وبلاگ برتینا

ابزارهای اینستاگرام
معرفی ابزارهای اینستاگرام برای افزایش فروش و بازاریابی
آذر ۵, ۱۳۹۶
تولید محتوا
عوامل مؤثر در کیفیت تولید محتوا و اهمیت آن در سئو
آذر ۲۲, ۱۳۹۶

بازاریابی محتوایی و تأثیر آن بر روی سئو

content marketing

بازاریابی محتوایی و تأثیر آن بر روی سئو

بازاریابی محتواییبازاریابی محتوایی یکی از ابزارهای تبلیغاتی و همچنین عوامل تأثیرگذار بر روی بهینه سازی و سئوی سایت می باشد. با این حال، بسیاری از افراد از آن به درستی استفاده نمی کنند زیرا تصوری از تاثیر شگفت انگیز بازاریابی محتوایی بر پیشرفت کسب و کار خود ندارند. در این مقاله به 10 نکته که به شما کمک می کند تا محتوای با کیفیتی تولید کنید و SEO سایت خود را ارتقا دهید می پردازیم.

مخاطب هدف خود را بشناسید

قبل از شروع به کار در زمینه تولید محتوا و بازاریابی محتوایی می بایست مخاطب خود و نیازهای آن ها را بشناسید. چنانچه شما بتوانید خدمات و یا محصولات مدنظر کاربران هدف خود را فراهم کنید قطعاً مخاطبان بیشتری را به وب سایت خود هدایت می کنید در ارتباط با مخاطبان خود تحقیق کنید و در ارتباط با نیازهای آن ها اطلاعات کسب کنید در نهایت محتوای خود را مرتبط با نیاز کاربران هدف خود ایجاد کنید .

سایت خود را بروزرسانی کنید

موتورهای جستجو بازه ی زمانی بروزرسانی سایت شما را بررسی میکنند و چنانچه شما وب سایت خود را به صورت مداوم بروزرسانی کنید موتورهای جستجو ارتباط محتوایی سایت شما را بررسی کرده  و در نتیجه وب سایت شما در جستجوهای بیشتری نمایش خواهد داشت.

با سایت های دیگر ارتباط برقرار کنید

چنانچه سایت های دیگر به سایت شما بک لینک دهند سبب می شود تا محتوای شما در نظر موتورهای جستجو با کیفیت و ارزشمند شناسایی شود. با سایت های دیگر ارتباط برقرار کنید. این مورد بیش از آن چه که فکر کنید اهمیت دارد.

محتوای با کیفیت تولید کنید

تولید محتوای با کیفیت در افزایش سئوی سایت بسیار حائز اهمیت است. کیفیت بالای مطالب سبب خواهد شد کاربران بازه ی زمانی بیشتری را در وب سایت شما باقی بمانند. با توجه به اینکه موتورهای جستجو بازه ی زمانی حضور کاربران را در وب سایت شما بررسی می کنند، حضور بیشتر کاربران در سایت سبب افزایش رنک آن خواهد شد.

نحوه ی عملکرد سایت های دیگر را بررسی کنید

چنانچه سایت رقیب شما عملکرد مناسبی دارد ، پبشنهاد می شود نحوه عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. هیچ سایتی بر حسب تصادف مشهور نشده است پس آن سایت ها را بررسی کنید و نکات به دست آمده را در وب سایت خود به کار ببرید اما به هیچ عنوان نباید اقدام به کپی برداری از سایت های دیگر نمایید زیرا موتورهای جستجو عواقب سنگینی را برای این موضوع در نظر گرفته اند.

عنوان فوق العاده ای بنویسید (headline)

عنوان اولین بخشی است که کاربران در مقاله شما می بینند. اگر می خواهید کاربران را علاقمند به خواند مقاله ی خود کنید در ابتدا می بایست عنوان جذابی را برای مقاله انتخاب کنید. ایجاد ارتباط بین عنوان و مقاله از عواملیست که از دید کاربران و موتورهای جستجو دارای اهمیت بسیاری می باشد.

کلمات مناسبی انتخاب کنید

کلمات کلیدی بخش بزرگی از بازاریابی محتوایی و SEO می باشند. با دقت در انتخاب کلمات کلیدی مناسب میتوانید سبب جذب ترافیک بیشتر و مناسبتر به وب سایت خود شوید. مرتبط بودن کلیدواژه ها با موضوع سایت و صفحات ، سبب افزایش ترافیک مرتبط خواهد شد.

در ارتباط با طول مقاله تصمیم بگیرید

در ارتباط با طول مقاله اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. برخی از تولیدکنندگان محتوا بر این باورند که به هر میزان محتوای تولید شده کوتاه تر باشد، بهتر و اثرگذارتر است، زیرا خوانندگان تمایل دارند مقاله های مفید و خلاصه را مطالعه کنند. به عقیده برخی دیگر نیز محتوا می بایست طولانی باشد زیرا در این صورت امکان به اشتراک گذاشتن مطالب با ارزش و ارائه ی لینک نیز بیشتر می شود. اما بطور خلاصه می توان گفت که در حوزه های کاری و موضوعات متفاوت، اثرگذاری طول مقاله می تواند متفاوت باشد.

محتوای تازه و بروز تولید کنید

با توجه به اینکه احتمال نمایش پایدارتر محتوای قدیمی نسبت به محتوای جدید یک سایت بیشتر است، بنابراین می بایست در زمان تولید محتوا به این نکته توجه داشت باشید که مقاله شما در هر زمانی برای کاربر تازگی داشته باشد. همپنین پیشنهاد می شود که به طور مداوم مقالات قدیمی خود را بروزرسانی کنید. با انجام این کار ، موتورهای جستجو و کاربران عادی دید مثبتی نسبت به سایت شما خواهند داشت.

The following two tabs change content below.