پنج راه برای بهبود موبایل مارکتینگ
ژوئن 17, 2018
متن تبلیغ ریسپانسیو در گوگل ادز
آموزش ساخت متن تبلیغ ریسپانسیو در تبلیغات گوگل
ژوئن 23, 2018
تبلیغات Google Adwords

چرا از تبلیغات Google Adwords استفاده می کنید؟

تبلیغات Google Adwordsدلیل استفاده از تبلیغات Google Adwords ، موردی است که برای اکثر کسب و کارهای آنلاین و مدیران سایت ها به عنوان سوال مطرح می شود. سایت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگی از این سرویس گوگل برای افزایش فروش و برندسازی استفاده می کنند. در صورتیکه به درستی از تبلیغ Google Adwords استفاده کنید ، این عقیده را خواهید داشت که این سرویس بهترین سیستم تبلیغات کلیکی موجود است که برای هر نوع کسب و کاری با هر موضوع کاری می تواند مفید واقع شود. استفاده از تبلیغ گوگل ادوردز و دریافت بهترین بازخورد از آن ، مستلزم تجربه و دانش فنی ، هزینه و زمان است. در صورتیکه دانش فنی کافی برای راه اندازی این سرویس را ندارید ، شخصاً اقدام به انجام این کار نکنید و این فعالیت را به یکی از شرکت های پارتنر و همکار گوگل در زمینه تبلیغات Google Adwords بسپارید. پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی شرکت های ارائه دهنده تبلیغ در گوگل را مطالعه نمایید.

سئو بهتر است یا تبلیغات Google Adwords ؟

قبل از اینکه توسط فعالان حوزه سئو مورد انتقاد قرار بگیریم می بایست به این نکته اشاره کنیم که تنها استفاده از تبلیغات Google Adwords برای بهبود وضعیت سایت کافی نیست. برای موفقیت یک کسب و کار آنلاین می بایست از تمامی کانال های بازاریابی موتورهای جستجو مانند تبلیغات Google Adwords ، سئو ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و… به طور متعادل استفاده کرد و سپس بر روی بهترین کانالی که بازخورد مناسبی برای شما دارد تمرکز کرد.

در ادامه به بررسی 10 مورد از مهترین مزیت های تبلیغات Google Adwords در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی پرداخته شده است :

  • تبلیغات Google Adwords مقیاس پذیر است

یکی از چالش های حساس برای هر تبلیغ کننده ای ، یافتن منابع مقیاس پذیر برای مدیریت بهتر تبلیغ است. این ویژگی سبب شده است کسب و کارهای متعددی سالانه میلیون ها دلار در این حوزه تبلیغاتی مصرف کنند. مقیاس پذیری تبلیغات Google Adwords بدین معنی است که می توان از آن برای هر حوزه کاری مختلف با هر میزان بودجه ای استفاده نمود.

مطلب مرتبط  5 نکته ی کلیدی در انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

  • نتیجه گیری تبلیغات Google Adwords قابل اندازه گیری است

در مقایسه با دیگر کانال های تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای ، میزان تنیجه دریافتی از تبلیغ Google Adwords بطور کامل و دقیق قابل اندازه گیری است. تبلیغات Google Adwords دارای پارامترهای متعددی برای دریافت گزارش می باشد و یکی از شفاف ترین سیستم های تبلیغاتی برای اندازه گیری دقیق میزان بازخورد دریافتی از تبلیغات است.


  • تبلیغات Google Adwords انعطاف پذیر است

گزینه ها و تنطیمات متعددی در تبلیغ Google Adwords تعبیه شده است که با استفاده از آن ها می توانید کمپین تبلیغاتی خود را بطور کامل مطابق میل خود شخصی سازی کنید. امکان هدف گیری کاربران از دیگر مزیت های این سیستم تبلیغاتی است.  برخی از قابلیت های تبلیغات Google Adwords که سبب تمایز آن نسبت به رقبای خود شده است می توان به این موارد اشاره کرد: تعیین حالت تطبیق کلیدواژه ها – استفاده از افزونه های مختلف گوگل ادوردز – هدفگیری کاربران بر اساس سن ، جنسیت ، زبان ، نوع مرورگر ، دستگاه ، بازه زمانی و… – نمایش تبلیغ در شبکه گوگل (جیمیل ، یوتیوب و…)


  • تبلیغات Google Adwords سریعتر از سئو است

برای سایت های نوپا و جدید ، رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق سئو می تواند چندین ماه زمانبر باشد و در صورتیکه صبر و حوصله کافی برای سئو و بهینه سازی سایت را نداشته باشید و فعالیت های اشتباهی برای سئوی سایت انجام دهید ، دچار پنالتی گوگل خواهید شد که این موضوع زیان های سنگینی برای شما در پی خواهد داشت. این در حالی است که می توانید سایت نوپای خود را از طریق تبلیغات Google Adwords به سرعت و با اطمینان بسیار بالا در صفحه اول گوگل نمایش دهید. ارائه سریع گزارشات تعداد کلیک و نمایش سایت در تبلیغ Google Adwords یکی از مزیت های این سیستم تبلیغات کلیکی است. بدین صورت که می توانید این گزارشات را 2 تا 3 ساعت بعد به طور کامل مشاهده و آنالیز کنید و با استفاده از همین قابلیت ، بهینه سازی کمپین خود را به صورت لحظه ای انجام دهید.

مطلب مرتبط  قوانین تبلیغ در گوگل ادز

  • تبلیغات Google Adwords آسانتر از سئو است

برای رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق سئو ، می بایست در زمینه های مختلفی دانش فنی داشته باشید و همچنین فاکتورهای متعددی را رعایت کنید ، این در حالی است که برای استفاده از تبلیغات Google Adwords تنها کافیست با این پلت فرم آشنایی داشته باشید.


  • تبلیغات Google Adwords نتایج گوگل را تحت کنترل دارد

Adwords را می توان فرزند گوگل نامید ، فرزندی که 97 درصد درآمد گوگل از آن حاصل می شود.  با توجه به میزان درآمد گوگل از این سرویس ، می توان گفت که تبلیغ Google Adwords نتایج گوگل راتحت کنترل دارد و نمایش این تبلیغات در صفحه اول می تواند بر روی عملکرد سایت هایی که از طریق سئو در صفحه اول حضور دارند تأثیرگذار باشد. با استفاده از این سیستم تبلیغاتی می توانید پیغام خود را در صفجه اول گوگل به کاربران ارسال کنید و از این بستر ، بازخورد خوبی دریافت کنید. این تصور که کاربران بر روی تبلیغات گوگل کلیک نمی کنند را کاملاً فراموش کنید.


  • فرمت های تبلیغات Google Adwords دارای تنوع جذابی است

فرمت های متعددی برای راه اندازی تبلیغات Google Adwords وجود دارد که می توانید با توجه به نوع فعالیت کاری خود از یک یا چند مورد از آن ها استفاده کنید. تبلیغات بنری ، تبلیغاتی ویدئویی ، تبلیغاتی اپلیکیشنی ، تبلیغ در جیمیل ، یوتیوب ، گوگل پلی ، اپ استور و دیگر اپلیکشن ها و سایت های همکار گوگل ، برخی از فرمت هایی است که می توان تبلیغ را در این قالب ها نمایش داد. نمایش تبلیغ با این فرمت ها می تواند کاربران برای ورود به سایت تشویق کند و نرخ کلیک سایت را افزایش دهد.


  • ترافیک ورودی تبلیغات Google Adwords نسبت به سئو دارای بازخورد بهتری است

در مورد موثر بودن ترافیک ورودی از طریق سرچ ارگانیک ، هیچ شکی وجود ندارد. اما ترافیک ورودی از طریق تبلیغات Google Adwords نیز هدفمندی و کیفیت بسیار بالایی دارد.  مزیت این سرویس در این است که می توانید سایت خود را تنها به کاربرانی نمایش دهید که دقیقاً کلیدواژه مدنظر شما را سرچ کرده اند.

مطلب مرتبط  چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

  • تبلیغات Google Adwords مکمل دیگر فعالیت های بازاریابی است

گوگل ادوردز می تواند در کنار دیگر فعالیت های بازاریابی شما به عنوان مکمل قرار گیرد. بازاریابی مجدد یا ریماکتینگ (Remarketing) یک قابلیت ویژه برای استفاده از تبلیغ Google Adwords است که از طریق آن می توانید افرادی که نسبت به استفاده ازمحصولات و خدمات شما تمایل نشان داده اند را مورد هدف قرار دهید. با استفاده از ریمارکتینگ گوگل ادوردز ، می توانید کسانی که قبلاً از سایت شما دیدن کرده اند را از طریق کوکی های سایت ردیابی کنید و در بهترین موقعیت ،  سایت خود را مجدداً بصورت تبلیغی به آن ها نمایش دهید.

همانگونه که عنوان شد ، تبلیغات Google Adwords دارای مزیت های فراوانی است که می توانید با استفاده از آن ها به دنبال جذب مشتری بیشتر باشید. اگر چه استفاده از این سرویس را به شما پیشنهاد می کنیم اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که تبلیغات Google Adwords تنها یکی از روش های بازاریابی آنلاین است و برای دریافت بازخورد مناسب تر ، بهتر است که از تمامی این روش ها به صورت هدفمند استفاده کنید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *