گوگل هتل ادز
معرفی هتل ادز Hotel Ads (سرویس جدید گوگل ادز)
نوامبر 11, 2018
تبلیغات
چگونه با هزینه کم تبلیغات در گوگل موفق تری داشته باشیم؟
نوامبر 13, 2018
تبلیغ ویدئویی گوگل

تبلیغ ویدیویی گوگل چیست؟

تبلیغ ویدیویی گوگلتبلیغ ویدیویی گوگل یک راه مناسب برای تبلیغات هدفمند تصویری است. یوتیوب به عنوان پربازدیدترین سایت اشتراک ویدیو ، توسط گوگل برای انتشار تبلیغ ویدیویی در اختیار کسب و کارها قرار گرفته است. متاسفانه خیلی از فعالان کسب و کارای اینترنتی به خصوص در ایران از این روش تبلیغاتی به خوبی استفاده نمی کنند. البته این موضوع به این معنا است که افرادی که از تبلیغ ویدیویی گوگل در ایران استفاده می کنند تقریبا در این عرصه بی رقیب خواهند بود و استفاده بیشتری از ظرفیت های این تبلیغات خواهند داشت.

تبلیغ ویدیویی گوگل

تبلیغ ویدیویی گوگل به شما اجازه می دهد تا تبلیغات ویدیویی خود را در نتایج سرچ یوتیوب یا قبل، هنگام و بعد از پخش ویدیوهای یوتیوب نمایش دهید. برخلاف یک کمپین معمولی تبلیغ در گوگل ادز ، در تبلیغ ویدیویی گوگل ، شما می توانید جمعیت های خاصی از کاربران را هدف قرار دهید و به این ترتیب به صورت تأثیرگذارتری به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

گزینه های هدف گذاری تبلیغ ویدیویی گوگل شامل سن، جنس و علایق مخاطبان است. با این حال این هدف گذاری ها بسیار کاربردی هستند. بزرگترین ویژگی تبلیغات ویدیویی در گوگل همین میزان کنترل بالای هدف گذاری های آن است، این موضوع سبب می شود شما دقیقا مخاطبین مورد نظر خود را پیدا کنید و بر روی تبلیغات خود کنترل دقیقی داشته باشید. به این ترتیب با بودجه کم هم می توانید تبلیغات موفقی را تجربه کنید.

هزینه تبلیغ ویدیویی گوگل

همانطور که گفته شد شما کنترل زیادی بر مقدار مخارج خود در تبلیغ ویدیویی گوگل دارید. هزینه تبلیغات در این بخش بر اساس هر بازدید پرداخت می شوند. اما در چگونگی تعیین بازدید دیدگاه های مختلفی وجود دارد. اگر شما از بازدید واقعی در سرچ یا بنرهای گوگل استفاده کنید، زمانی که بازدیدکننده بر روی دکمه پخش ویدیو کلیک کند به عنوان یک بازدید محسوب می شود و شما باید هزینه آن را پرداخت کنید. اما اگر از بازدید واقعی در زمان پخش ویدیو استفاده کنید تنها زمانی مجبور به پرداخت هزینه خواهید بود که مخاطب کل ویدیو شما را مشاهده کند. البته در اینجا تنظیمات دیگری نیز وجود دارد و شما می توانید دقیقا تعداد ثانیه های مورد نظر خود را تعیین کنید.

مطلب مرتبط  آموزش نحوه ساخت کارت ویزیت مجازی گوگل (people card)

همانطور که قبلا اشاره شد رقابت در تبلیغ ویدیویی گوگل به خصوص در ایران بسیار کمتر است. اگرچه میانگین قیمت برای ایرانی ها کاملا مشخص نیست، اما میانگین هزینه به طور کلی 6 سنت برای هر بازدید است که در مقایسه با تبلیغات کلیکی گوگل رقم بسیار کمتری است و با ایجاد یک کمپین قوی می توانید با هزینه بسیار کمتر تبلیغات موثری برای کسب و کار خود داشته باشید.

بازدید واقعی گوگل و انواع تبلیغ ویدیویی گوگل

همانطور که قبلا اشاره کردیم بازدید واقعی گوگل به این معناست که زمانی شما هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید که تبلیغات شما واقعاً توسط یک کاربر دیده شود. بزرگترین ویژگی بازدید واقعی، بازخورد ارائه شده به تبلیغ کنندگان است. شما می توانید به وسیله بازدید واقعی گوگل تشخیص دهید دقیقا چه کسانی کاربران شما هستند، از کجا می آیند و آیا واقعاً تبلیغات شما را مشاهده می کنند یا نه. این موضوع بسیار مهم است و می تواند به استراتژی های تبلیغاتی شما جهت دهد.

بهترین افراد تبلیغ کننده در تبلیغ ویدیویی گوگل کسانی هستند که از این اطلاعات برای ساخت کلمات کلیدی بهتر و هدف گیری موثر استفاده می کنند. با بازبینی این اطلاعات به صورت روزانه و حتی هفتگی شما قادر خواهید بود به صورت موثری هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید.

برای تبلیغ ویدیویی گوگل از سه فرمت تبلیغات واقعی در زمان پخش، در سرچ و در بنر استفاده می شود. البته قبلا تبلیغات در slate هم در دسترس بود که از سال 2013 توسط گوگل لغو شد. هر کدام از این تبلیغات نحوه کار کمی متفاوتی با دیگران دارد. البته این تغییرات جزئی تا زمانی که افراد مختلف دسترسی خوب و موثری به تبلیغات شما داشته باشند، اهمیت زیادی ندارند.

تبلیغ ویدیویی گوگل در هنگام پخش ویدیو در یوتیوب

تبلیغ شما در این صورت در ابتدا، وسط یا انتهای ویدیوهای همکاران یوتیوب پخش خواهد شد. همکاران یوتیوب در واقع کاربرانی هستند که تصمیم گرفته اند از نمایش تبلیغات در ویدیو های خود درآمد کسب کنند. البته در این صورت افراد بیننده می توانند بعد از گذشت 5 ثانیه از پخش تبلیغات شما آن را ببندند. برای تبلیغات 30 ثانیه به بالا تنها زمانی شما هزینه ای را پرداخت می کنید که افراد حداقل 30 ثانیه از تبلیغات شما را ببینند. اگر کل ویدیو شما کمتر از 30 ثانیه بود فقط زمانی که کل تبلیغ دیده شود هزینه آن پرداخت خواهد شد.

مطلب مرتبط  5 راه ساده برای بهبود نمره کیفیت (Quality Score) در تبلیغات کلیکی

تبلیغ ویدیویی گوگل در سرچ یوتیوب

همانطور که مشخص است تبلیغات در این بخش مربوط به قسمت سرچ یوتیوب است. زمانی که کاربران کلمه کلیدی خاصی را در یوتیوب سرچ کنند تبلیغات شما برای آن ها در دسترس خواهد بود و فقط زمانی که بر روی ویدیو شما کلیک کنند تبلیغات پخش خواهد شد. در این صورت شما فقط به ازای کلیک شدن بر روی لینک ویدیوی خود هزینه پرداخت خواهید کرد.

تبلیغ ویدیویی گوگل در صفحه پخش

در اینجا ویدیوی شما در کنار سایر ویدیوهای یوتیوب در کنار صفحه پخش و به صورت تبلیغ به نمایش در خواهد آمد. شما در زمانی که کاربر بر روی پخش ویدیو شما کلیک کند هزینه آن را پرداخت خواهید کرد.

خوب تا این جا با انواع تبلیغ ویدیویی گوگل آشنا شدید. حالا بهتر است با چند راه کار ساخت ویدیوی تبلیغاتی پربازدید در یوتیوب نیز آشنا شوید.

نکات و ترفندهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی پربازدید

1 – هرچه کوتاه تر بهتر

انسان های امروزی دارای صبر و حوصله کمی هستند به همین دلیل بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. سعی کنید ویدیو شما هرگز بیشتر از 60 ثانیه نشود. به خصوص در تبلیغات ویدیویی حین پخش بسیار مهم است که تبلیغات کوتاهی داشته باشید تا کاربران را ناراضی نکنید.

2 – تمرکز بر روی کلمات کلیدی

این موضوع بسیار مهم است. شما می توانید بهترین ویدیوی تاریخ را بسازید ولی اگر به بازدیدکننده شما مرتبط نباشد به آن توجهی نخواهد کرد. باید ویدیوهای تبلیغاتی شما به شدت بر روی کلمات کلیدی متمرکز باشد. اگر بودجه کمی دارید این موضوع برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت. بهترین ویدیو های تبلیغاتی ویدیو ها ای هستند که برای کاربران هدف به نمایش درآیند و مرتبط با کلمات کلیدی باشند.

مطلب مرتبط  5 مورد از مهمترین فواید تبلیغ در گوگل

3 – پیام خود را به درستی ارائه کنید

سعی کنید در ویدیوهای خود از گویندگان قوی استفاده کنید و بر روی پیام اصلی خود متمرکز باشید و اطلاعات لازم را در یک زمان مناسب مخاطب ارائه کنید. لازم نیست در مدت زمان یک ویدیوی 30 ثانیه ای کل اطلاعات محصول خود را به صورت پی در پی به مشتری ارائه دهید. بهتر است به جای این کار یک یا دو ویژگی را برجسته کنید.

4 – از محتوای جذاب استفاده کنید

تحقیق کنید که مخاطبان بیشتر از چه ویدیوهای تبلیغاتی استقبال می کنند. شما نیز از محتوای جذاب آن ها استفاده کنید. دقت کنید که زمانی محصولات شما جذاب تر به نظر می آیند که در ویدیوهای خود با اعتماد کامل در مورد آن ها صحبت کنید.

امیدواریم از اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق در گوگل ادز و رونق بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید.

 

منبع: https://support.google.com/google-ads/

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *