لوگوی فیسبوک
25 حقیقت جالب درباره فیسبوک که نمی دانستید!
جولای 18, 2020
لوگوی آمازون
چگونه آمازون به یک کمپانی بزرگ و موفق تبدیل شد؟
آگوست 18, 2020
یوتیوب

برترین جستجوهای یوتیوب در طول همه گیری ویروس کرونا

لوگوی یوتیوب

مردم در زمان همه گیری ویروس کرونا، بیشتر دنبال چه چیزی در یوتیوب بودند؟

یوتیوب به تازگی گزارشی از داده های جدید خود منتشر کرده که نشان می دهد کاربرانش در طول همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، بیشتر چه موضوعاتی را جستجو کرده اند. این آمار، اطلاعات جالبی درباره محبوب ترین موضوعاتی که مردم سراسر جهان در یوتیوب دنبال کرده اند را نشان می دهد. از طرز پخت نان شیرین تا روش های مدیتیشن و مراقبت از خود، این موضوعات پرجستجو نشان می دهند که مردم در این زمان، بیشتر برای یادگیری مهارت های جدید و بهبود حال خود به یوتیوب مراجعه کرده اند.

امروز هم در این مقاله قصد داریم، با استفاده از این داده ها، به معرفی جستجوهای محبوب کاربران در یوتیوب در زمان همه گیری ویروس کرونا در جهان بپردازیم.

آشپزی در خانه

با شروع قرنطینه گسترده در ماه مارس، مردم جهان برای پیدا کردن دستورالعمل پختن غذاهای مورد علاقه خود در خانه، به یوتیوب متوسل شدند. باور کنید یا نه، پرطرفدارترین دستورالعمل جستجو شده توسط کاربران، دستور پخت نان شیرین بوده است.

یوتیوب در گزارش خود این گونه گفته است:

” می توان ادعا کرد تا اواخر ماه مارس، بخش عظیمی از مردم جهان به طور همزمان، در زمینه پخت نان شیرین به مهارت بالایی رسیده اند. مدرک این ادعا در یوتیوب موجود است.”

یوتیوب در این میان یادآوری می کند، این که مردم کشورهای سراسر دنیا، هم زمان به دنبال یک موضوع خاص بوده اند بسیار غیرعادی و در عین حال جالب است. هر چند محبوبیت جستجوی دستورالعمل پخت غذا برای کاربران، از زمان قرنطینه همگانی در ماه مارس شروع شده است.

مطلب مرتبط  تکنیک های بازاریابی ویدئویی در سال 2018

به دست آوردن آرامش و مراقبت از خود

در این دوران، مردم برای مقابله با اضطراب و بلاتکلیفی ناشی از همه گیری جهانی این ویروس نیز به یوتیوب مراجعه کرده اند. جستجو برای ویدیوهای مربوط به غذا، ورزش، آرامش و خواب از ماه مارس افزایش چشمگیری داشته است.

برخی با شنیدن عبارت “self-care”، به حمامی در وان با شمع های روشن فکر می کنند، اما این موضوع با اساسی ترین نیازهای بیولوژیکی و عاطفی ما در ارتباط است.

یوتیوب در گزارش خود به طور خاص، محبوبیت موضوعات زیر را برجسته می کند:

  • یوگا (بازدیدهای روزانه از ماه مارس دو برابر شده است)
  • مراقبه و مدیتیشن (افزایش 40٪ بازدید روزانه از ماه مارس)
  • ورزش در خانه (نمایش روزانه 4 برابر از ماه مارس)
  • صدای طبیعت
  • عکاس های به سبک رستوران

ارتباطات اجتماعی اما از راه دور

داده های یوتیوب نشان می دهد که مردم با وجود تشویق برای فاصله گذاری اجتماعی، همچنان به برقراری ارتباط با هم نیاز دارند.

طبق گزارش یوتیوب:

بینندگان یوتیوب از ویدئوهای این برنامه برای ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر استفاده می کردند. حتی فقط شرکت در ترندهایی مانند درست کردن قهوه، باعث می شد که کمی احساس ارتباط بیشتری با اطرافیانشان داشته باشند.

از ماه مارس افزایش قابل توجهی در جستحوی موضوعات زیر در یوتیوب مشاهده شده است:

  • With Me (نمایش ویدیوهای 600٪ #WithMe افزایش یافته است)
  • تورهای موزه (افزایش 60٪ بازدید روزانه)
  • ماسک های صورت (فیلم های آموزش درست کردن ماسک صورت بیش از 400 میلیون بار بازدید داشته اند.)
  • قهوه Dalgona (درست کردن این نوع قهوه در زمان قرنطینه، نزد کاربران بسیار محبوب شده بود)
مطلب مرتبط  3 نکته ی مهم در موفقیت استارتاپ ها

بحران هویت

در حالی که همه گیر شدن ویروس کرونا، زندگی بسیاری از افراد را مختل کرده، ایده ها و تجربه های شخصی هر فرد در یوتیوب بسیار مورد توجه واقع شد.

یوتیوب در این باره می گوید:

ضبط ویدئو می تواند یک روش بی نظیر برای مردم باشد تا با یادگیری یک مهارت جدید، بیان کنند که چه کسی هستند و می خواهند چه کسی می شوند.

موضوعات ویدیویی زیر از ماه مارس محبوبیت زیادی پیدا کرده اند:

  • باغبانی
  • چگونه موهای خود را کوتاه کنیم؟
  • خدمات مذهبی
  • نکات زیبایی در تماس ویدیویی

یکنواختی متحیر کننده

بر اساس گزارش آماری یوتیوب، این یکنواختی در روند تولید محتوا در سراسر جهان حیرت آور است. آنچه می توان از این مسئله نتیجه گیری کرد، این است که وقتی نوبت به محتوا می رسد، مردم سه نیاز اصلی دارند:

  • احساسی از ارتباط با دیگران را تجربه کنند.
  • تا جایی که می شود احساس خوبی داشته باشند.
  • بتوانند با خودشان ارتباط قوی برقرار کنند.

منبع : searchenginejournal

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

سیمین جلیلی جو

Content Creator at Bertina

Latest posts by سیمین جلیلی جو (see all)

مطلب مرتبط  پردرآمدترین یوتیوبرهای سال 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.