نمایش تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل
روش های نمایش تبلیغات کلیکی گوگل در موبایل
اسفند ۲۱, ۱۳۹۶
تبلیغات در شبکه نمایش گوگل
آیا تبلیغات در شبکه نمایش گوگل ارزش هزینه کردن دارد؟
فروردین ۱۸, ۱۳۹۷
تکامل گوگل ادوردز

بررسی روند تکامل گوگل ادوردز از ابتدا تا کنون

روند تکامل گوگل ادوردزگوگل ادوردز در سال های گذشته روز به روز در حال تکامل بوده است و به جرأت می توان گفت کاملترین پلت فرم تبلیغات آنلاین در سطح جهان است. با توجه به گسترش روزافزون استقبال کاربران از این پلت فرم و همچنین با توجه به اینکه اصلی ترین منبع درآمدی گوگل این سرویس می باشد ، گوگل نیز دائمأ بفکر گسترش و بهبود آن بوده است.

دنیای دیجیتال همواره در حال تغییر و تکامل است ، با آغاز سال جدید قطعا به روز رسانی های جدیدی نیز در ادوردز معرفی خواهد شد ، با این حال بیاید نگاهی به تغییرات ادوردز در طی سال های گذشته بیاندازیم.

 اکتبر 2000 : گوگل ادوردز با نمایش تبلیغ در سمت راست ، بالا و پایین صفحه هر کدام به هزینه ی 10 ، 12 و 15 دلار به ازای هر نمایش آغاز به کار کرد .

می 2003 : شبکه محتوا با بیش از 100،000 سایت راه اندازی شده است در واقع گوگل AdSense باعث بهبود تجربه کلی کاربران شد زیرا از آن طریق  تبلیغات مرتبط و مفید را به جای تبلیغات آزادهنده ، نا مرتبط و پاپ آپ به نمایش در آورد.

آگوست 2005 : آغاز کار سیستم نمره کیفیت (ًquality score) . در گذشته کلمات کلیدی در چهار حالت نرمال ، در حال بررسی، در حالت تعلیق و یا در حالت غیر فعال بودند اما پس از معرفی نمره کیفیت حداقل هزینه  برای ایجاد کلمات کلیدی فعال یا غیر فعال ایجاد شد.

نوامبر 2005 : آغاز بکار سیستم هزینه ای. پیش از این، پیشنهادات هزینه ای برای شبکه های جستجو و محتوا یکسان بود، که پس از فعال شدن این مورد ، هزینه برای نمایش در سایت های گوگل AdSense نسبت به نمایش در جستجوی متنی گوگل متفاوت شد.

مطلب مرتبط  آموزش گوگل کیورد پلنر - Google Keyword Planner

مارچ 2006 : آغاز بکار سیستم هدف دهی کاربران . شما اکنون می توانید بر اساس 22 گزینه کاربران را مورد هدف قرار دهید ، مانند سن، جنسیت و درآمد خانوار و …  

اکتبر 2006 : انشار نرم افزار AdWords Editor . که در ابتدا این نرم افزار دارای مشکلات فراوانی بود.

ژانویه 2008 : رونمایی از سیستم هزینه ای CPA  (دریافت هزینه به ازای یک فعالیت) . البته این مورد برای اکانت هایی است که 200 convertion در 30 روز اخیر داشته باشد (البته در نسخه ی بتا این عدد به 300 می رسد).

نوامبر 2008 : اولین نسخه ی keyword planner منتشر شد. این پلت فرم واقعا ابزار مفیدی برای انتخاب و یافتن کلیدواژه می باشد.

سپتامبر 2009 : تب Opportunities برای اکانت ها با زبان انگلیسی ایجاد شد .

نوامبر 2009 : رونمایی از اولین افزونه های google adwords

مارچ 2010 : در این تاریخ ریمارکتینگ (Remarjeting) منتشر شد، اما تنها محدود به شبکه محتوایی بود.

می 2010 : نسخه ی بتا از حالت کلیدواژه Modifier Match Broad Match در انگلستان و کانادا راه اندازی شد.

آگوست 2010 : رونمایی از حالت هزینه ای CPC به صورت کامل

ژانویه 2011 : لیست کلمات کلیدی منفی (negative keywords) معرفی شد.

اکتبر 2011 : تبلیغات جستجوی پویا (Dynamic Search Ads) وارد صحنه شد.

اکتبر 2012 : قابلیت لینک کردن Google Analytics و  AdWords ایجاد شد.

ژوئن 2013 : لیست ریمارکتینگ پس از یک سال در نسخه ی بتا آغاز به کار کرد

آگوست 2013 : گزینه ی تغییر بازه ی زمانی اضافه شد.

اکتبر 2013 : رتبه تبلیغ (Ad Rank) به روز رسانی شد

فوریه 2015 : کمپین های Call-Only با توجه به گسترش گوشی های هوشمند معرفی شدند.

مطلب مرتبط  تبلیغات کلیکی گوگل (گوگل ادز) چیست؟

سپتامبر 2015 : تبلیغ در جیمیل (Gmail Ads) برای همه تبلیغ کنندگان در دسترس قرار گرفت.

فوریه 2016 : گوگل خیلی بی سر و صدا نمایش تبلیغات را از سمت راست حذف کرد.

ژوئن 2016 : تغییرات رسمی برای تبلیغ در تلفن همراه و توانایی تنظیم قیمت برای دستگاه های متفاوت.

دسامبر 2016 : امکان تعیین هزینه در سطح کمپین برای لیست Audience

فوریه 2017 : تنظیمات اتوماتیک با افزونه تماس خودکار به کار خود ادامه می دهد.

نوامبر 2017 : افزونه ی promotion در نسخه ی جدید ادوردز رونمایی شد.

همانگونه که در ابتدای مقاله مطرح شد ، گوگل دائمأ درحال بروزرسانی و بهبود گوگل ادوردز است و مسلماً در آینده نیز تغییرات مناسبی را مشاهده خواهیم کرد.

 

The following two tabs change content below.