وبلاگ برتینا

گوگل انالیتیکس چیست ؟
دی ۱۲, ۱۳۹۶
google analytics
سوالات متداول درباره Google Analytics
دی ۱۳, ۱۳۹۶

اهمیت بازاریابی ایمیلی و ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی

اهمیت بازاریابی ایمیلی و ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلیاهمیت بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ و میزان اثربخشی آن موضوعی است که برای بسیاری از افراد فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ سوال می باشد. در صورتیکه داشتن یک پلن ایمیل مارکتینگ قدرتمند به همراه استراتژی مناسب برای بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند که به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و با آن ها به برقراری ارتباط هدف دار در راستای افزایش فروش و مشتری مداری بپردازید. با پیشرفت ابزار های بازاریابی ایمیلی، امروزه دسترسی به مشتریان نیز آسان تر شده است.

1- با مشتریان خود در تماس باشید

مطلع کردن مشتریان یکی از توانایی ایمیل است که آن ها می توانند در هر زمانی که برایشان مناسب است نگاهی به ایمیل های دریافتی خود داشته باشند. با قالبی درست شما می توانید احساس مهم بودن را به سادگی در ذهنشان فعال کنید. به عنوان مثال ارسال به روز رسانی قیمت های محصول یا یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان فعلی می تواند برایشان لذت بخش باشد.

2- در لحظه می توانید در تماس باشید

طبق تحقیقات شرکت لیتموس، 54% از ایمیل ها بر روی تلفن های همراه باز می شوند. این مورد قابل توجهی است وقتی صحبت از یک استراتژی ایمیلی می شود. به طور روز افزون استفاده کننده هایی که برای بازدید ایمیل ها و حتی دیگر صفحات وب از موبایل استفاده می کنند بیشتر می شوند. به همین دلیل سازگاری ایمیل مارکتینگ با تلفن های همراه این روز ها موضوعیست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

3- درگیر شدن مردم با ایمیل

برای مدت زمان طولانی، حدودا 40سال، ایمیل قالب یک راه ارتباطی بود، هر سال که پشت سر می گذاریم به طور سریعی ایمیل به عنوان یک وسیله ارتباطی منتخب استفاده می شود و ما به گونه ای رفتار کرده ایم که به برخی از این پیام ها عکس العمل نشان  می دهیم. چه جواب دادن به آن و یا فرستادن به کسی دیگر، کلیک کردن بر محتوایی که در آن ایمیل تعبیه شده یا حذف و حتی خرید کردن یا ثبت نام کردن در سایت یا سرویس به خصوصی. با دانستن این موضوع می توانید با ارسال ایمیل کاربران اینترنتی را به سایت خود بکشانید و محصولاتتان را از طریق بازاریابی ایمیلی در معرض نمایش قرار دهید.

مطلب مرتبط  معرفی 8 جایگزین مناسب برای Google Analytics

4- اندازه گیری آسان ایمیل مارکتینگ

بیشتر ابزارهای ایمیل مارکتینگ قابلیت ارائه ردیابی ایمیل بعد از ارسال را دارا هستند که شامل: ردیابی رسیدن ایمیل (delivery rate)، مقدار پرش (bounce rate)، لغو اشتراک ها (unsubscribe rate)، مقدار کلیک (click through rate)، مقدار باز شدن ایمیل (open rate) می شود. با کسب اطلاعات این مقادیر بدست آمده و آنالیز آن ها می توانید متوجه شوید که کدام یک از ایمیل های شما بیشتر دیده شده و بازدهی بالاتری داشته، کدام یک را با تدوین بهره ور کرد و یا اصلا دوباره تست نشود. البته ارسال زیادی به مشتریانی که علاقه ای به دریافت بیش از یک ایمیل در هفته ندارند باعث از دست دادنشان می شود.

5- بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است

دسترسی به تعدادی زیادی از مصرف کنندگان با قیمت بسیار پایین برای هر ایمیل نکته قابل توجهی است. قیمت هر عکس العملی که توسط کاربران بر ایمیل دریافتی دارند به قدری پایین و مقرون به صرفه است که پیشنهاد می شود شرکت ها و سازمان ها بیشتر از این روش استفاده کنند.

6- امکان پیام رسانی هدف دار

یکی از امکانات ایمیل مارکتینگ که قابل بحث است سرپرستی موضوع و هدف دار بودن آن است. ایده اصلی آن است که مشتریان فعلی شما در مقطع و سطح متفاوتی از چرخه خرید قرار دارند. بعضی در مرحله تصمیمگیری هستند، در حالی گروه دیگر در مقایسه محصولات و کسب اطلاعات اند و حتی دیگر گروه آماده برای خرید هستند. شخصی سازی مشتریان در این سطوح به شما کمک می کند چگونه محتوایی برای هرکدام از دسته مشتریان تولید و ارسال کنید.

مطلب مرتبط  بازاریابی ایمیل یا تبلیغات در رسانه های اجتماعی

7- افزایش آگاهی از نام تجاری (Branding) با بازاریابی ایمیلی

فقط شبکه های اجتماعی نیست که باعث افزایش آگاهی نام یک کسب و کار می شود. دارا بودن مشتری و یک آدرس ایمیل چشم نواز به معنی آن است که : مشتریان سطح علاقه خود به کسب و کار شما را نشان می دهند. بازاریابی ایمیلی این قابلیت را به شما می دهد که سطح علاقه بازار هدف خود را افزایش دهید، برندینگ کنید و همیشه در ذهنشان حضور داشته باشید.

8- زمان بندی

یکی از مزایای بازاریابی ایمیلی فروش محصولات است، اگر شما در زمانی درست به سراغ مشتری بروید. استفاده از تمام داده و اطلاعات بدست آمده از مشتری نقش مهمی ایفا می کند. به عنوان مثال ارسال یک پیشنهاد ویژه در روز تولد مشتری، یک اطلاع رسانی در مورد اینکه محصول مورد علاقه اش آماده برای فروش است و یا دارای تخفیف است. دیگر قابلیت آن ارسال انبوهی محتوا برای یک روزداشت خاص یا افتتاحیه یک جشنواره به خصوص است.

9- استفاده همگانی

تقریبا اکثریت مردم از ایمیل استفاده می کنند و 91% از کاربران اینترنت ایمیل شخصی دارند که این به تنها دلیل قانع کننده ای است که از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. نه تنها شما می توانید ارائه ای از تخفیف ها، پیشنهاد ویژه و محصولات جدید داشته باشید، آن ها نیز می توانند با اشتراک گذاری ایمیل ها با دیگران برای شما بهره وری نیز داشته باشند.

The following two tabs change content below.