اینستاگرام، به عنوان یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در ایران و همچنین دنیا، یک کانال بازاریابی و فروش عالی برای کسب و کارهای آنلاین و برندها به حساب می آید. شما به راحتی می توانید با پست کردن عکس های خیره کننده از محصولات و خدمات خود، میزان فروش را بالا برده و تجارت خود را گسترش دهید. اما این کار به این سادگی نیست. با وجود کسب و کارها و برندهای متنوع و معروف در اینستاگرام، شما با رقابت تنگاتنگی مواجه خواهید شد که باید از آن سربلند بیرون بیایید. در این مقاله قصد داریم موثرترین و در عین حال ساده ترین راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.
شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چرا باید اینستاگرام را به عنوان پلتفرم فروش خود انتخاب کنید. اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان و میلیون ها کاربر ایرانی، تنها برای عاشقان هنر و عکاسی نیست، بلکه یک بستر عالی برای فروش و بازاریابی مشاغل است. بر طبق گزارشات:
90٪ از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را فالو می کنند.
83٪ از کاربران اینستاگرام، برندها یا محصولات جدید را در این شبکه اجتماعی پیدا می کنند.
80٪ کاربران می گویند این شبکه اجتماعی هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات به آنها کمک می کند.
در سال 2016، اینستاگرام الگوریتم های خود را تغییر داد تا پست ها را بر اساس محبوبیت به جای ترتیب زمانی، در فیدها نشان دهد. این به این معنی است که پست هایی با میزان جذابیت بالا به بالاترین سطح رسیده و پست هایی با میزان جذابیت کم هرگز دیده نمی شوند.
اما اگر شما یک برند تازه تاسیس هستید و تعداد زیادی فالوور ندارید، چگونه می توانید فروش خود را در اینستاگرام افزایش داده و در صدر فیدهای کاربران دیده شوید؟ با ما برای معرفی 10 راهکار برای افزایش فروش خود در اینستاگرام همراه باشید.
تصور کنید که کاربر شما در حال مشاهده پست های صفحه فید خود است. او عکس ها را یکی پس از دیگری رد می کند اما در نهایت یک پست خیره کننده، وی را متوقف می کند. این دقیقا کاری است که شما باید بکنید. توقف کاربر و جذب او به سمت پست های خود. برای این کار لازم نیست به بهترین تجهیزات عکاسی مجهز بوده و یا به جاهای مختلف سفر کنید تا عکس های خارق العاده بگیرید. تنها چیزی که برای متوقف کردن اسکرولرهای اینستاگرام در جای خود نیاز دارید، یک تصویر زیبا، بی نظیر و با کیفیت است.
شش راه برای افزایش تعامل کاربران با تصاویر اکانت شما وجود دارد:
به عنوان مثال، اگر می دانید مخاطبان شما به فرهنگ های مختلف در سراسر جهان علاقه مند هستند، تصاویری با این مضامین آماده و پست کنید.
خبر عالی این است که برای گرفتن عکس های خیره کننده نیازی به دوربین DSLR و تجهیزات حرفه ای گران قیمت ندارید. به سادگی با تلفن های هوشمند خود، این قوانین را دنبال کنید تا تصاویر بی نظیری را ثبت کنید.
از قرار گرفتن در معرض نور زیاد خودداری کنید (برای این کار، قبل از گرفتن عکس، روی روشن ترین قسمت قاب خود ضربه بزنید).
از نقاط مختلف عکس بگیرید. (مثل یک عکاس حرفه ای رفتار کنید؛ خم شوید، بخزید، دراز بکشید، حتی یک دیوار را مقیاس بزنید.)
یک پرچین، میان دو آسمان خراش یا فقط یک فضای خالی نمونه های خیره کننده ای هستند.
برنامه های زیادی برای ادیت عکس وجود دارند، اما سه برنامه برتر ویرایش تصویر وجود دارد که عکس های شما را بیشتر بهبود می بخشد:
اجرای مسابقات در اینستاگرام به شما کمک می کند تا با کاربران خود تعامل برقرار کنید، به علاوه برنده تعداد زیادی فالور جدید خواهید شد.
سه ایده عالی برای مسابقات اینستاگرام وجود دارد که می توانید استفاده کنید:
آیا می دانید ویدئوهای اینستاگرام دو برابر بیشتر از تصاویر برای کاربران جذابیت دارند؟ اگر می خواهید توجه فالوورهای خود را جلب کنید، وقت آن است که ویدیوهای بیشتری پست کنید.
اگر شما محتوایی تولید کنید که کاربران با آن کاملا درگیر شده و برای شما کامنت بگذارند، به این معنی است که شما به یک نتیجه عالی رسیده اید. اما در این جا توقف نکنید. به نظرات آن ها جواب دهید، سوالاتشان را پاسخ داده و از آن ها تشکر کنید. اگر روزانه هزاران کامنت دریافت می کنید و زمان پاسخگویی به آن ها را ندارید، یک ادمین شبکه های اجتماعی کمک خوبی برای شما است.
می توانید برای جذاب تر کردن محتوای خود، از استوری های اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال تجربه کاربران را استوری کنید یا عکس ها و فیلم های پشت صحنه کسب و کار خود را در این بخش نشان دهید.
استفاده از هشتگ یک روش عالی برای گسترش مخاطبان در اینستاگرام است. زیرا باعث می شوند پست های شما در صفحات هشتگهایی که استفاده می کنید، ظاهر شوند. از آن جا که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا حداکثر 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید، می توانید از محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنید تا شما را در مقابل میلیون ها کاربر قرار دهد.
پس از بالا رفتن فالوورها و بیشتر شناخته شدن برندتان، وقت آن است که هشتگ های مخصوص خود را ایجاد کنید. اما یادتان باشد، با استفاده از هشتگ های تکراری، ظاهر پست های خود را زشت نکنید.
برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، اینستاگرام اجازه لینک دادن در پست هایش را نمی دهد. اما دو روش وجود دارد که می توانید کاربران را با لینک به فروشگاه خود هدایت کنید.
اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا از یک لینک در بیوگرافی خود استفاده کنید. از آن هوشمندانه استفاده کنید تا کاربران را به برجسته ترین صفحه وب سایت خود هدایت کنید.
وقتی به 10 هزار فالوور می رسید، اینستاگرام گزینه swipe up را برای شما فعال می کند. این گزینه به شما این امکان را می دهد که در استوری هایتان لینک های به اصطلاح کلیک خور یا سایر اطلاعات مربوط به خود را قرار دهید.
80% فروشندگان اظهار می کنند که اینفلوئسر مارکتینگ راهی موثر برای بالا بردن فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام است.
این بدان معنی است که ارتباط با اینفلوئسنرهای واقعی می تواند به یک پیروزی بزرگ برای شما تبدیل شود. اما به یاد داشته باشید، مهم است که چه اینفلوئنسری را انتخاب کنید. شما می خواهید سراغ افرادی بروید که:
پست های اینستاگرام خود را با ایموجی های قلب، رنگین کمان و لبخند و همچنین ایموجی های مرتبط با محصولات و خدمات خود جذاب تر کنید. آنها باعث می شوند بینندگان احساس خوبی داشته باشند، به علاوه بسیار محبوب هستند. در واقع، 50٪ از کل پست های اینستاگرام حاوی ایموجی هستند و در صورت استفاده هوشمندانه از آن ها، تعامل بیشتری با کاربران خود خواهید داشت.
تازه فروش اینستاگرامی خود را شروع کرده و فالوورهای زیادی ندارید؟ با استفاده از Instagram Pods می توانید نرخ اینگیجمنت خود را بالا ببرید.
Pods، گروه هایی از کاربران اینستاگرام هستند که برای افزایش فالوورها و تعاملات یکدیگر، با هم متحد می شوند. یک Pod کوچک اینستاگرام پیدا کنید. دستورالعمل های مشارکت را دنبال کنید. فعالیت در Pods ها به این صورت است که معمولاً باید پست های سایر اعضای Pod را لایک کنید، کامنت گذاشته و اشتراک گذاری کنید. در عوض، آن ها نیز پست های شما لایک کرده، زیر آن ها کامنت گذاشته و Share می کنند.
نکات مهم:
همچنین برای آشنایی بیشتر با دیگر ابزارهای اینستاگرام می توانید به این مطلب مراجعه کنید.
همانگونه که در ابتدای مقاله بیان شد، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های مجازی در ایران و جهان است که کسب و کارهای بسیاری از طریق آن توانسته اند رشد و توسعه پیدا کنند. در صورتیکه به تازگی در این شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده اید، برای موفقیت در آن و افزایش فروش در اینستاگرام فقط کافیست که ناامید نشده و از این راهکارها به بهترین نحو استفاده کنید.
سوالات و نظرات خود را از طریق فرم زیر می توانید با ما در میان بگذارید. موفق باشید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 4.5 / 5. تعداد نظرات : 2
اولین نظر را شما ثبت کنید!