لوگوی گوگل
گوگل چگونه درآمدزایی می کند؟
سپتامبر 5, 2020
تفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ
ریتارگتینگ در برابر ریمارکتینگ؛ چه تفاوتی با هم دارند؟
سپتامبر 29, 2020
لوگوی اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام با 10 راهکار ساده

اینستاگرام

اینستاگرام، به عنوان یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در ایران و همچنین دنیا، یک کانال بازاریابی و فروش عالی برای کسب و کارهای آنلاین و برندها به حساب می آید. شما به راحتی می توانید با پست کردن عکس های خیره کننده از محصولات و خدمات خود، میزان فروش را بالا برده و تجارت خود را گسترش دهید. اما این کار به این سادگی نیست. با وجود کسب و کارها و برندهای متنوع و معروف در اینستاگرام، شما با رقابت تنگاتنگی مواجه خواهید شد که باید از آن سربلند بیرون بیایید. در این مقاله قصد داریم موثرترین و در عین حال ساده ترین راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

چرا فروش در اینستاگرام؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چرا باید اینستاگرام را به عنوان پلتفرم فروش خود انتخاب کنید. اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان و میلیون ها کاربر ایرانی، تنها برای عاشقان هنر و عکاسی نیست، بلکه یک بستر عالی برای فروش و بازاریابی مشاغل است. بر طبق گزارشات:

90٪ از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را فالو می کنند.

83٪ از کاربران اینستاگرام، برندها یا محصولات جدید را در این شبکه اجتماعی پیدا می کنند.

80٪ کاربران می گویند این شبکه اجتماعی هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات به آنها کمک می کند.

در سال 2016، اینستاگرام الگوریتم های خود را تغییر داد تا پست ها را بر اساس محبوبیت به جای ترتیب زمانی، در فیدها نشان دهد. این به این معنی است که پست هایی با میزان جذابیت بالا به بالاترین سطح رسیده و پست هایی با میزان جذابیت کم هرگز دیده نمی شوند.

اما اگر شما یک برند تازه تاسیس هستید و تعداد زیادی فالوور ندارید، چگونه می توانید فروش خود را در اینستاگرام افزایش داده و در صدر فیدهای کاربران دیده شوید؟ با ما برای معرفی 10 راهکار برای افزایش فروش خود در اینستاگرام همراه باشید.

1 – تصاویر خیره کننده بسازید

تصور کنید که کاربر شما در حال مشاهده پست های صفحه فید خود است. او عکس ها را یکی پس از دیگری رد می کند اما در نهایت یک پست خیره کننده، وی را متوقف می کند. این دقیقا کاری است که شما باید بکنید. توقف کاربر و جذب او به سمت پست های خود. برای این کار لازم نیست به بهترین تجهیزات عکاسی مجهز بوده و یا به جاهای مختلف سفر کنید تا عکس های خارق العاده بگیرید. تنها چیزی که برای متوقف کردن اسکرولرهای اینستاگرام در جای خود نیاز دارید، یک تصویر زیبا، بی نظیر و با کیفیت است.

شش راه برای افزایش تعامل کاربران با تصاویر اکانت شما وجود دارد:

تصاویری پست کنید که با مخاطبان شما صحبت می کنند.

به عنوان مثال، اگر می دانید مخاطبان شما به فرهنگ های مختلف در سراسر جهان علاقه مند هستند، تصاویری با این مضامین آماده و پست کنید.

مطلب مرتبط  تبلیغ در یوتیوب

به قوانین و اصول عکاسی پایبند باشید.

خبر عالی این است که برای گرفتن عکس های خیره کننده نیازی به دوربین DSLR و تجهیزات حرفه ای گران قیمت ندارید. به سادگی با تلفن های هوشمند خود، این قوانین را دنبال کنید تا تصاویر بی نظیری را ثبت کنید.

هر زمان که می توانید از نور طبیعی استفاده کنید.

از قرار گرفتن در معرض نور زیاد خودداری کنید (برای این کار، قبل از گرفتن عکس، روی روشن ترین قسمت قاب خود ضربه بزنید).

در طلوع آفتاب، غروب آفتاب یا در یک روز ابری عکس بگیرید.

از نقاط مختلف عکس بگیرید. (مثل یک عکاس حرفه ای رفتار کنید؛ خم شوید، بخزید، دراز بکشید، حتی یک دیوار را مقیاس بزنید.)

از فریم های منحصر به فرد استفاده کنید.

یک پرچین، میان دو آسمان خراش یا فقط یک فضای خالی نمونه های خیره کننده ای هستند.

تصاویر خود را با ابزار مناسب ادیت کنید.

برنامه های زیادی برای ادیت عکس وجود دارند، اما سه ​​برنامه برتر ویرایش تصویر وجود دارد که عکس های شما را بیشتر بهبود می بخشد:

  • VSCO : این برنامه توسط عکاسان به عنوان بهترین برنامه ویرایش تصویر برای اینستاگرام انتخاب شده است.
  • Canva : Canva دارای تعداد زیادی ابزار است که به شما امکان می دهد تصاویر خود را شخصی سازی کنید.
  • A Color Story : این برنامه با ارائه فیلترهای قابل تنظیم به شما کمک می کند تا به برای خود یک تم جذاب داشته باشید.

 

2 – مسابقات متنوع برگزار کنید

اجرای مسابقات در اینستاگرام به شما کمک می کند تا با کاربران خود تعامل برقرار کنید، به علاوه برنده تعداد زیادی فالور جدید خواهید شد.

سه ایده عالی برای مسابقات اینستاگرام وجود دارد که می توانید استفاده کنید:

  • لایک، کامنت و فالو: در این نوع مسابقات، کاربران پست شما را لایک کرده و برای ورود به مسابقه، شما را فالو می کنند.
  • تگ کردن: کاربران برای هر شخصی که در پست شما تگ می کنند، یک شانس برای برنده شدن دریافت می کنند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC): مخاطبان شما، پست های منحصر به فرد خود را ایجاد کرده و پیج شما را تگ کرده و یا از هشتگی که ایجاد کرده اید استفاده می کنند. این گزینه بهترین نوع مسابقه است، زیرا مردم دوست دارند داستان های خود را به اشتراک بگذارند، از خلاقیت خود استفاده کنند و فالورهای خود را تحت تأثیر قرار دهند.

 

3 – قدرت نفوذ ویدئوها را دست کم نگیرید

آیا می دانید ویدئوهای اینستاگرام دو برابر بیشتر از تصاویر برای کاربران جذابیت دارند؟ اگر می خواهید توجه فالوورهای خود را جلب کنید، وقت آن است که ویدیوهای بیشتری پست کنید.

یک راهنمای سریع برای فیلم های اینستاگرام

  • فیلم های کوتاه پست کنید و در تلاش باشید در ثانیه های اول کلیپ خود، توجه مخاطبان را جلب کنید.
  • به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنید. (فیلم های اینستاگرام به طور پیش فرض بی صدا هستند).
  • فیلم های خود را با در نظر گرفتن هدف خاصی برنامه ریزی کنید
  • برای جذابیت بیشتر، می توانید تصاویر پشت صحنه ویدیو خود را جداگانه پست کنید.
مطلب مرتبط  برای ساخت سایت چه اقداماتی باید انجام داد؟

 

4 – به کامنت ها پاسخ دهید

اگر شما محتوایی تولید کنید که کاربران با آن کاملا درگیر شده و برای شما کامنت بگذارند، به این معنی است که شما به یک نتیجه عالی رسیده اید. اما در این جا توقف نکنید. به نظرات آن ها جواب دهید، سوالاتشان را پاسخ داده و از آن ها تشکر کنید. اگر روزانه هزاران کامنت دریافت می کنید و زمان پاسخگویی به آن ها را ندارید، یک ادمین شبکه های اجتماعی کمک خوبی برای شما است.

 

5 – از استوری های اینستاگرام غافل نشوید

 

می توانید برای جذاب تر کردن محتوای خود، از استوری های اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال تجربه کاربران را استوری کنید یا عکس ها و فیلم های پشت صحنه کسب و کار خود را در این بخش نشان دهید.

 

6 – از هشتگ های بیشتر استفاده کنید

استفاده از هشتگ یک روش عالی برای گسترش مخاطبان در اینستاگرام است. زیرا باعث می شوند پست های شما در صفحات هشتگهایی که استفاده می کنید، ظاهر شوند. از آن جا که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا حداکثر 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید، می توانید از محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنید تا شما را در مقابل میلیون ها کاربر قرار دهد.

پس از بالا رفتن فالوورها و بیشتر شناخته شدن برندتان، وقت آن است که هشتگ های مخصوص خود را ایجاد کنید. اما یادتان باشد، با استفاده از هشتگ های تکراری، ظاهر پست های خود را زشت نکنید.

 

7 – از لینک های خود عاقلانه استفاده کنید

برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام اجازه لینک دادن در پست هایش را نمی دهد. اما دو روش وجود دارد که می توانید کاربران را با لینک به فروشگاه خود هدایت کنید.

از لینک خود در گزینه Bio استفاده کنید

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا از یک لینک در بیوگرافی خود استفاده کنید. از آن هوشمندانه استفاده کنید تا کاربران را به برجسته ترین صفحه وب سایت خود هدایت کنید.

به استوری های خود لینک اضافه کنید

وقتی به 10 هزار فالوور می رسید، اینستاگرام گزینه swipe up را برای شما فعال می کند. این گزینه به شما این امکان را می دهد که در استوری هایتان لینک های به اصطلاح کلیک خور یا سایر اطلاعات مربوط به خود را قرار دهید.

 

8 – اینفلوئنسر مارکتینگ را دست کم نگیرید

80% فروشندگان اظهار می کنند که اینفلوئسر مارکتینگ راهی موثر برای بالا بردن فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام است.

این بدان معنی است که ارتباط با اینفلوئسنرهای واقعی می تواند به یک پیروزی بزرگ برای شما تبدیل شود. اما به یاد داشته باشید، مهم است که چه اینفلوئنسری را انتخاب کنید. شما می خواهید سراغ افرادی بروید که:

  • در حوزه فعالیت خود تاثیرگذار باشند.
  • کاری مرتبط با محصول شما انجام دهند
  • فالوورهای آن ها از محصولات شما استقبال کنند.
مطلب مرتبط  بررسی درآمد اینستاگرام در سال 2019

 

9 – از Emoji ها استفاده کنید

پست های اینستاگرام خود را با ایموجی های قلب، رنگین کمان و لبخند و همچنین ایموجی های مرتبط با محصولات و خدمات خود جذاب تر کنید. آنها باعث می شوند بینندگان احساس خوبی داشته باشند، به علاوه بسیار محبوب هستند. در واقع، 50٪ از کل پست های اینستاگرام حاوی ایموجی هستند و در صورت استفاده هوشمندانه از آن ها، تعامل بیشتری با کاربران خود خواهید داشت.

 

10 – به Pods اینستاگرام بپیوندید

تازه فروش اینستاگرامی خود را شروع کرده و فالوورهای زیادی ندارید؟ با استفاده از Instagram Pods می توانید نرخ اینگیجمنت خود را بالا ببرید.

Pods اینستاگرام چیست و چگونه کار می کند؟

Pods، گروه هایی از کاربران اینستاگرام هستند که برای افزایش فالوورها و تعاملات یکدیگر، با هم متحد می شوند. یک Pod کوچک اینستاگرام پیدا کنید. دستورالعمل های مشارکت را دنبال کنید. فعالیت در Pods ها به این صورت است که معمولاً باید پست های سایر اعضای Pod را لایک کنید، کامنت گذاشته و اشتراک گذاری کنید. در عوض، آن ها نیز پست های شما لایک کرده، زیر آن ها کامنت گذاشته و Share می کنند.

نکات مهم:

  • به سراغ Pods های کوچک با 15-20 کاربر بروید تا از اسپم شدن در امان بمانید.
  • به قوانین گروه ها پایبند بمانید. عدم فعالیت، از جمله لایک نکردن و کامنت نگذاشتن، می تواند شما را از Pod بیرون کند.
  • Pods فقط برای شروع عالی هستند. با شناخته شدن برند خود، بهتر است به دنبال لایک ها و نظرات کاربران و مشتریان واقعی خود باشید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با دیگر ابزارهای اینستاگرام می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 

همانگونه که در ابتدای مقاله بیان شد، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های مجازی در ایران و جهان است که کسب و کارهای بسیاری از طریق آن توانسته اند رشد و توسعه پیدا کنند. در صورتیکه به تازگی در این شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده اید، برای موفقیت در آن و افزایش فروش در اینستاگرام فقط کافیست که ناامید نشده و از این راهکارها به بهترین نحو استفاده کنید.

سوالات و نظرات خود را از طریق فرم زیر می توانید با ما در میان بگذارید. موفق باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *