وبلاگ برتینا

تاریخ رسمی تعطیلی گوگل پلاس اعلام شد
بهمن ۱۶, ۱۳۹۷
اضافه شدن 5 ویژگی جدید به Google Search Console
بهمن ۲۱, ۱۳۹۷

500 میلیون کاربر در روز استوری های اینستاگرام را مشاهده می کنند

استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام روزانه 500 میلیون نفر را جذب می کنند،‌ این عدد در ژوئن 2018 تعداد 400 میلیون نفر گزارش شده است.

استفاده از استوری در میان تبلیغ کنندگان(آگهی دهندگان) نیز در حال افزایش است. در حال حاضر دو میلیون نفر استوری های تبلیغاتی اینستاگرام و فیسبوک را خریداری کرده اند.

مارک زاکربرک در سال 2018 اعلام کرد که قابلیت استوری اینستاگرام را می توان بزرگترین تغییر در این پلتفرم نامید.

اخیراً تعداد کاربران فعال روزانه اینستاگرام گزارش نشده است، اما زاکربرگ می گوید روزانه بیش از 2 میلیارد نفر حداقل از یکی از پلتفرم های شرکت فیسبوک (فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و…) استفاده می کنند.

بنابراین تعداد افرادی که هر روز این استوری ها را می بینند، درصد قابل توجهی از کاربران روزانه این شرکت را تشکیل می دهند.

این موضوع بیانگر این است که اینستاگرام و زاکربرگ در تعیین استراتژی خود برای افزایش محبوبیت اینستاگرام از طریق استوری ها موفق عمل کرده اند.

بعد از سال 2018 که تمرکز فیسبوک بر روی بهبود امنیت شبکه های اجنماعی خود قرار داشت، زاکربرگ عنوان کرد که در سال 2019 همه تلاش ها در جهت ایجاد تجارب جدید است.

به طور خاص این شرکت در حال تلاش برای ایجاد تجربه های جدید در زمینه موارد زیر است (در ادامه به برخی از اظهارات مارک زاکربرگ در رابطه با برنامه های مدنظر این شرکت برای توسعه اشاره کرده ایم):

خرید و تجارت

زاکربرگ دلیل اشتیاق خود نسبت به اینستاگرام را تحقق “تجربیات کیفی جدید” در زمینه تجارت و خرید می داند.

مطلب مرتبط  تبلیغات اینستاگرام چیست - چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

پیام رسانی

زاکربرگ: پیامرسانی قابلیتی است که ارتقای آن سرعت بالایی دارد و امسال برنامه های مختلفی برای بهبود تجربه کاربری در این زمینه وجود دارد.

او همچنین به برنامه های شرکت برای امکان سازی برقراری ارتباط بین کاربران اینستاگرام، مسنجر و واتساپ اشاره کرده است. می توانید به مقاله “ادغام واتس آپ، اینستاگرام و مسنجر فیسبوک” مراجعه کنید.

گروه های فیسبوک

امسال راههای ارتباط افراد از طریق گروهها و انجمن ها تقویت خواهد شد.

“ما قصد داریم به سرعت به نقطه ای برسیم که در آن کاربران همان حسی را که در مورد انجمن های دوستانه و خانوادگی دارند در مورد انجمن های فیسبوک نیز داشته باشند…”

Facebook Watch

زاکربرگ امیدوار است که کاربران به مرور تعامل بیشتری با این قابلیت فیسبوک پیدا کنند. در حال حاضر 400 میلیون نفر روزانه از ان استفاده می کنند.

ممکن است فیسبوک راههای جدیدی را برای خروج محتوای ویدئویی از news feed معرفی کند.

شاید بتوان گفت که تمامی این برنامه های فیسبوک به نوعی در جهت ایجاد رضایت بیشتر در کاربران و از بین بردن کامنت های منفی بعد از رسوایی نقض حریم خصوصی کاربر و فروش اطلاعات کاربران به یک موسسه انگلیسی است.

The following two tabs change content below.