وبلاگ برتینا

نام دامنه
بررسی مهمترین قواعد سئو برای انتخاب نام دامنه
دی ۴, ۱۳۹۶
فاکتورهای سئوی داخلی سایت – On-Page Factors
دی ۶, ۱۳۹۶
سئوی داخلی سایت

سئوی داخلی سایت (On-Site SEO) چیست؟

سئوی داخلی سایتسئوی داخلی سایت که با اصطلاحات On-Site SEO و on-page SEO نیز شناخته می شود به فرآیند بهینه سازی المان ها و عناصر داخلی سایت اطلاق می گردد و هدف از آن بهبود رنک و جایگاه نمایش سایت در تنایج جستجو و همچنین افزایش ترافیک سایت می باشد. این فرایند بهینه سازی شامل بهبود محتوای سایت و همچنین کدهای html صفحه می باشد.

سئوی داخلی سایت علاوه بر کمک به موتورهای جستجو در پردازش بهتر محتوای سایت، دسترسی کاربران به سایت را سریع تر و مناسبتر انجام می دهد. به عبارت دیگر سئوی داخلی سبب خواهد شد موتورهای جستجو محتوای سایت را به خوبی پردازش و درک کنند و در نتیجه آن، نتایج جستجوی بهتری را برای سرچ کاربران نمایش دهند.

به طور خلاصه می توان گفت که نتایج سئوی داخلی سایت برای موتورهای جستجو و کاربران شامل موارد زیر است:

درک موضوع سایت و محتوای موجود در هر صفحه

تشخیص ارتباط بین محتوای صفحه و عبارات جستجو شده کاربران

تشخیص میزان مفید بودن محتوای صفحه و رنک دهی مناسب در میان نتایج جستجو

کلیدواژه ها، محتوا و سئوی داخلی :

در سالهای قبل استفاده بیش از حد و غیرمعمول از یک کلیدواژه به افزایش و بهبود رنک آن صفحه توسط موتورهای جستجو کمک بسیاری می کرد و بسیاری از طراحان سایت و تولیدکنندگان محتوا، تنها به دنبال استفاده از کلیدواژه ها آن هم به صورت بسیار غیرمعقول در صفحات مختلف سایت خود بودند، به طوری که غالبأ محتوای سایت به صورت غیرقابل مفهوم نمایش داده می شد. اما امروزه با بروزرسانی الگوریتم های موتورهای جستجو و مخصوصأ الگوریتم های گوگل، این گونه فعالیت ها به سادگی شناسایی و جریمه می شوند.

این بروزرسانی الگوریتم ها سبب شده است  که تغییراتی در نوع اهمیت کلمات کلیدی و همچنین نوع استفاده از آن ها ایجاد شود. به عبارت دیگر آنچه که امروزه در رابطه با رنک دهی بر اساس کلمات کلیدی اهمیت دارد، موضوع و محتوای صفحه و مرتبط بودن کلیدواژه انتخابی با محتوای آن صفحه است.

باید گفت که این قوانین و سخت گیری های موتورهای جستجو تنها برای اعتماد کاربران به نتایج هر موتور جستجو ایجاد شده است. به بیان دیگر کاربر اطمینان کامل به موتور جستجو را داشته باشد و با سرچ هر عبارتی ، مطمئن باشد که موارد نمایش داده شده برای او دقیقأ همان چیزی است که در جستجوی آن است و این موضوع تنها زمانی اتفاق می افتد که موتورهای جستجو مفاهیم محتوای یک صفحه وب را به طور کامل و صحیح درک کنند و به وجود ارتباط بین کلمات  کلیدی و محتوای سایت اهمیت دهند.

هوشمندی موتورهای جستجو سبب شده است محتوا، عبارات، کلمات و موضوع هر صفحه را کاملأ تشخیص دهند و این اتفاق تنها با رعایت قواعد سئوی داخلی سایت صورت گرفته است. در واقع رعایت سئوی داخلی سایت اجباری است برای سایت ها جهت قرارگیری در میان نتایج موتورهای جستجو و همچنین راهکاری است برای موتورهای جستجو جهت تشخیص کامل و درست محتوای سایت.

سئوی داخلی سایت از دید موتورهای جستجو دیگر به تکرار کلیدواژه ها اهمیت چندانی نمی دهد و تنها بدنبال این است که ارتباط میان سرچ کاربران و محتوای سایت  شما را درک کند و در نتیجه آن نیاز کاربر را به بهترین نحو برطرف کند.

یک صفحه جهت داشتن محتوای مناسب از دید موتورهای جستجو و همچنین سئوی داخلی باید موارد ذیل را رعایت کرده باشد :

استفاده از تعداد کلمات مناسب در هر نوشته (طول مناسب محتوای سایت) : این مورد توسط الگوریتم پاندای گوگل بررسی می گردد.

محتوای کاربرپسند : استفاده از محتوای با خوانایی مناسب ، جذاب بودن آن برای کاربر و همچنین ساده بودن درک ساختار سایت برای کاربران

محتوای منحصر بفرد : کپی برداری از دیگر منابع موردی است که از دید موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل، دارای جریمه های سنگینی است که حتی می تواند منجر به حذف سایت از نتایج گوگل گردد.

قابل اطمینان بودن محتوای سایت : ارائه اطلاعات معتبر موضوعی است که در رنک دهی محتوای سایت شما دارای اهمیت می باشد.

سازگاری با جستجوی کاربر و ارائه اطلاعات کامل و مفید به کاربر در رابطه با عبارت سرچ شده

موارد مرتبط با کلیدواژه ها و محتوای سایت در زمینه سئوی داخلی بررسی شد اما سئوی داخلی سایت تنها به همین موارد ختم نمی شود. عناصر دیگری نیز برای بهبود سئوی داخلی سایت وجود دارد که رعایت آن ها تأثیر بسیار مناسبی بر روی رنک دهی سایت خواهد داشت :

این موارد عبارتند از :

لینک دهی داخلی و خارجی در هر صفحه و ارزش هر لینک از دید موتورهای جستجو

سرعت لود شدن سایت

استفاده از داده های ساختاربندی شده سایت Schema.org

ساختار URL صفحه

ریسپانسیو بودن صفحه – Mobile friendliness

استفاده از تگ های اصلی در صفحات سایت

هدف از مطرح شدن تمامی این المان ها تنها یک ایده را شامل می شود : بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو، درک بهتر سایت توسط آنها، نمایش دقیقتر نتایج جستجو و در نهایت کاربرپسند شدن سایت.

The following two tabs change content below.