اورانیوم
خرید اینترنتی کیک زرد و اورانیوم در ژاپن
آوریل 16, 2019
لوگوی ویچت
کاهش جذابیت ویچت در چین و جستجو برای اپلیکیشن جایگزین
آوریل 27, 2019
لوگوی ویندوز

آپدیت ویندوز و ایجاد مشکل برای آنتی ویروس ها

آپدیت ویندوز

آخرین آپدیت ویندوز که در 9 آوریل 2019 منتشر شد، به نظر باعث ایجاد مشکل برای بسیاری از آنتی ویروس ها شده است.

پس از آپدیت ویندوز، کامپیوترهایی که آنتی ویروس هایی همچون Avast،  Avira،  ArcaBit، McAfee و Sophos بر روی آن ها نصب بوده، تحت تاثیر این باگ قرار گرفته اند.

در ابتدا و هنگام آپدیت، مشکلی وجود نداشته ولی به محض اینکه پس از بروز رسانی کاربر وارد سیستم می شود، سیستم به شدت کند شده و به اصطلاح هنگ می کند. ویندوز 10، همچون ویندوز 7 و 8.1 و حتی ویندوز سرور R22008، سرور 2012 و سرور R2 2012 هم تحت تاثیر این باگ قرار می گیرند.

پس از انتشار نسخه جدید ویندوز در 9 آوریل، مایکروسافت لیستی از آنتی ویروس هایی که با این نسخه از ویندوز هماهنگ نمی باشد را منتشر کرد. بسیاری از کاربران گزارش کرده اند که هنگام اجرای آنتی ویروس های Avast، Avira، ArcaBit ، McAfee و Sophos سیستم آن ها به شدت کند شده و دیگر پاسخگو نیست.

البته برخی از کاربرانی که سیستم آن ها به این باگ آلوده شده توانسته اند که وارد سیستم شوند ولی این کار تقریبا 10 ساعت و یا حتی بیشتر زمان برده است .

آنتی ویروس Avast به کاربرانش اعلام کرده تا سیستم خود را روشن کرده و در صفحه ی ورود به مدت 15 دقیقه باقی بمانند سپس Avast در پس زمینه آپدیت می گردد. ArcaBit و Avira هم نسخه های جدید را برای حل این مشکل کاربران خود منتشر کرده اند.

مطلب مرتبط  محبوب‌‌ترین افزونه‌های گوگل کروم در سال 2022 معرفی شدند

همچنین کاربران می توانند از طریق اجرا در حالت safe mode ، آنتی ویروس را حذف کرده و این مشکل را حل کنند.

شرکت های Avast و McAfee مایکروسافت را مسئول این اتفاق برای آنتی ویروس ها معرفی کرده و می گویند مایکروسافت با اعمال تغییر در CSRSS ویندوز که مسئول مدیریت اپلیکیشن های win32 است، منجر به از کار افتادن و یا به اصطلاح هنگ کردن سیستم عامل کاربرانی که از آنتی ویروس استفاده می کنند شده است.

حالا که فروشندگان آنتی ویروس ها از تغییری که مایکروسافت ایجاد کرده آگاه شده اند قطعا نسخه های جدید این آنتی ویروس ها مشکلات به وجود آماده را نخواهد داشت.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *