گزارشهای گوگل آنالیتیکس
نحوه مشاهده و آنالیز گزارشهای گوگل آنالیتیکس
جولای 2, 2019
عدم پشتیانی گوگل از دستور noindex در فایل robots.txt
جولای 28, 2019
تغییرات نتایج جستجوی گوگل

توضیح گوگل راجع به تغییرات مداوم نتایج جستجو

تغغیر نتایج گوگل

طی روزهای اخیر به احتمال زیاد رتبه سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل به طور مداوم تغییر کرده است.

دنی سالیوان در مقاله ی اخیر خود در وبلاگ گوگل در مورد آخرین تغییراتی که بر روی نتایج جستجو انجام شده توضیحاتی ارائه داده است.

طبق این مقاله، گوگل در حال ایجاد تغییراتی بر روی نتایج جستجو می باشد. در سال گذشته، بیش از 3200 تغییر در سیستم های جستجو رخ داده است و این تغییرات همچنان ادامه دارند.

برخلاف باور عموم، گوگل در نتایج جستجو هیچ تغییری را به صورت دستی اعمال نکرده و تمام تغییرات بر پایه ی الگوریتم های قدرتمند این شرکت انجام می شوند.

“همانطور که بارها در گذشته گفته ایم، ما برای رفع چالش های رتبه بندی از هیچ روش دستی استفاده نمی کنیم.”

“این موضوع دلایل مختلفی دارد. هر ساله میلیاردها جستجو در گوگل  انجام می شود، بنابراین تصحیح نتایج یک جستجو  به صورت دستی تاثیری بر روی نتایج جستجوی های مشابه یا حتی بهبود شرایط کل جستجوها ندارد.”

لذا به جای ایجاد تغییرات دستی در هر جستجوی انجام شده، گوگل از الگوریتم های خود برای اعمال این تغییرات استفاده می کند که این الگوریتم ها به صورت اتوماتیک در طیف وسیعی تغییرات را در جستجوهای مشابه اعمال میکنند.

روش گوگل برای ایجاد تغییرات در سیستم های جستجوی خود به این صورت است که در ابتدا مناطقی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی می کند سپس برای بهبود آن ها، راه حل هایی ارائه میدهد، پس از آن راه حل پیشنهادی را به دقت تست کرده و کارایی این راه حل ها برای عموم جستجوگرها را بررسی میکند در نهایت پس از اینکه چهار مرحله قبلی به درستی انجام شد، تغییرات در نتایج جستجو را اعمال می کند.

مطلب مرتبط  تلاش مجدد گوگل برای ساخت یک شبکه ی اجتماعی موفق!

در هنگام آزمایش تغییرات در نتایج جستجو، گوگل برای سنجش صحت آزمایش از نتیجه ی آزمایش های زنده و ارزیابی اطلاعات جستجوی اشخاص استفاده میکند. 

تنها در صورتی که نتیجه آزمایشات گوگل مثبت باشد، تغییرات بر نتایج جستجو اعمال می گردند و این بدان معناست که این تغییرات اعمال شده برای حجم زیادی از جستجوها کاربردی بوده و هیچگونه مشکلی ایجاد نشده است.

ایجاد تغییرات در نتایج جستجوی ارگانیک برخلاف تصحیح ویژگی هایی همچون گراف دانش که ممکن است در لحظه انجام گردند، بسیار زمان بر می باشد. 

“… گاهی اوقات شناسایی علت اصلی مشکلات رتبه بندی ممکن است خیلی زمان بر بوده و از این رو ممکن است پیشرفت و بهبود آن در همان لحظه اتفاق نیافتد. اما همانند 20 سال گذشته، ما همیشه متعهد به شناسایی این چالش ها و تلاش برای بهبود نتایج جستجو هستیم.”

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *