وبلاگ برتینا

شبکه های اجتماعی
19 ابزار رایگان برای آنالیز شبکه های اجتماعی
مهر ۱۷, ۱۳۹۶
بک لینک
5 استراتژی کسب بک لینک های با کیفیت از طریق تولید محتوا
مهر ۲۲, ۱۳۹۶

انتخاب عنوان مناسب و ارتباط مستیم آن با جذب مخاطب

Headline

انتخاب عنوان های مناسب و ارتباط مستیم آن با جذب مخاطب

انتخاب تیتر

یکی از عوامل مهم در سئو و بهینه سازی سایت یا حتی تبلیغات، انتخاب عنوان های مناسب و جذاب است. باید خیلی دقت داشت چون عنوان نوشته ها، فوق العاده مهم و تاثیر گذار هستند.هرگز عنوان های خسته کننده بکار نبرید، در این صورت مخاطبان جذب شما نمی شوند و بر روی سایت یا تبلیغات شما کلیک نکرده و شما را نادیده می گیرند.

و در صورتی که در انتخاب تیترها و عناوین پست های خود دقت کافی را نداشته باشید نمی توانید:

۱. مخاطبان خود را افزایش دهید.

۲. لینک ها را به طور طبیعی جذب کنید.

۳. شرایط مناسب برای افزایش کلیک در سایت را ایجاد کنید.

۴. در رسانه های اجتماعی مشارکت خود را افزایش دهید.

۵. درآمدزایی و فروش لازم را کسب نمایید.

اگر تنها از یک راه را برای نوشتن عنوان های خود استفاده کنید، احتمالا تیترها و عناوین شما پس از مدتی تکراری و بی اثر خواهد شد.
اما یک راه وجود دارد تا از درست بودن عنوان خود مطمئن شوید. در اینجا در مورد ابزار تجزیه و تحلیل عنوان صحبت می کنیم. آیا ابزار تجزیه و تحلیل عنوان، درست کار می کند؟ ما پاسخ این سوال را به شما خواهیم گفت.

تحلیلگر عنوان چیست؟

عناوین جذاب

آنالیز کننده های عنوان، ابزارهای رایگانی هستند که رتبه بندی شما را به نمایش می گذارند، یعنی به شما این امکان را می دهند تا پیش بینی کنید که آیا مردم بر روی عنوان شما کلیک می کنند یا نه.

به وسیله آنالیزکننده های عنوان، شما موارد زیر را یاد میگیرید:

۱. چگونگی نوشتن عنوان برای جلب توجه مخاطبین

۲. چگونگی نوشتن اطلاعات بهتر در مورد کسب و کارتان

۳. ترفندهای آسان برای نوشتن عنوان های جذاب

۴. راهنمایی مرحله به مرحله برای نوشتن عنوان های قدرتمند

۵. سوال هایی برای کمک به نوشتن سرفصل های بهتر

۶. نکاتی برای نوشتن عنوان های مطرح شده در یک سال

در اینجا سه ابزار تجزیه و تحلیل عنوان را به شما معرفی میکنیم تا از آنها استفاده کنید.

CoSchedule کو اس کجول (یعنی همراه با برنامه ریزی)

اس کجوال

این ابزار تجزیه و تحلیل عنوان، یکی از محبوب ترین ابزارهای آنالیز عنوان هاست که سال هاست مورد استفاده ی وب مستران قرار می گیرد. CoSchedule تجزیه و تحلیل و رتبه بندی عنوان را بر اساس عواملی مانند تعادل کلمه، طول، کلمات کلیدی و احساسات شما، مورد بررسی قرار می دهد. به علاوه، این ابزار، نشان خواهد داد که عنوان شما چگونه در نتیجه جستجو گوگل، برای مخاطبان، نمایش داده می شود.

Google Search Results نتایج جستجوی گوگل

این ابزار، تگ های شما را تحلیل می کند و همچنین نوعی طبقه بندی بر اساس احساسات مختلف را به شما می دهد و به شما می گوید که بیشتر عنوان ها باید حداقل 30 تا 40 درصد کلمات موثر را در خود داشته باشند، یعنی باید از کلماتی که احساسات و افکار را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده نمایید.

ShareThrough (به وسیله بخش بندی)

عنوان تبلیغاتی

این یک الگوریتم است که عنوان شما را براساس 300 متغیر بررسی می کند. بازخوردی در مورد نقاط قوت و نقاط ضعف آن ارائه می دهد (مثلا نام تجاری، و غیره).

بنابراین اگر شما به دنبال عنوان کاملی برای پست های خود هستید،هر یک از این ابزارها می تواند به شما کمک کند.

تجزیه و تحلیل عنوان و تاثیر آن در نتایج جستجو گوگل

اگر عنوان تبلیغ و سایت شما در صفحه اول گوگل، در لیست اولین لینک ها باشد، درصد زیادی بازدید و کلیک را دریافت خواهید کرد. در حالی که در صفحه های دو یا سه و بیشتر، درصد کمتری از کلیک ها را دریافت می کنید. پس بهبود جایگاه سایت شما با کلمات کلیدی مورد نظرتان یعنی فروش و سود بیشتر.

پس با صرف کمی هزینه بیشتر، با سود بسیار بالاتری رو به رو می شوید و هزینه ای که صرف تولید محتوا یا تبلیغات خود مثل تبلیغات گوگل ادوردز کرده اید با چندین برابر بیشتر از آن هزینه، به حساب شما باز خواهد گشت.

coschedule-headline

 

هرگز عنوان شما، مهمترین عامل در جستجوی گوگل نیست اما قطعا یکی از مهمترین عناصر موثر در محتوای سایت شما به حساب می آید. زیرا عنوان شما، باید انقدر جذاب باشد که پس از کلیک خوردن عنوان، با داشتن محتویات مناسب و با کیفیت، توسط مخاطبان، دیده شود.

تحلیلگرهای عنوان، پیش بینی می کند که کدام یک از عنوان ها، بیشترین تعداد کلیک را دریافت می کنند. به طور معمول، هدف این است که عنوانی را بنویسم که کلیک بیشتری را دریافت نماید اما گاهی اوقات، بسته به موضوع، این کار سخت و پیچیده است و نیاز به تجربه و خلاقیت نویسنده نیز دارد. حقیقت این است که شما هرگز، 100 درصد مطمئن نیستید که عنوان شما توسط خوانندگان کلیک می شود و کلیک ها را دریافت می کنید ولی با استفاده از این ابزارها ، عنوان های خود را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهید تا از درستی آن، مطمئن شوید.

چند نکته در رابطه با عنوان ها

تیتر

زمان زیادی را برای نوشتن یک پست با یک عنوان تند و تیز نگذارید. هرگز برای هر محتوا چندین عنوان ننویسید، این کار بی معنی است. اگر نمی توانید ظرف 30 دقیقه، حداقل یک عنوان خوب برای محتوای سایت بنویسید، شاید محتوایتان محتوای مناسبی نیست!

حتی اگر موضوعی برای شما جالب توجه است ممکن است از نظر مخاطبانتان جذاب نباشد ، شما حتی می توانید عنوان های متوسط را انتخاب کنید اما این عنوان ها می توانند برای مخاطبان شما مهم تر و جالب تر باشند و سلیقه ی مخاطبان طی تجربیات گذشته به دست خواهد آمد.
گاهی اوقات ما در مورد محتوا، بیش از حد فکر می کنیم. موضوعاتی را که مخاطبان شما علاقه مند هستند شناسایی کنید و راه های جدید و جالب برای صحبت، در مورد آنها پیدا کنید.

با وجود تمام نقص ها، تحلیل گرهایی مثل CoSchedule می تواند در روند تست عنوان، به شما کمک کند تا عنوان های بهتر را بنویسید. با تمرین بیشتر، عنوان بهتری را انتخاب می کنید، این تنها راه بهبود در گوگل ادوردز نیز به حساب می آید.
به عنوان مثال، عنوان هایی که بصورت پرسش هستند، اثربخشی خود را طی گذشت زمان از دست می دهند. در واقع، عنوان های سؤالی می تواند محتوای شما را نیز، خراب کند، و برای مخاطبان جذاب نباشد.

مقایسه عنوان ها

گاهی اوقات شما فقط می دانید یک عنوان عالی است، و باعث جلب توجه همه می شود. اگر شما عنوان خود را با عنوان دیگری مقایسه کنید، از این طریق بهترین تست را برای اطمینان از عنوان خود انجام داده اید.
شما این اجازه را دارید که برای عنوان مطالب خود تصمیم گیرنده نهایی باشید بنابراین انتخاب عنوان، نشان دهنده خلاقیت و توانایی شما را نشان خواهد داد.
تنها لازم است برای موفقیت خود در کسب و کار، از شرکت برتینا همکاری و مشاوره بخواهید. تنها یک قدم با موفقیت فاصله دارید.