وبلاگ برتینا

بیگ دیتا
بیگ دیتا چیست؟
آذر ۲۲, ۱۳۹۶
الگوریتم های گوگل
به روز رسانی الگوریتم های گوگل
دی ۲, ۱۳۹۶

شبکه اجتماعی و نحوه استفاده از آن برای بازاریابی و افزایش فروش

ترفند شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی و نحوه استفاده از آن برای بازاریابی و افزایش فروش

بازاریابی شبکه اجتماعیاستفاده از شبکه اجتماعی برای رشد کسب و کار شما و ایجاد یک نام تجاری، قدم بزرگی به سوی موفقیت می باشد. اما برای بهبود شانس موفقیت شما در این راه نکات حائز اهمیتی وجود دارد. در این مقاله به 8 نکته در ارتباط با بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افرادی که از این ابزار برای کسب و کار خود استفاده می کنند می پردازیم.

نکته 1: ایجاد طرح و پلن اولیه

همانگونه که برای کسب و کار خود قبل از شروع هر فعالیتی برنامه اولیه ای را طرح ریزی می کنید، همین امر در هر شبکه اجتماعی نیز صادق است. ایجاد یک برنامه اولیه برای بازاریابی، شبکه های اجتماعی شما را برای موفقیت آماده می کند و اختمال هرگونه اشتباه در شبکه های اجتماعی را کاهش می دهد. بیاموزید چگونه یک برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و به شکوفایی طرح های رسانه ای اجتماعی خود نگاهی بیندازید.

نکته 2: استفاده از هشتگ

قطعا تا به حال در تویتر و یا حتی در اینستاگرام افرادی را دیده اید که برای نوشتن هر واژه ای از هشتگ استفاده میکنند. عاقلانه ترین هشتگ مورد استفاده برای شما اول نام تجاری شما و در نهایت محصول و یا خدمات شما می باشد و نه هر کلمه ای دیگری.

نکته 3: تعامل در شبکه اجتماعی

عدم تعامل و مشارکت با کاربران در شبکه اجتماعی می تواند تهدید بزرگی برای فعالیت شما در این زمینه باشد. ایجاد تعامل یک شرکت و با کاربران عادی مسلمأ سبب ایجاد حس خوشایندی برای کاربران خواهد شد.

نکته 4:  بررسی برون سپاری مدیریت شبکه اجتماعی

انجام امور و مدیریت شبکه اجتماعی توسط شخص شما و یا برون سپاری آن تصمیمی است که تمامی تجارت های کوچک و بزرگ با آن مواجه می شوند. وقت آن رسیده است که جوانب مثبت و منفی این  تصمیم را بررسی کنید.

نکته 5: افزایش ترافیک سایت با استفاده از شبکه های اجتماعی

هر کسب و کار هدفمندی دارای یک وب سایت است، اما هر کسب و کار نمی توانند مقدار دلخواه ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنند. با استفاده از شبکه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به وب سایت خود می توانید از تاکتیک های پایه و یا حتی روش های حرفه ای تری استفاده نمایید.

نکته 6: نظارت بر شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی این قابلیت را دارد که کاربران در ارتباط با برند و کمپانی شما نظراتشان را اعلام کنند. نظرات آن ها می تواند مثبت یا منفی باشد. صرف نظر از چگونگی و یا دلیل نظرات آنها، عدم نظارت بر مخاطبان شبکه های اجتماعی، یک شکست بزرگ محسوب میشود.

 نکته 7: فعالیت در LinkedIn

تأثیر ثبت کسب و کار در LinkedIn سبب افزایش اعتبار شما از دید کاربران خواهد شد، این  شبکه بزرگ و حرفه ای، فرصتی برای فروش و یک پلت فرم بازاریابی برای کسب و کار شما است.

نکته 8: تبلیغات برای افزایش کاربران شبکه اجتماعی

استفاده از تبلیغات رسانه ای برای افزایش ورودی شبکه های اجتماعی فرصت بزرگی است که هر کسب و کاری می بایست از آن استفاده کند. سرمایه گذاری برای تبلیغات رسانه ای باید بخش جدایی ناپذیر از استراتژی شبکه های اجتماعی شما باشد. با این حال، استفاده موثر از تبلیغات رسانه ای موضوعی است که باید با علم کامل انجام شود زیرا درصورتیکه این موضوع با حساسیت کمی انجام شود باعث هدررفت بودجه شما خواهد شد.

 

The following two tabs change content below.