مقایسه تبلیغات در فیسبوک و گوگل
مقایسه تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در گوگل
دی ۴, ۱۳۹۷
VoIP
VoIP چیست و آیا برای سایت های تجاری به آن نیاز دارید؟
دی ۱۰, ۱۳۹۷
لوگوی تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام چیست – چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

روش اجرای کمپین تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و هر محیطی که توانسته در تغییر نسل ارتباطی افراد نقش داشته باشد یکی از پرمخاطب ترین و طبیعتاً اثرگذارترین انواع تبلیغات در حال حاضر به شمار می رود. اینستاگرام به دلیل ساختارهای جذاب و دوست داشتنی برای عمده ی کاربران گوشی های هوشمند و سایر پلتفرم های همراه طی چند سال اخیر در کشور ما رشد عجیبی داشته و توانسته برخی از رقبای مطرح خود را از چرخه ی رقابت خارج کند. این فضای گسترده موجب شده تا مفهوم جدیدی به نام تبلیغات اینستاگرام در بین کاربران و صاحبان کسب و کارهای مختلف رواج پیدا کند.

تبلیغات اینستاگرام یا تبلیغات در این شبکه ی اجتماعی پرطرفدار در حقیقت استفاده کردن از ظرفیت های موجود و حجم بالای کاربران و مخاطبین آن است. در این محیط تولید یک محتوای تبلیغی مناسب و اثرگذار می تواند در کمترین زمان ممکن به افراد زیادی ارسال شود و توسط گروه زیادی از کاربران در سراسر دنیا مشاهده شود. بدون شک این مساله امری جذاب برای کسب و کارهای اینترنتی و حتی غیراینترنتی محسوب می شود.

چرا از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنیم؟

رشد عجیب استفاده از نسل های جدید گوشی های هوشمند و سایر پلتفرم های هوشمند و همراه در سال های گذشته موجب شده تا نیاز به این پدیده بیش از پیش در زندگی افراد احساس شود. امروزه جداشدن از گوشی و نبودن آن در بین اغلب افراد جامعه یک معضل و مشکل محسوب می شود و می تواند هزینه های زیادی برای آنها دربرداشته باشد. بدون شک رشد استفاده از این پدیده ها موجب تغییر شیوه های ارتباطی، رفتاری و سطح نیازها شده است. شبکه های اجتماعی ظهور کردند و توانستند فضایی بسیار عالی برای ارتباطات پرسرعت و بهینه ایجاد کنند. پس از آن بود که کسب و کارها به ناچار به دنبال استفاده ی مفید از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغات بودند. بسیاری از کسب و کارها و برندهای بزرگ خیلی زود با این پدیده آشنا شدند و از آن در محیط های مختلف برای ارتقای سطح فروش و سود خود استفاده کردند. کسب و کارهای اینترنتی نیز توانستند به شیوه ای بسیار اثربخش تبلیغات اینستاگرام را در قالب های مختلف مورد استفاده قرار دهند تا اینکه امروزه اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی به یکی از قطب های اصلی برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شدند.

مطلب مرتبط  انواع فرمت های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادوردز

این موضوع که چگونه از تبلیغات اینستاگرام و یا تبلیغات در سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنیم، به میزان آشنایی کافی از امکانات و ابزارهای آن ارتباط دارد. اینستاگرام با استراتژی اشتراک گذاری تصاویر و عکس های کاربران، افزایش تعداد دنبال کننده ها و قراردادن محتواهای ویدئویی و متنی در کنار آنها در اختیار مخاطبین قرار می گیرد. امروزه اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در هر مرحله از فعالیت خود که باشند اقدام به راه اندازی صفحه ی رسمی خود در این شبکه ی اجتماعی می کنند و اطلاعات و داده های جدید خود را برای معرفی و عرضه به کاربران در آن قرار می دهند. این شبکه ی اجتماعی به دلیل عدم فیلترینگ در ایران یک بستر بسیار مناسب و فوق العاده برای کاربران و کسب و کارهایی است که در مناطق مختلف فعالیت دارند. تبلیغات اینستاگرام درحقیقت یک فرصت استثنایی برای کاربران ایرانی است تا بتوانند امکانات و خدمات خود را به کاربران و مصرف کنندگان این محیط عرضه کنند.

جالب است بدانید که تبلیغات در اینستاگرام برای اکثر شرکت ها و فروشگاه ها با حوزه های کاری مختلف ، کارایی دارد و می تواند موجب افزایش بهره وری آنها شود. علاوه براین در محیط های غیرتجاری و غیراقتصادی نیز می توان از تبلیغات اینستاگرام به شیوه ای فوق العاده بهره برد. قدرت بالای شبکه های اجتماعی در انتقال پیام های تبلیغاتی و محتواهای مختلف به گونه ای است که توانسته به محیط های بسیار زیادی راه پیدا کند.

امروزه فروشگاه های مختلف برای عرضه ی محصولات و کالاهای جدید، مراکز خدماتی برای معرفی آخرین و مدرن ترین ابزارهای خدماتی خود، آموزشگاه ها برای ارائه ی امکانات و شرایط آموزشی، باشگاه های ورزشی برای جذب بیشتر مخاطب به منظور معرفی اعضا، کادر تیم و اقدامات انجام شده، مراکز کمک های مردمی و عام المنفعه برای جذب بیشتر  کمک ها و بسیاری دیگر از نهادهای فرهنگی و اقتصادی از تبلیغات اینستاگرام استفاده می کنند.

مطلب مرتبط  تعامل روزانه 500 میلیون کاربر با استوری های اینستاگرام

تنوع بالای تبلیغات در اینستاگرام

بسیاری از کاربران که به طور روزمره وارد محیط شبکه های اجتماعی می شوند تنها با بخش های کوچکی از این ابزار متنوع آشنایی دارند. شاید بتوان گفت اینستاگرام همواره به دنبال ارائه ی بروزترین نسخه های خود با کارایی بهتر است و در این نسخه ها سعی کرده تا تمامی جوانب و زوایا را برای هرچه بهتر شدن محیط برای تبلیغات و ایجاد ارتباطات مختلف درنظر بگیرد. علاوه براین در اینستاگرام با صفحات مختلفی روبرو خواهید شد که می توانند برای تبلیغات مناسب باشند :

– صفحات موضوعی برای تبلیغات

در این صفحات تبلیغات و هزینه های مورد نیاز کمتر از سایر صفحات انجام می شود. این صفحات عمدتاً بر روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند و به فرد خاصی تعلق ندارند. در این صفحات تنها تصاویر، متن های سرگرم کننده یا عکس های آموزشی قرار می گیرند.

– صفحات فروشگاهی برای انجام تبلیغات

تبلیغ در این صفحات هزینه ای بیشتر از تبلیغ در صفحات موضوعی دارد چرا که در این صفحات عمدتاً با تعداد کاربران زیادی مواجه هستید. تعداد کاربران زیاد به طور طبیعی شانس موفقیت تبلیغات اینستاگرام شما را افزایش می دهد.

– صفحات شخصی افراد مشهور یا چهره های ورزشی و هنرمندان

شاید شنیده باشید که بسیاری از فوتبالیست های مطرح دنیا در بالاترین سطح تنها با قرار دادن یک پست در اینستاگرام مبالغ هنگفتی دریافت می کنند. این شیوه ی تبلیغات اینستاگرام چندسالی است که در کشور ما رواج یافته و به سرعت در حال رشد است. چهره های سرشناس فرهنگی و تلویزیونی با راه اندازی صفحات شخصی خود در اینستاگرام و ارائه ی محتواهای جذاب برای طرفداران و کاربران اقدام به جمع آوری فالوئر می کنند تا پس از آن نظر کمپانی ها و برندهای معتبر را برای ارائه ی تبلیغات و محتواهای تبلیغاتی جذب کنند. این شیوه به دلایل مختلفی از قیمت بالاتری برای کاربران برخوردار است. یکی از این دلایل کسب اطمینان اغلب این افراد از کیفیت محصولات و کالاهایی است که قرار است آن را به کاربران و طرفداران خود معرفی کنند. همین مساله موجب اعتماد بیشتر مصرف کنندگان و فروش بیشتر خواهد شد.

مطلب مرتبط  آموزش پیداکردن Hashtag مناسب برای پست های اینستاگرام

همانگونه که مطرح شد ، گوشی های هوشمند ، اینترنت و شبکه های اجتماعی ضریب نفوذ بالایی در میان افراد مختلف جامعه پیدا کرده اند و استفاده مناسب و بهینه از این بستر برای تبلیغات ، می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای گسترش هر کسب و کاری باشد ، بنابراین فرصت را از دست ندهید و بدنبال بهترین گزینه برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود باشید ، این گزینه ها می توانند تبلیغات اینستاگرام ، تلگرام ، تبلیغات در گوگل ، سایت های پرطرفدار ، تبلیغات در اپلیکیشن ها و… باشد.

The following two tabs change content below.