کلون سازی خوک‌ ها برای اولین بار با هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد
کلون سازی خوک‌ها برای اولین بار با هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد
ژوئن 8, 2022
محققان گوگل عدد پی را تا 100 تریلیون رقم محاسبه کردند
محققان گوگل عدد پی را تا 100 تریلیون رقم محاسبه کردند
ژوئن 11, 2022
اولین ربات کمک داور در جام‌جهانی 2022 قضاوت می‌کند

اولین ربات کمک داور در جام‌جهانی 2022 قضاوت می‌کند

اولین ربات کمک داور در جام‌جهانی 2022 قضاوت می‌کند

فدراسیون بین‌المللی فوتبال در اقدامی جالب قصد دارد تا پای ربات‌ها را با کمک داور آفسایدگیر به جام‌جهانی 2022 باز کند. اولین ربات کمک داور از 10 دوربین مختلف بهره‌ می‌برد و با دقت و سرعت بیشتری نسبت به سیستم VAR، قادر به تشخیص آفساید است.

گفتنی است که این ربات پیش از این نیز به صورت آزمایشی در دو تورنمنت جام باشگاه‌های جهان سال 2019 و جام عرب کاپ نیز مورد استفاده گرفته بود. پس از استفاده آزمایشی اولین ربات کمک داور در دو تورنمنت مهم جهانی، بازخوردهای مثبتی از آن حاصل شد که یکی از آن‌ها تشخیص سریع‌تر آفسایدها بود.

فیفا هنوز به طور رسمی استفاده از این فناوری رباتیک را در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان تایید نکرده است اما با این حال، احتمالا در نشست سالانه این نهاد که در 13 ژوئن برگزار می‌شود، اخبار و اطلاعیه‌های جدیدی درباره آن منتشر شود.

البته پیرلوئیجی کولینا، داور سابق و مشهور ایتالیایی و رئیس حال حاضر کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال با انتقاد به سیستم تشخیص آفساید رباتیک، گفت:

مسئول تصمیم‌گیری در زمین بازی فوتبال همچنان بر عهده داور و کمک‌ داورها است و این فناوری فقط به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیم‌های سریع‌تر و دقیق‌تری بگیرند.

گفتنی است که در صورت تایید استفاده از اولین ربات کمک داور، در مسابقه ایران و انگلستان که در تاریخ 21 نوامبر برگزار می‌شود، شاهد استفاده از این فناوری خواهیم بود.

تبلیغ در گوگل برتینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *