آموزش نحوه پاک کردن کش (Cache) مرورگر
فوریه 26, 2020
یوتیوب
آموزش سئوی یوتیوب – چگونه به رتبه یک یوتیوب برسیم؟
مارس 17, 2020
سئوی صفحه اصلی سایت
5
(1)

برای سئوی صفحه اصلی سایت چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

صفحه اصلی سایت همچون ویترین یک مغازه اهمیت خیلی بالایی در جلب توجه کاربران و یاقی ماندن آنان در سایت دارد. در حقیقت این صفحه نه تنها یک صفحه خوش آمد گویی بلکه جایی است برای نمایش هدف اصلی سایت به کاربران است. از این رو سئوی صفحه اصلی جهت کسب رتبه و نمایش آن در نتایج جستجو گوگل با جستجو حداقل نام برندتان اهمیت بالایی دارد. در ادامه به بررسی مواردی که جهت بهینه سازی صفحه اصلی سایت می پردازیم:

اصول سئوی صفحه اصلی سایت

پروسه بهینه سازی صفحه اصلی برای گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر سئو صفحه اصلی نامیده می شود.  البته از نظر من سئو صفحه اصلی وجود ندارد ولی خب این چیزی نیست که صاحبان سایت از شنیدن آن خوشحال شوند خصوصا وقتی چندین سال جهت کسب رتبه برای صفحه اصلی سایت خود زمان صرف کرده باشند.

چنانچه سایت شما به درستی تنظیم شده باشد و تعداد قابل قبولی بک لینک نیز داشته باشد، احتمال خیلی زیاد صفحه اصلی سایت برای نام کسب و کار و یا برند شما رتبه خواهد گرفت. اگرچه همیشه استثناهایی هم وجود دارد. این روزها بسیاری از سایت ها دارای نام هایی مبتنی بر کلیدواژه های هدف خود هستند همچون “Christmas cookies” یا “Cute socks”. چنانچه نام برند شما، کلیدواژه ای است که امکان دارد کاربر آن را در گوگل جستجو کند شرایط برای شما متفاوت خواهد بود. به این دلیل که سایت های متعددی این کلیدواژه را هدف قرار داده و در حالت کلی برای نام سایت یا برند شما رقیب به وجود می آید.

مطلب مرتبط  نمایش آمار جستجوهای صوتی در سرچ کنسول گوگل

از آن جایی که احتمالا تلاشی جهت کسب رتبه برای صفحه تماس با ما سایت خود نمی کنید، برای صفحه اصلی سایت هم نباید این کار را انجام دهید.   این بدان معناست که نیازی نیست کلیدواژه های هدف خود را به صورت متمرکز در صفحه اصلی سایت قرار داده و تمام تلاش خود را برای سبز شدن چراغ افزونه Yoast انجام دهید.

اگرچه من بر این باورم که در حالت کلی سئو، تنها زمانی به نتیجه می رسد که در کنار باقی فاکتورها همچون سرعت سایت، تجربه کاربری، شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شود و شما می توانید صفحه اصلی سایت خود را برای این موراد بهینه سازی کنید.

همانطور که گفته شد نیازی نیست صفحه اصلی سایت خود را برای یک کلیدواژه هدف قرار دهید، با این هنوز هم برای بهینه سازی میتوانید چند کار انجام دهید. در این مقاله تنها به برخی از موارد اشاره شده است. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 

  • در عنوان صفحه از نام برند و یا محصول اصلی خود استفاده کنید.
  • در بالای صفحه سمت چپ یک لوگو واضح و قابل تشخیص برای برندسازی قرار دهید.
  • باید در صفحه اصلی برای جلب توجه از عبارت فراخوان مناسب استفاده کنید.
  • از منوی ساختار یافته استفاده کنید.
  • در متا دیسکریپشن حتما به پیشنهاد فروش منحصربفرد خود اشاره کرده و کاربران را به بازدید از سایت خود دعوت کنید.
  • از تصاویر جذاب استفاده کنید ولی فراموش نکنید که صفحات به اطلاعات متنی نیز نیاز دارند.
  • در صفحه اصلی بیش از حد لینک قرار ندهید و لینک ها را تنها به پاورقی و منو سایت محدود کنید.
  • اطلاعات تماس همچون دکمه شبکه های اجتماعی و اشتراک در خبرنامه باید در غالب سایت ها وجود داشته باشد.
  • در صورت امکان، از نوار جستجو در سایت استفاده کنید.
مطلب مرتبط  رپورتاژ آگهی ، یک تیر و دو نشان!

این تنها برخی از مواردی است که تمامی صاحبان سایت برای آنالیز سئو صفحه اصلی سایت باید آن را در نظر داشته باشند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *