مواردی که نمی توان تبلیغ در گوگل را اجرا کرد!
جولای 5, 2017
9 دسته بندی بزرگ بازاریابی آنلاین
آگوست 28, 2017
تبلیغات اپلیکیشنی

تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز

آیا شما صاحب یک اپلیکیشن هستید؟ امروزه میلیون ها اپلیکیشن وجود دارد که هرکدام خدمات یا محصولات خاصی را ارائه می دهند. طبق آماری که شرکت emarket منشر کرده است، بزرگسالان آمریکایی به طور متوسط حدود 3 ساعت و 8 دقیقه از وقت روزانه ی خود را صرف کار با گوشی های هوشمند می کنند. البته اگر این مقدار را برای کشور ایران در 2 ضرب کنیم، چندان دور از ذهن نیست.

تبلیغات اپلیکیشنی گوگل ادوردز

چرا اپلیکیشن؟

با توجه به نفوذ گوشی های هوشمند در میان اقشار مختلف جامعه و استفاده زیاد از اپلیکیشن های مختلف، با استفاده از تبلیغ در اپلیکیشن ها می توانیم کسب و کار خود را تا حد مطلوبی توسعه دهیم و از این طریق بر روی برندسازی کسب و کار خود تمرکز کنیم. در ادامه به برخی از مزایای تبلیغات با اپلیکیشن های موبایل می پردازیم:

  1. برنامه ها توسط کسانی دانلود می شوند که به موضوع علاقه دارند. در نتیجه تا حد بسیار مناسبی تبلیغ بین جامعه هدف و به صورت متمرکز توزیع می شود.
  2. انتشار برنامه به سرعت صورت می گیرد و به دلیل کاربردی بودن محتوا، مردم به صورت خودجوش توزیع کننده ی آن بین دوستان و آشنایان خود خواهند بود.
  3. ماندگاری این روش بسیار بالاست. در مقایسه با یک تبلیغ در روزنامه یا گرفتن یک بیلبورد برای یک ماه این روش اثر و دوام نا محدود دارد!
  4. این روش محدودیت جغرافیایی ندارد و در سرتاسر جهان کاربران گوشی های هوشمند می توانند توسط سازمان مورد دسترس باشند.
  5. بستر موبایل کاملا امکان تعاملی شدن دارد. سازمان می تواند با استفاده از راهکارهای تعبیه شده با مشتری خود که کاربر اپلیکیشن است در ارتباط باشد و از نظرات و بازخور های او مطلع گردد.
  6. حضور در بهترین برنامه ی موبایل مرتبط با موضوع کسب و کار باعث می شود مخاطب کاملا با سازمان و برند اسپانسر آشنا شود و آگاهی برند سازمان افزایش یابد.
  7. حمایت مالی از یک برنامه مرتبط با کسب و کار علاوه بر اثرات تبلیغاتی و تاثیر بر رشد فروش و آگاهی برند می تواند در قالب یک فعالیت در راستای مسئولیت های اجتماعی سازمان تلقی گردد.
  8. با توجه مزایای بالا و در مقایسه با روش های متداول و تکراری تبلیغات،تبلیغات با اپلیکیشن موبایل توصیه می شود.
مطلب مرتبط  تبلیغ در یوتیوب

گوگل نیز نشان داد که در طول سال گذشته، حجم نصب برنامه های تبلیغاتی را بیش از دو برابر افزایش داده است. به طور خاص، این شرکت بیش از 2 میلیارد دانلود برنامه را برای توسعه دهندگان انجام داده است.

گوگل به طور معمول این اطلاعات را به اشتراک نمی گذارد اما در این مورد رقابت تنگاتنگی با فیسبوک دارد. در فوریه سال 2016 فیس بوک این پلتفرم را به اشتراک گذاشت، 2 میلیارد برنامه نصب را راه اندازی کرد. بنابراین گوگل هم تغییراتی در این متد تبلیغاتی انجام داد تا نهایت راندمان را برای کاربران خود به همراه داشته باشد.

بهترین بخش این متد تبلیغاتی این است که تا حدود زیادی این کمپین تبلیغاتی به صورت اتوماتیک است. کمپین های برنامه جهانی مراقب اهداف و پیشنهادات شما هستند تا با ارزش ترین کاربران را برای برای کسب و کار شما به ارمغان آورند.

قبل از تصمیم گیری در مورد مدل تبلیغاتی خود بهتر است یکبار اهداف کمپین تبلیغاتی خود را مرور نمایید و سپس تصمیم به تبلیغ در  شبکه ی جست و جو، شبکه های نمایشی یا اپلیکیشنی نمایید.

تبلیغات اپلیکیشینی با دو رویکرد مختلف قابل اجراست:

  • نصب اپلیکیشن توسط کاربران جدید
  • افزایش تعامل با کاربرانی که اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب دارند.

در حالت اول گوگل بر اساس سیستم عامل گوشی کاربران، مشتری های مورد نظر شما رو پیدا کرده و به افرادی که برنامه ی شما را نصب ندارند، اپلیکیشن شما را جهت نصب نمایش میدهد که البته اگر حساب ادوردز شما به حساب گوگل پلی شما متصل باشد نتایجی با بازدهی بالاتر را به ارمغان خواهد آورد.

مطلب مرتبط  لینک کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز

در حالت دوم تمرکز گوگل بر روی کاربرانی است که اپلیکیشن شما را بر روی گوشی خود نصب دارند، و با نمایش تبلیغات شما به آنها باعث افزایش تعامل کاربران با اپلیکیشن شما خواهد شد.

گوگل ادز (یا همان گوگل ادوردز) به صورت اتوماتیک و کاملاً هوشمند آگهی شما را در جایگاه های مناسب و به کاربران مرتبط نمایش می دهد تا بیشترین آمار بازدهی را داشته باشید. برای مثال اگر یکی از توضیحات تبلیغاتی شما بهتر از متون تبلیغاتی دیگرتان باشد گوگل ادز به صورت هوشمند متن تبلیغ بهتر را بیشتر از باقی متون به کاربران نمایش خواهد داد.

تعیین هزینه به ازای هر نصب

شما بابت هر نصب اپلیکیشن خود به گوگل هزینه پرداخت می نمایید. هزینه ها به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، از جمله حوزه ی کاری شما و میزان رقابت در آن و بهینه بودن کمپین تبلیغاتی شما، اما به صورت تجربی هزینه ی هر نصب بین 10 سنت تا 50 سنت متغیر است، شما همچنین با تعیین بودجه ی روزانه می توانید تعداد نصب در یک روز را محدود نمایید.

تمام سرویس های گوگل ادز در خدمت شما هستند:

برای مثال شما صاحب یک اپلیکیشن خدماتی هستید که پروازهای مقرون به صرفه را به شهرهای مختلف جهان به کاربران اعلام می کنید، حال برای ارتقاء برنامه ی خود،  میتوانید یک آگهی با کلمات کلیدی مثل پرواز ارزان به رم در شبکه ی جست و جوی گوگل راه اندازی نمایید تا گوگل تبلیغات را به افرادی که از قبل برنامه ی شما را نصب کرده اند نمایش دهد، این قابلیت در حال حاضر تنها برای اپلیکیشن های اندرویدی قابل استفاده است.

مطلب مرتبط  تبلیغ بنری گوگل ، راهی برای برندسازی کسب و کارها

استفاده از تبلیغات اپلیکیشنی با توجه به هدفمندی آن در سال های گذشته افزایش چشم گیری داشته است، طبق گفته ی Sridhar Ramaswamy معاون ارشد تبلیغات و بازرگانی گوگل انتظار می رود نصب برنامه ها از 1.47 میلیار دلار در سال 2014 به 3 میلیارد دلار در سال جاری یعنی 10.4 درصد کل هزینه های تبلیغاتی موبایل افزایش یابد.

جهت تبلیغ اپلیکیشن خود کافیست تا اپلیکیشن را در گوگل پلی و یا اپ استور ثبت نموده سپس متن پیشنهادی، میزان بودجه روزانه، زبان و مکان مورد نظر خود را تعیین نمایید تا شرکت برتینا تبلیغات اپلیکیشن شما را فعال نماید. مجموعه ی برتینا به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تبلیغات در گوگل بهترین و مناسب ترین متدهای تبلیغاتی را برای کسب و کار شما اجرا و بالاترین بازدهی و بازخورد را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *