشد.

آیا نگرانی از بابت تحریم و بسته شدن اکانت وجود دارد؟

خیر
زیرا تبلیغ شما در اکانتهای برتینا اجرا می شود و در صورت تحریم و یا بسته شدن به سرعت و طی یک روز به یک اکانت دیگر منتقل می شود و تبلیغ شما صدمه نخواهد دید.

تعداد کاربران برتینا چقدر می باشد؟

تا کنون تعداد کاربران برتینا بیش از 30000 کاربر می باشد.

آیا قبل از پایان اعتبار باخبر می شوید؟

بله
بصورت خودکار قبل از پایان اعتبار یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد تا شما بتوانید بدون توقف تبلیغ خود را تمدید نمایید همچنین یک ایمیل در هنگان پایان اعتبار برای شما ارسال خواهد شد.

آیا امکان تبلیغ سایت های غیر فارسی وجود دارد؟

بله.

آیا امکان تبلیغ سایت های .ir وجود دارد؟

بصورت مستقیم خیر
شما باید یک دامنه غیر ir مانند .com بر روی سایت خود پارک نمایید تا بتوانید تبلیغ خود را با آن سایت انجام دهید برای نمونه سایت اصلی برتینا www.bertina.ir می باشد که در هنگام تبلیغ بصورت www.bertinaco.com تبلیغ می شود.

حداقل هزینه کلیک در سرویس های برتینا چقدر می باشد؟

برتینا ارائه دهنده سرویس حداقل هزینه کلیک می باشد این حداقل 1 تا 5 سنت می باشد.

آیا برتینا نمایندگی تبلیغ در گوگل ارائه می دهد؟

بله
جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش نمایندگی تبلیغ در گوگل مراجعه نمایید.

آیا برتینا اکانت Google Adwordsارائه می نماید؟

بله
در صورت سفارش تبلیغ همزمان در محیط فارسی و انگلیسی تبلیغ شما در گوگل فارسی به آدرس زیر نمایش داده می شود.
http://www.google.com/fa

آیا تبلیغ ما در گوگل فارسی هم نمایش داده می شود؟

بله
در صورت سفارش تبلیغ همزمان در محیط فارسی و انگلیسی تبلیغ شما در گوگل فارسی به آدرس زیر نمایش داده می شود.http://www.google.com/fa

نحوه دریافت گزارش به چه صورت می باشد؟

به 3 طریق می توان گزارش دریافت نمود.
1. انتخاب سرویس گزارش دهی مستقیم که در این سرویس گزارش ها بصورت مستقیم توسط گوگل به ایمیل شما ارسال می شود و بصورت روزانه،هفتگی و یا ماهانه می باشد.
2. ارسال درخواست گزارش به ایمیل اصلی برتینا و دریافت گزارش از برتینا طی 1 تا 3 روز کاری
3. انتخاب سرویس کنترل پنل که دارای سیستم گزارش دهی لحظه ای می باشد و کاربر در هر زمان می تواند گزارش دریافت نماید.

آیا امکان دریافت گزارش به صورت لحظه ای وجود دارد؟

بله
امکان گزارش دهی Online در کنترل پنل وجود دارد.

آیا امکان شارژ آنی تبلیغات وجود دارد؟

بله
برای تمدید و شارژ تبلیغ در ناحیه کاربری > سفارش جدید > تبلیغ در گوگل، پلن مورد نظرتان را سفارش دهید و در صفحه بعد نوع تبلیغ را بر روی تمدید تبلیغ قبلی قرار دهید.

آیا امکان نمایش در تمامی مرورگرها مانند Firefox و IE وجود دارد؟

بله بلیغات در تمامی مرورگرها نمایش داده می شود.

آیا امکان قرار دادن متون تبلیغاتی و آدرس های متعدد از یک سایت وجود دارد؟

بله برای این منظور از سرویس افزودن متن تبلیغ استفاده نمایید و نیاز به سفارش جدید وجود ندارد.

آیا استفاده از کنترل پنل دارای هزینه می باشد؟

بله.
کنترل پنل دارای یک هزینه فعال سازی می باشد. همچنین در صورت تمایل جهت اضافه کردن متن تبلیغ جدید (متن اضافی تبلیغ)، مبلغ 8 درهم، از اعتبارتان کسر می شود.

از چه روش هایی می توان پرداخت نمود؟

پرداخت اینترنتی
پرداخت خود پردازی
پرداخت بانکی
پرداخت چکی

آیا امکان تعیین سقف هزینه روزانه وجود دارد؟

بله، شما می توانید مبلغی را به عنوان سقف هزینه روزانه تعیین نمایید. این مقدار سقف هزینه می باشد و نه هزینه روزانه، به این صورت که مثلا اگر سقف هزینه روزانه شما 10 دلار باشد هرگاه در روز هزینه شما به 10 دلار رسید، تبلیغ شما تا روز بعد متوقف خواهد شد اما اگر روزی این هزینه کمتر باشد به همان میزان کمتر هزینه می شود این سرویس رایگان بوده.

آیا امکان تنظیم منطقه پخش وجود دارد؟

بله شما می توانید کشور خاصی را به عنوان منطقه پخش معرفی نمایید.

آیا امکان تعیین زمان پخش وجود دارد؟

بله شما می توانید ساعت و زمان پخش تبلیغ خود را تعیین نمایید مثلا 12 تا 4 و 6 تا این سرویس رایگان بوده اما بطور کل توصیه نمی شود.

آیا امکان تعیین هزینه کلیک برای هر کلید واژه وجود دارد؟

بله امکان تعیین هزینه کلیک برای هر کلید واژه وجود دارد در صورتی که کاربر هزینه کلیک تعیین ننماید حداقل هزینه که همان 1 تا 5 سنت می باشد برای کاربر تعیین می گردد.

تبلیغ در کجا نمایش داده می شود؟

وب سایت گوگل شامل بخش جستجوی گوگل می باشد این همان صفحات نتیجه جستجوی گوگل می باشد، کنار یا بالای نتایج جستجو. محل قرار گیری تبلیغ در گوگل بصورت غیر اختیاری می باشد و یک سیستم خودکار محل قرار گیری تبلیغات را مشخص می نماید اما هرچه هزینه کلیک (CPC) شما بالاتر باشد شما در نتایج بالاتر قرار خواهید گرفت ممکن است بدلیل کثرت تعداد تبلیغات آگهی شما در صفحه دوم نمایش داده شود که درآن حالت در صورتی که بخواهید تبلیغ شما در صفحه اول نمایش داده شود شما باید هزینه کلیک را افزایش دهید دو محل تبلیغ در نتایج جستجو وجود دارد یکی بالای نتایج جستجو و دیگری کنار نتایج. بطور کل امکان تعیین دقیق این محل در گوگل وجود ندارد و تنها می توان با تغییر CPC بصورت حدودی محل آنرا تعیین نمود که با آن وجود هم محل تبلیغ ثابت نبوده و در طول صفحه جابجا می شود. در صورتی که هزینه کلیک شما پایین باشد(1 تا 20 سنت) در درصد بالایی از موارد (حدود 90) تبلیغ شما در کنار نتایج نمایش داده می شود و در درصد کمی از موارد در بالای نتایج و در صورتی که هزینه کلیک شما بالا باشد (25 سنت به بالا) در درصد بالایی(بالای 80 درصد) از زمانها تبلیغ شما در بالای نتایج نمایش داده می شود و هرچه مقدار هزینه کلیک شما بالاتر باشد این درصد بالاتر خواهد رفت. دقت داشته باشید محل قرار گیری تبلیغ به پلن انتخابی شما ارتباطی ندارد و به هزینه کلیک شما بستگی دارد.

چگونه متن تبلیغ خود را ارسال نمایم؟

پس از تکمیل سفارش سیستم بصورت خودکار یک ایمیل راهنما برای شما ارسال خواهد نمود.

چگونه تبلیغ در گوگل را سفارش دهم؟

به بخش تبلیغ در گوگل برتینا به آدرس زیر وارد شوید.
https://www.bertina.ir/adwords
در زیر جدول فهرست قیمت ها دکمه خرید و نحوه پرداخت قابل مشاهده می باشدد فرآیند سفارش را تا انتها ادامه دهید. در مرحله آخر سیستم از شما نحوه پرداخت را خواهد پرسید.

تفاوت تبلیغ در بالای نمایش به صورت زرد و تبلیغ در کنار نتایج چیست؟

به سوال "تبلیغ در کجا نمایش داده می شود؟" مراجعه نمایید.

کدام شمارنده را توصیه می نمایید؟

سیستم شمارنده گوگل با نام گوگل آنالیتیک توصیه می شود http://www.google.com/analytics/.

آیا شمارنده وب گذر دقیق می باشد؟

خیر این شمارنده دقیق نبوده و توسط برتینا تایید نمی گردد.

آیا ابزاری برای انتخاب کلید واژه مناسب وجود دارد؟

خبله یک ابزار انتخاب کلید واژه توسط گوگل ارائه شده است.
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

متن تبلیغ در گوگل دارای چه فرمتی می باشد؟

متن تبلیغ در گوگل دارای یک فرمت استاندارد بوده که برای تمامی تبلیغ ها موجود در گوگل یکسان بوده و قابل تغییر نمی باشد حداکثر 25 حرف برای عنوان و دو خط حداکثر 35 حرفی برای توضیح و یک آدرس سایت همچنین فاصله و تمامی علامتها حرف به حساب می آیند.

آیا تغییر در متن و کلید واژه ها رایگان می باشد؟

بله در هر زمان می توان انجام داد.

آیا می توانم تعداد کلید واژه کمتری نسبت به حداکثر تعداد کلید واژه ها معرفی کنم؟

بله تعداد مجاز سقف تعداد بوده و شما می توانید کمتر از آن تعریف نمایید.

منظور از متوسط ورود کاربر چیست؟

هنگامی که هزینه کلیک شما در گوگل 5 سنت تنظیم گردد متوسط تعداد ورود بدست می آید مثلا در پلن 4 اعتبار شما 100 دلار بوده و در صورتی که هزینه کلیک شما 5 سنت باشد با تقسیم 100 دلار بر 5 سنت متوسط تعداد کلیک شما 2000 خواهد شد دقت داشته باشید هزینه کلیک بین 1 تا 5 سنت بصورت خودکار توسط گوگل تعیین می گردد ولی هزینه کلیک بالاتر از آن توسط کاربر تنظیم می گردد.

منظور از حداکثر ورود کاربر چیست؟

هنگامی که هزینه کلیک شما در گوگل 1 سنت تنظیم گردد متوسط تعداد ورود بدست می آید مثلا در پلن 4 اعتبار شما 100 دلار بوده و در صورتی که هزینه کلیک شما 1 سنت باشد با تقسیم 100 دلار بر 5 سنت متوسط تعداد کلیک شما 10000 خواهد شد دقت داشته باشید هزینه کلیک بین 1 تا 5 سنت بصورت خودکار توسط گوگل تعیین می گردد ولی هزینه کلیک بالاتر از آن توسط کاربر تنظیم می گردد.

آیا پلن های مختلف از لحاظ کیفیت متفاوت می باشند؟

خیر تمامی پلن ها از 20 تا 2000 دلار دارای کیفیت یکسان بوده و تنها تفاوت آنها در میزان اعتبار و حداکثر تعداد کلیدواژه می باشد.

آیا می توانم هر کلید اژه ای را انتخاب نمایم؟

بله اما دقت داشته باشید کلمات انتخابی شما حتما باید به وب سایت شما مرتبط باشد زیرا گوگل تمامی کلیدواژه های تبلیغ را بررسی نموده و در صورت عدم ارتباط بین کلیدواژه و سایت آنرا تایید نمی نماید این تایید بصورت خودکار توسط الگوریتم های محرمانه گوگل انجام می پذیرد اما بصورت حدودی کلمه مورد نظر حتما باید در صفحه سایت شما قید شده باشد اما پارامترهای دیگری نیز دخیل می باشد حداقل ارتباط به این شکل است که کلمه کاربر حداقل یکبار در متن صفحه آمده باشد و حتما یکبار هم در بخش meta keyword قید شده باشد در غیر این صورت گوگل آن کلمه را غیر مرتبط تشخیص داده و رد می نماید همچنین گوگل تعداد زیادی از کلمات کاربران را تایید نمی نماید جهت آگاهی بیشتر راهنمای گوگل را مطالعه نمایید.

Quality Score چیست؟

در سیستم ادوردز برای اینکه آگهی شما بتواند برای یک کلمه کلیدی نمایش داده شود، باید از Quality Score کافی برخوردار باشد. QS مقیاسی برای سنجش کیفیت کلمه کلیدی و آگهی تبلیغاتی بوده و در تعیین کمترین هزینه – Minimum Firstpage Bid ای که برای نمایش آگهی باید پرداخت شود نقش اصلی را ایفا می کند. هرچه قدر میزان QS بیشتر باشد، حداقل هزینه برای هر کلمه کلیدی کاهش پیدا می کند و درنتیجه شما هزینه کمتری را برای تبلیغات پرداخت می کنید. از عواملی که در تعیین Quality Score نقش دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
درصد نسبت تعداد کلیک به دفعات نمایش آگهی – Click Through Rate یا همان CTR
میزان تناسب و ارتباط متن آگهی با کلمه کلیدی اختصاص داده شده به آن.
اطلاعات مربوط به عملکرد کلمات کلیدی در گذشته
میزان تناسب صفحه مقصد با کلمات کلیدی انتخاب شده در اکانت ادوردز
بسیاری از عوامل دیگر

Click through Rate : CTR چیست؟

درصد نسبت تعداد دفعات کلیک بر روی آگهی به تعداد دفعات نمایش آن را CTR گویند و معیاری برای تعیین عملکرد آگهی های تبلیغاتی در ادوردز به حساب می آید. هر چقدر متن آگهی شما با کلمات کلیدی تعریف شده برای آن، تناسب و ارتباط بیشتری داشته باشد به همان میزان CTR آگهی شما بالا می رود و این نشاندهنده عملکرد خوب آگهی شماست. هر چقدر CTR بالا برود، میزان Quality Score نیز افزاریش یافته و با افزایش QS حداقل هزینه ای که برای نمایش آگهی باید پرداخت شود کاهش می یابد و در کل شما هزینه تبلیغاتی کمتری پرداخت می کنید! پس افزایش CTR بسیار مهم است. همچنین گوگل در بسیاری مواقع هنگامی که درصد نمایش به کلیک شما کمتر از 2 درصد باشد آن کلمه را با این فرض که نا مرتبط می باشد غیر فعال می نماید

چگونه می توانم اطلاعات بیشتری کسب نمایم؟

دو راهنمای فارسی و انگلیسی در بخش تبلیغ در گوگل برتینا قرار داده شده است آنها را مطالعه نمایید.

آیا ممکن است گوگل یک سایت را تایید نکند؟

بله
یکی از مراحل تایید گوگل تایید وب سایت می باشد در این مرحله چندین بخش یک سایت بررسی می شوند.
نام دامنه: نباید ای ار باشد و همچنین نباید بصورت redirect یا همان forward باشد - نباید در لیست سیاه گوگل باشد.
محتوای سایت:نباید دارای اشکال در ساختار طراحی باشد-باید دارای متن قابل خواندن توسط گوگل باشد-نباید دارای محتوای غیر مجاز باشد.
هاست: نباید کند باشد-نباید ای پی آن در لیست سیاه گوگل باشد-هاست نباید دارای اشکال باشد-هاست باید توسط گوگل قابل مشاهده باشد.

آیا ممکن است گوگل یک متن را رد نماید؟

بله
بله استفاده از بسیاری کلمات در متن تبلیغ غیر مجاز بوده.

آیا ممکن است گوگل تعدادی از کلمات را رد نماید؟

بله
در صورتی که کلمه کلیدی دارای موارد زیر باشد تایید نمی شود.
1. در فهرست کلمات غیر مجاز گوگل نباشد.
2. توسط گوگل به سایت نامرتبط تشخیص داده شود.
3. نسبت نمایش به کلیک آن کمتر از 2 درصد باشد.

زمان فعال سازی تبلیغ چقدر می باشد؟

فعال سازی تبلیغ از طریف برتینا طی همان روز سفارش انجام می پذیرد اما گوگل دارای یک سیستم بررسی می باشد که پس از بررسی سایت و متن تبلیغ کاربر آن را فعال می نماید. این زمان ممکن است از 15 دقیقه تا چند روز بطول بیانجامد اما بطور معمول طی 2 ساعت پس از فعال سازی از طرف برتینا به نمایش درخواهد آمد علت دیر تایید شدن بعضی سایت ها معمولا به دلیل اشکال در ساختار محتوایی سایت مربوطه و یا هاستینگ آن می باشد.

علل رایج عدم نمایش تبلیغ در گوگل چیست؟

در کل 13 علت رایج برای عدم نمایش تبلیغ در گوگل وجود دارد.
1. Keyword Relevancy
هنگامی که گوگل عبارت کلیدی مورد نظر کاربر را نا مرتبط تشخیص دهید. در این حال کاربر باید کلمات ارائه شده را مرتبط با متن صفحه خود انتخاب نماید.
( کلمه حتما در صفحه و meta keyword صفحه قید شده باشد.)
2. Landing Page Quality هنگامی که مقدار زیادی خطا در متن و کد صفحه وجود داشته باشد.(برای تست این موضوع می توانید از سایت های html checker استفاده نمایید)
3. Landing Page Load time
هنگامی که گوگل به کندی صفحه شما را مشاهده نمایید (سرعت لود صفحه شما بیش از 10 ثانیه باشد).سه دلیل اصلی برای این حال وجود دارد. سرعت هاست شما پایین است.کدهای سایت شما ضعیف است و کند اجرا می شود.در لحظه سرکشی گوگل به سایت شما میزان بار بروی سایت شما بالا بوده در نتیجه گوگل به کندی سایت شما را ملاحظه کرده.
4. Low CTR
هنگامی که نسبت تعداد نمایش به کلیک شما از 2 درصد کمتر شود در بسیاری از مواقع تبلیغ شما متوقف می شود. یعنی اینکه حتی دو درصد افرادی که تبلیغ شما را مشاهده نمودند بر روی آن کلیک ننمایند
5. Disapproved Keyword
عدم تایید کلید واژه در صورتی که سیستم تایید کلید واژه گوگل به هر دلیل کلید واژه شما را رد نماید
6. Disapproved Ad
عدم تایید متن تبلیغ در صورتی که سیستم تایید خودکار گوگل به هر دلیل متن تبلیغ شما را تایید ننماید
7. Below First page Bid CPC
هنگامی که هزینه کلیک شما از حداقل تعیین شده توسط گوگل کمتر باشد(حداقل تعیین شده توسط گوگل به پارامترهای زیادی بستگی دارد که در بخش های دیگر این راهنما توضیح داده شده است)
8. Budget Exhausted
پایان یافتن کل بودجه هنگامی که کل بودجه تبلیغ شما پایان یافته باشد.
9.Disapproved URL
عدم تایید آدرس سایت هنگامی که گوگل به هر طریقی نتواند به آدرس سایت دسترسی پیدا نماد(مثلا در هنگام دسترسی به سایت هاست و یا سایت کاربر قطع شده باشد و یا مثلا آدرس سایت
کاربر ir باشد)
10.Daily Budget Exceeded
پایان یافت بودجه روزانه در صورتی که بودجه روزانه شما پایان یافته باشد. در این حالت تبلیغ تا ابتدای روز بعد به ساعت گوگل متوقف خواهد شد
11. عدم انتخاب زبان مورد نظر هنگامی که کاربر زبان مورد نظر خود را قبلا انتخاب ننموده باشد
12. عدم انتخاب زمان خاص هنگامی که کاربر برای تبلیغ خود زمان پخش خاصی را در نظر گرفته باشد. در این حالت در زمان های دیگر نمایش داده نخواهد شد
13. عدم انتخاب مکان خاص هنگامی که کاربر مکان مورد نظر خود را انتخاب نکرده باشد.

آیا می توان به جای صفحه اصلی سایت آدرس یک صفحه داخلی را معرفی نمود؟

بله شما می توانید هر صفحه از سایت خود را به عنوان آدرس معرفی نمایید.

قیمت هر کلیک چقدر است؟

حداقل هزینه کلیک در سرویس برتینا 1 تا 5 سنت می باشد اما بعضی کلمات به دلیل رقابلت زیاد دارای حداقل هزینه کلیک بالاتری می باشند که حداقل پس از فعال سازی تبلیغ مشخص خواهد شد همچنین در صورتی که گوگل کلمه ای را کم ارتباط به سایت تشخیص دهد حداقل هزینه کلیک آن کلمه افزایش می یابد.

آیا امکان توقف موقتی تبلیغ وجود دارد؟

بله در هرزمان با اطلاع به بخش پشتیبانی.

ایا امکان دارد کسی به تعداد زیاد بر روی تبلیغ ما کلیک کند؟

خیر
گوگل دارای الگوریتم های بسیار پیچیده ای برای جلوگیری از کلیک های تقلبی می باشد و این مورد عملا اتفاق نمی افتد.
همچنین این سرویس منبع در آمد گوگل بوده پس با تمام وجود از آن محافظت می نماید.

تفاوت جستجوی رایگان و تبلیغ در گوگل چیست؟

1. در جستوجوی رایگان شما به ازای یک یا حداکثر چند عبارت جستجو در میان نتایج قرار می گیرید که معمولا این کلمات کلمات مورد تمایل شما نمی باشند و لی در تبلیغ در گوگل شما می توانید به ازای هر عبارتی که تمایل دارید در جستجو قرار بگیرید.
2. در جستجوی رایگان ممکن است سایت شما در نتایج پایین مثلا در صفحات دوم به بعد قرار بگیرد و چون کاربر در همان صفحه اول به احتمال زیاد به نتیجه خواهد رسید در نتیجه وب سایت شما دیده نخواهد شد اما در تبلیغ در گوگل سایت شما می تواند در اولین نتیجه قرار بگیرد.
3. در جستجوی رایگان برای قرار گرفتن سایت شما در نتایج ماه ها زمان لازم است و کوچکترین تغییر در آن نیز مجددا به ماه ها زمان نیاز خواهد داشت اما در تبلیغ در گوگل وب سایت شما طی چند ساعت در محل مورد نظر شما قرار خواهد گرفت و هر تغییر طی چند دقیقه اعمال خواهد شد.
4. در جستجوی رایگان شما هیچ ابزار مدیریتی بر روی نتایج یک جستجو ندارید اما در تبلیغ در گوگل شما بطور کامل می توانید نتایج جستجوی خود را مدیریت نمایید.
5. در تبلیغ در گوگل شما می توانید وب سایت خود را در کشور خاص و یا زبان خاص به نمایش در آورید ولی در جستجوی رایگان اینگونه نمی باشد.
6. در جستجوی رایگان هیچ گزارشی از طرف گوگل در اختیار شما قرار نمی گیرد ولی در تبلیغ در گوگل گزارشات مفصلی از طرف گوگل در اختیار شما قرار می گیرد.

مزایای تبلیغ در گوگل در مقایسه با انواع روش های تبلیغاتی دیگر چیست؟

ادوردز "Adwords" سیستم تبلیغاتی گوگل است. با ادوردز می توانید براحتی و به سرعت تبلیغات کالا، خدمات و یا اطلاعات خود را ایجاد کرده و آنرا به تمامی افرادی که به دنبال محصول و یا خدمات شما می گردند، نمایش دهید. تبلیغات ساخته شده توسط خودتان را می توانید در صفحات نمایش جستجوی گوگل و یا شبکه بزرگ تبلیغاتی گوگل نمایش دهید. به عبارت دیگر، گوگل ادوردز ابزاری است برای نمایش تبلیغات شما فقط برای افرادی که در جستجوی آن هستند زمانی که جستجو کننده یکی از کلمات کلیدی شما را جستجو می کند در صفحات نمایش جستجوی گوگل، تبلیغات گوگلی (Google Adwords) شما متمایز از رقبا نمایش داده می شود. با این روش تبلیغات شما فقط برای کسانی نشان داده می شود که بدنبال محصولات و یا خدمات شما می باشند. مثلا اگر کاربری عبارت "نرم افزار حسابداری" را در قسمت جستجوی گوگل وارد کند گوگل نتایج متعددی که مرتبط با نرم افزار حسابداری است را در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش می دهد.گوگل علاوه بر این نتایج در قسمت بالای صفحه (بالاتر از نتایج جستجوی معمولی در نوار زردرنگ و متمایز) تبلیغات ادوردز را نمایش می دهد. می توانید برای هر گروه از محصولات خود، متنهای تبلیغاتی متنوع و گروهای مختلفی از واژه های کلیدی مرتبط را انتخاب کنید. زمان نمایش،منطقه جغرافیایی نمایش و بودجه روزانه،پرداخت برای هرکلیکی که بر روی آگهی شما می شود و تمامی این فاکتورها قابل تعیین و ویرایش هستند.
1. در روش هاي معمول تبليغ مثلا بيل بورد ، روزنامه ، تلوزيون و تمام روش هاي مشابه ديگر، شما يکجا و بدون در نظر داشتن ميزان سود مجبور به پرداخت هزينه مي باشد اما در Google Adwords شما فقط به ازاي کاربراني که به دنبال محصول و يا خدمات شما مي گردند هزينه پرداخت مي نماييد.
2. هزينه تبليغ در گوگل بسيار جزئي و در حد 1 سنت به ازاي هر کاربر مرتبط مي باشد در صورتي که در روش هاي معمول شما بايد ميليون ها تومان هزينه نماييد تا بتوانيد تعداد مشتري جذب نماييد.
3. در تبليغ در گوگل مدت نمايش تبليغ و تعداد نمايش آن کاملا رايگان بوده و تنها به ازاي کليک و ورود کاربر شما پرداخت خواهيد نمود.
4. در سيستم گوگل عملا امکان تقلب و انجام تعداد زيادي کليک بر روي تبليغ وجود ندارد و شما تنها به ازاي کاربر مرتبط و مناسب هزينه پرداخت مي نماييد به عبارتي: مهمترين امتياز اين نوع تبليغ اين است که شما مستقيما با کساني مخاطب خواهيد بود که واقعا ميتوانند مشتري و يا کاربر شما باشند.
5. امکان تعيين کشور محل نمايش تبليغ و يا زبان کاربر در اين روش تبليغاتي وجود دارد.
6. سيلست بازگشت سرمايه، در تبليغ در گوگل سياست اصلي بازگشت سرمايه و سود مي باشد به اين منوال که هنگامي که شما مثلا مبليغ 100.000 تومان هزينه نموديد حتما بايد بيش از اين مقداري سود داشته باشيد.
7. سيستم تبليغ در گوگل در حال حاضر بزرگترين سيستم تبليغاتي جهان مي باشد و در ايران نيز طي يک سال گذشته بسيار گسترش يافته است.
8. بيش از 80 درصد کاربران اينترنت در ايران و جهان از موتور جستجوي گوگل استفاده مي نمايند.

left arrow right arrow
اخبار
ما را حمایت کنید: