یوتیوب به تازگی گزارشی از داده های جدید خود منتشر کرده که نشان می دهد کاربرانش در طول همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، بیشتر چه موضوعاتی را جستجو کرده اند. این آمار، اطلاعات جالبی درباره محبوب ترین موضوعاتی که مردم سراسر جهان در یوتیوب دنبال کرده اند را نشان می دهد. از طرز پخت نان شیرین تا روش های مدیتیشن و مراقبت از خود، این موضوعات پرجستجو نشان می دهند که مردم در این زمان، بیشتر برای یادگیری مهارت های جدید و بهبود حال خود به یوتیوب مراجعه کرده اند.
امروز هم در این مقاله قصد داریم، با استفاده از این داده ها، به معرفی جستجوهای محبوب کاربران در یوتیوب در زمان همه گیری ویروس کرونا در جهان بپردازیم.
با شروع قرنطینه گسترده در ماه مارس، مردم جهان برای پیدا کردن دستورالعمل پختن غذاهای مورد علاقه خود در خانه، به یوتیوب متوسل شدند. باور کنید یا نه، پرطرفدارترین دستورالعمل جستجو شده توسط کاربران، دستور پخت نان شیرین بوده است.
یوتیوب در گزارش خود این گونه گفته است:
” می توان ادعا کرد تا اواخر ماه مارس، بخش عظیمی از مردم جهان به طور همزمان، در زمینه پخت نان شیرین به مهارت بالایی رسیده اند. مدرک این ادعا در یوتیوب موجود است.”
یوتیوب در این میان یادآوری می کند، این که مردم کشورهای سراسر دنیا، هم زمان به دنبال یک موضوع خاص بوده اند بسیار غیرعادی و در عین حال جالب است. هر چند محبوبیت جستجوی دستورالعمل پخت غذا برای کاربران، از زمان قرنطینه همگانی در ماه مارس شروع شده است.
در این دوران، مردم برای مقابله با اضطراب و بلاتکلیفی ناشی از همه گیری جهانی این ویروس نیز به یوتیوب مراجعه کرده اند. جستجو برای ویدیوهای مربوط به غذا، ورزش، آرامش و خواب از ماه مارس افزایش چشمگیری داشته است.
برخی با شنیدن عبارت “self-care”، به حمامی در وان با شمع های روشن فکر می کنند، اما این موضوع با اساسی ترین نیازهای بیولوژیکی و عاطفی ما در ارتباط است.
یوتیوب در گزارش خود به طور خاص، محبوبیت موضوعات زیر را برجسته می کند:
داده های یوتیوب نشان می دهد که مردم با وجود تشویق برای فاصله گذاری اجتماعی، همچنان به برقراری ارتباط با هم نیاز دارند.
طبق گزارش یوتیوب:
بینندگان یوتیوب از ویدئوهای این برنامه برای ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر استفاده می کردند. حتی فقط شرکت در ترندهایی مانند درست کردن قهوه، باعث می شد که کمی احساس ارتباط بیشتری با اطرافیانشان داشته باشند.
از ماه مارس افزایش قابل توجهی در جستحوی موضوعات زیر در یوتیوب مشاهده شده است:
در حالی که همه گیر شدن ویروس کرونا، زندگی بسیاری از افراد را مختل کرده، ایده ها و تجربه های شخصی هر فرد در یوتیوب بسیار مورد توجه واقع شد.
یوتیوب در این باره می گوید:
ضبط ویدئو می تواند یک روش بی نظیر برای مردم باشد تا با یادگیری یک مهارت جدید، بیان کنند که چه کسی هستند و می خواهند چه کسی می شوند.
موضوعات ویدیویی زیر از ماه مارس محبوبیت زیادی پیدا کرده اند:
بر اساس گزارش آماری یوتیوب، این یکنواختی در روند تولید محتوا در سراسر جهان حیرت آور است. آنچه می توان از این مسئله نتیجه گیری کرد، این است که وقتی نوبت به محتوا می رسد، مردم سه نیاز اصلی دارند:
منبع : searchenginejournal
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!