از واژهی گیمیفیکیشن (Gamification) تعریفهای زیادی ارائه شده است. بازیآفرینی، بازیکاری و بازیپردازی از متداولترین آنهاست. گیمیفیکیشن یعنی استفاده از شیوه و قالب بازی برای بیان تفکراتی که ماهیت بازی ندارد. معمولا از گیمیفیکیشن در موقعیت هایی که ممکن است یک تفکر نامفهوم، پیچیده، تکراری یا بیش از حد کسالت آور باشد استفاده میکنند.در حال حاضر گیمفیکیشن به شکل گسترده در تبلیغات تجاری، آموزشهای مهارتی و مدیریتی و در سطوح مختلف به کار گرفته میشود به طوری که پیشبینی میشود در آینده تمام روشهای آموزشی، بازاریابی و تبلیغات تاثیر گرفته از این شیوه جذاب باشد. نکته بارز این فرایند قابلیت پیادهسازی بسترهای گیمیفیکیشن در فناوری اطلاعات با هزینه بسیار پائین نسبت به سایر روشهاست اما به هر حال گیمیفیکیشن متعلق و منحصر به یک شیوه خاص از آموزش یا خلق محصول نیست.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!