سئو
پاسخ جان مولر به 7 سوال رایج سئو
ژانویه 1, 2020
تگ تایتل یا تگ عنوان (Title Tag) و نقش آن در سئو
ژانویه 14, 2020
سئوی داخلی سایت
5
(1)

سئوی داخلی سایت (On-Site SEO) چیست؟

سئوی داخلی سایت

سئوی داخلی سایت که با اصطلاحات On-Site SEO و on-page SEO نیز شناخته می شود به فرآیند بهینه سازی المان ها و عناصر داخلی سایت اطلاق می گردد و هدف از آن بهبود رنک و جایگاه نمایش سایت در تنایج جستجو و همچنین افزایش ترافیک سایت می باشد. این فرایند بهینه سازی شامل بهبود محتوای سایت و همچنین کدهای html صفحه می باشد.

سئوی داخلی سایت علاوه بر کمک به موتورهای جستجو در پردازش بهتر محتوای سایت، دسترسی کاربران به سایت را سریع تر و مناسبتر انجام می دهد. به عبارت دیگر سئوی داخلی سبب خواهد شد موتورهای جستجو محتوای سایت را به خوبی پردازش و درک کنند و در نتیجه آن، نتایج جستجوی بهتری را برای سرچ کاربران نمایش دهند.

سئو داخلی در حقیقت به اعمالی گفته می شود که در راستای بهینه سازی صفحات وب با هدف ارتقا رتبه بندی سایت و کسب ترافیک ارگانیک انجام می شود.

علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و مرتبط، سئو داخلی شامل بهینه سازی عنوان ها، تگ های HTML (همچون تگ های عنوان و متا) و تصاویر می شود. در حقیقت رعایت نکات سئو داخلی منجر می شود تا یک سایت با اعتبار، تخصصی و همچنین قابل اعتماد به نظر برسد.

در حقیقت جنبه های متفاوتی از صفحات وب که در کنار هم، منجر به بهبود نمایش سایت در نتایج جستجو می گردد را سئو داخلی می گوییم.

چرا سئو داخلی مهم است؟

سئو داخلی به این دلیل اهمیت دارد که به موتورهای جستجو در درک سایت و محتوای آن و همچنین ارتباط آن با عبارت جستجو شده، کمک می کند.

هرچه موتورهای جستجو پیشرفته تر شدند، تمرکز بیشتری بر ارتباط و معناشناسی صورت گرفت.

گوگل به لطف ارتقا الگوریتم های پیچیده ای که دارد در موارد زیر بسیار خوب عمل می کند:

  • درک هدف کاربر از جستجوی یک عبارت
  • نمایش نتایجی مطابق با هدف کاربر

سازگاری با این ارتقاها ضروری است و این کار را با اطمینان از اینکه وب سایت و محتوای آن مطابق با جدیدترین روش ها به خوبی بهینه سازی شده باشند بررسی می کنند. این محتوا هم شامل محتوایی که کاربران مشاهده می کنند همچون تصاویر، فیلم یا فایل های صوتی و مواردی که تنها ربات آن را بررسی می کند همچون تگ های HTML و داده های ساختار یافته می شود.

علاوه بر آن، شما نمی توانید به سادگی سئو داخلی را با این تصور که سئو خارجی سایت ایده آل است نادیده بگیرید.

مطلب مرتبط  با خطای 404 در سرچ کنسول گوگل چه کار کنیم؟

رعایت نکات سئو داخلی و داشتن استراتژی مشخصی برای آن منجر به افزایش حضور آنلاین و ترافیک می گردد.

فاکتورهای مهم سئو داخلی

موفقیت در سرچ های ارگانیک نیازمند بهینه سازی برای ترکیبی از فاکتورهای داخلی و خارجی است که از دید موتورهای جستجو مهم و تکنیکی تلقی می شوند.

طی سال های اخیر، شاهد تمرکز بیش از اندازه بر روی فاکتورهای سئو خارجی همچون لینک سازی و عناصر فنی دیگر بوده ایم.

ولی حقیقت این است که، سئو خارجی در صورت عدم توجه به پایه و اساس سئو داخلی به تنهایی عملکرد خوبی نخواهد داشت.

کارشناسان باهوش سئو می دانند که بهینه سازی و رعایت نکات سئو داخلی همیشه باید اولویت اولشان باشد و از طرفی با توجه به تغییر مداوم جستجو ها به روز نگه داشتن سئو داخلی سایت اهمیت خیلی بالایی دارد.

در ادامه به معرفی مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی می پرازیم. توجه به این 9 مورد منجر به ارتقا محتوا و اعتبار و در نتیجه افزایش رتبه، ترافیک و نرخ تبدیل می گردد.

1 – E-A-T

این عبارت در حقیقت مخفف سه کلمه انگلیسی (Authoritativeness ,Expertise و Trustworthiness) به معنای تخصص، مسئولیت پذیری و قابل اعتماد بودن است. در واقع E-A-T چارچوبی است که رتبه دهندگان گوگل برای دسترسی به خالقان محتوا، صفحات وب و وب سایت ها از آن استفاده می کنند.

گوگل همواره توجه خود به محتوای با کیفیت بالا را نشان داده است و برای سایت هایی با محتوای با کیفیت تر رتبه بالاتری را در نظر می گیرد و از طرفی مطمئن می شود سایت هایی با محتوای بدون کیفیت تا حد ممکن نمایش خیلی کمی داشته باشند.

به عبارتی رابطه مستقیمی بین محتوایی که از دید گوگل با کیفیت است و آن چه در نتایج جستجو نمایش داده می شود، وجود دارد.

تفاوتی ندارد این ارتباط را چطور تفسیر کنید تنها کافی است بدانید که E-A-T نقش مهمی در نتایج ارگانیک گوگل اریفا می کند. بنابراین باید به این اصل در استراتژی سئو توجه داشته باشید.

2 – تگ عنوان

تگ عنوان یا Title یک تگ HTML است که در هر قسمت بالای هر صفحه قرار گرفته و عنوان و موضوع هر صفحه را شامل می شود.

تگ تایتل در صفحه نتایج جستجو گوگل و صفحه مرورگر (غالبا به عنوان یک لینک قابل کلیک) نمایش داده می شود.

مطلب مرتبط  بررسی مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2019

تگ عنوان تاثیر زیادی بر رتبه بندی ارگانیک دارد به همین دلیل عدم توجه به آن و نوشتن عنوانی ضعیف و یا کپی شده از رقبا تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت. بنابراین مطمئن شوید که از عنوانی منحصربفرد و جذاب استفاده کنید.

3 – توضیحات متا

از همان ابتدا متای توضیحات اهمیت بالایی در سئو داشته است.

متا دیسکریپشن در حقیقت تگی است که توضیحاتی در ارتباط با موضوع صفحه را شامل می شود و غالبا در صفحه نتایج جستجو در زیر عنوان صفحه نمایش داده می شود.

اگرچه گوگل چندین بار اعلام کرده است که توضیحات متا دیگر تاثیری در رتبه بندی ندارد ولی شواهد نشان دهنده آن است که این تگ به صورت غیر مستقیم بر سئو تاثیر می گذارد.

بهینه سازی صحیح متا توضیحات منجر به افزایش نرخ کلیک می گردد.

4 – تگ هدینگ

تگ های هدر عناصر HTML (H1-H6) هستند. این تگ در ثبت و برجسته سازی عنوان ها و زیر عنوان ها در متن مورد استفاده قرار می گیرد.

تگ های هدینگ هنوز هم نقش مهمی در دید کاربران و همچنین سئو سایت دارند. در حقیت این تگ منجر به تسهیل خوانایی محتوا و افزایش جذابیت آن برای کاربران شده و از طرفی زمینه ای قوی برای موتورهای جستجو برای یافتن کلیدواژه های هدف را ایجاد می کنند.

5 – سئو محتوا

سئو محتوا به این معناست که در هنگام نوشتن محتوا هم کاربر و هم موتورهای جستجو را در نظر بگیرید.

استراتژی مشخصی برای نوشتن محتوایی مطابق با قوانین سئو وجود دارد و ابن استراتژی قطعا گسترده تر از استفاده کلیدواژه هاست.

به یاد داشته باشید محتوایی که تنها برای موتورهای جستجو نوشته شده باشد تاثیری در سئو نخواهد داشت. چنانچه محتوا را برای کاربران بنویسید در نتیجه مخاطبین با کیفیت، مرتبط و قابل توجه ای به دست خواهید آورد.

6 – کنیبالیزیشن

آیا به نظرتان هرچه صفحات بیشتری یک کلیدواژه را هدف قرار دهند، آن کلیدواژه رتبه بالاتری خواهد داشت؟

نه، اشتباه است.

داشتن چندین صفحه با کلیدواژه هدف یکسان منجر به cannibalization می شود که این به صورت بالقوه نتایج خیلی بدی در سئو دارد.

هنگامی که چندین صفحه با یک کلیدواژه هدف داشته باشید در حقیقت با خودتان در حال رقابت هستید. چنانچه متوجه شدید که در سایتتان کنیبالیزیشن اتفاق افتاده است پیشنهاد میشود هرچه سریع تر آن را رفع کنید.

7 – ویرایش محتوا

غالب کارشناسان محتوا فقط بر روی نوشتن محتوای جدید تمرکز می کند و به طور کل ویرایش محتوای موجود در سایت را فراموش می کنند و این اشتباه است.

مطلب مرتبط  رسیدن به رتبه یک گوگل، به هر قیمتی!!!

ویرایش محتوای موجود در سایت اهمیت بالایی دارد به این دلیل که به شما کمک می کند تا متوجه شوید آیا محتوای موجود در سایت هنوز هم مطابق با هدف شماست؟ آیا این محتوا هنوز هم صحیح است یا نیاز به تغییر دارد؟ تشخیص این که چه محتوایی برای هدف شما عملکرد بهتری دارد.

ویرایش منظم محتوا در استراتژی سئو یک سایت میتواند نقش چشمگیری داشته باشد.

8 – بهینه سازی تصویر

افزودن تصویر به سایت یک روش عالی برای افزایش زیبای بصری آن است ولی تمامی تصاویر ارزشمند نیستند، گاهی ممکن است تصاویر سرعت سایت را کند کنند.

بهینه سازی صحیح تصاویر یک اقدام ارزشمند برای سئو است.

بهینه سازی تصاویر مزایای زیادی از جمله ارائه تجربه کاربری بهتر، افزایش سرعت بارگذاری صفحه و از طرفی افزایش رتبه سایت دارد.

توجه داشته باشید تصاویر نه تنها نقش مهمی در ظاهر سایت شما دارند بلکه تاثیر بسزایی در سئو سایت نیز ایفا می کنند بنابراین بهینه سازی آن ها و استفاده از عنوان ها و متن alt مناسب را فراموش نکنید.

9 – تعامل کاربر

اجرای نکات سئو داخلی در وبسایت تنهای نیمی از فعالیت لازم برای ارتقا رتبه بندی است. برای اینکه رتبه سایت را افزایش دهید باید کاربرانی را به سایت خود هدایت کنید که به محض ورود از سایت خارج نشوند، بلکه مدت زمانی را داهل سایت باقی مانده محتوای آن را بخوانند و به بیان دیگه تبدیل به مخاطبان وفادار وب سایت گردند.

حفظ کاربران و برقراری تعامل با آن ها چالش بزرگی است ولی قطعا انجام پذیر است.برای افزایش تعامل کاربران با سایت سرعت سایت، تجربه کاربری و بهینه سازی محتوای سایت از باقی نکات اهمیت بالاتری دارند.

منبع : searchenginejournal

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *