در این مقاله چک لیستی برای سئو و بهینه سازی داخلی سایت که توسط ب مسترها و فعالان حوزه سئو باید انجام شود را معرفی و بررسی می کنیم.
کنسول جستجوی گوگل ، جایی است که شما می توانید بر عملکرد سایت خود نظارت کرده ، بهینه سازی داخلی سایت را بهبود بخشید ، مشکلات را شناسایی و بر لینک ها نظارت داشته باشید . همچنین از طریق کنسول جستجو می توانید با گوگل در ارتباط بوده و هر مشکلی برطرف شود.
در ادامه به موارد کلیدی که باید جهت بهینه سازی داخلی سایت به طور منظم در کنسول جستجو بررسی کنید شرح داده شده است :
گوگل آنالیتیکس یک سرویس رایگان است که ترافیک وب سایت را گزارش می دهد. همچنین اطلاعاتی همچون بازدیدکنندگان سایت، عملکرد یک کمپین خاص و مدت زمانی که کاربران در سایت شما حضور دارند را به نمایش در می آورد.
گوگل آنالیتیکس را بر روی وب سایت خود ثبت کنید تا از روز بعد، بتوانید از آمار های آن استفاده کنید.
از ابزار تست سرعت گوگل برای بررسی سرعت بارگذاری وب سایت استفاده کنید و تغییراتی که پیشنهاد می دهد را حتما انجام دهید.
آیا وب سایت شما و محتویات آن در تمام دستگاه ها نمایش صحیحی دارد؟ برای نمایش در تمام دستگاه ها بهینه سازی شده است؟ توجه داشته باشید که گوگل اعلام کرده است طراحی واکنش گرا ، راه حل و فاکتور اصلی برای بهینه سازی داخلی سایت در تلفن های همراه است. از طریق چک لیست کامل تلفن همراه ما برای کمک به حل هر گونه مشکلات نگاه کنید.
اطمینان حاصل کنید که تگ عنوان شما به عنوان تگ H1 و هر زیرمجموعه ای در مقالات به عنوان تگ های H2، H3 و غیره برچسب گذاری شده باشند . تگ ها می بایست از یک ترتیب نزولی و منطقی پیروی کنند .
حتمأ از تصاویر بهینه برای سایت خود استفاده کنید. تصاویر مورد استفاده در سایت می بایست خیلی بزرگ نباشند تا سرعت بارگذاری سایت دچار مشکل نشود.
چنانچه از پروژه Google AMP برای ارائه سرعت بارگذاری بالا در تلفن همراه استفاده می کنید ، لازم است بررسی کنید که تنظیمات به شکل صحیح انجام شده است . این مورد را میتوانید در کنسول جستجوی AMP چک کنید.
آیا آیکون های رسانه های اجتماعی در سایت به صفحات صحیح وارد می شوند؟ آیا آیکون ها و پلاگین های اجتماعی صحیحی را نصب کرده اید و آیا این آیکون ها کار می کنند ؟ (به عنوان مثال، پس از کلیک بر روی آیکون “اشتراک گذاری پست” ، “لایک” صفحه در فیس بوک اتفاق نیافتد)
اگر سایت شما تجارت الکترونیک است یا شما از صفحات رمزگذاری شده برای محافظت از حریم خصوصی بازدیدکنندگان در یک فرم یا جاهای دیگر استفاده می کنید، پیشنهاد می شود حتماً از گواهی SSL برای سایت خود استفاده نمایید.
محتوای تکراری درصد قابل توجهی از وب را به خود اختصاص داده است و برخی از سایت ها از این طریق سایت خود را به نوعی تکمیل می کنند.
در ویدئوی زیر، مت کاتس به این سوال پاسخ داده است که گوگل در زمان برخورد با محتوای تکراری چه نوع عکس العملی انجام می دهد؟
اگر محتوای تکراری در سایت خود دارید ، ریدایرکت 301 را راه اندازی کنید تا گوگل تنها صفحه دلخواه شما را نشان دهد.
اطمینان حاصل کنید که گوگل تنها دامنه مورد نظر شما را ایندکس می کند، به عنوان مثال یا با پیشوند www یا بدون آن: https://www.example.com یا https://example.com. گوگل ممکن است نسخه های www و بدون WWW دامنه ی شما را به عنوان سایت های جداگانه با صفحات جداگانه اداره کند، بنابراین به نمایش وب سایت شما آسیب می زند.
اگر محتوای وب سایت دیگری را منتشر می کنید (البته با اجازه) مطمئن شوید که تگ rel = canonical به منبع اصلی لینک داده شده است.
کدهای وضعیت HTTP ، مانند 400، 403، 404، 500 و 503، باید کاملا مورد بررسی قرار گیرند. اگر خطای 404 در تعداد زیادی از صفحات داخلی مشاهده می کنید ، بلافاصله لینک ها را اصلاح کنید و مطمئن شوید که کد 301 برای ریدایرکت دائمی استفاده می شود.
آیا از لینک های داخلی به طور صحیح استفاده می کنید؟ شما باید چندین لینک داخلی مرتبط در هر مقاله داشته باشید (بسته به طول و نوع محتوا).
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!