وبلاگ برتینا

سئوی داخلی سایت
سئوی داخلی سایت (On-Site SEO) چیست؟
دی ۵, ۱۳۹۶
فایل robots.txt
فایل robots.txt و اهمیت آن در سئو
دی ۹, ۱۳۹۶

فاکتورهای سئوی داخلی سایت – On-Page Factors

فاکتورهای سئوی داخلی سایت – On-Page Factors

فاکتورهای سئوی داخلی سایتفاکتورهای سئوی داخلی سایت یکی از قواعد بهینه سازی سایت برای رنک دهی موتورهای جستجو می باشد. بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو شامل 2 بخش سئوی داخلی و خارجی می باشد که هر کدام از این موارد دارای اصولی هستند و برای بهینه سازی سایت می بایست آن ها را رعایت کرد. فاکتورهایی که موتورهای جستجو برای بهینه بودن یک سایت مدنظر قرار می دهند و نوع پردازش صفحه توسط الگوریتم های موتورهای جستجو در مقایسه با کاربران عادی متفاوت می باشد. در این مقاله به بررسی فاکتورهای سئوی داخلی سایت از دید موتورهای جستجو پرداخته ایم. با ما همراه باشید…

مهمترین فاکتورهای سئوی داخلی سایت :

محتوای صفحه

محتوای موجود در هر صفحه جزء اصلی ترین فاکتورهای سئوی داخلی سایت می باشد و تا حد بسیار زیادی بر روی جایگاه و رنک صفحه شما در میان نتایج جستجو تأثیرگذار است. گذراندن مدت زمان زیاد توسط کاربران در یک صفحه خاص ترک نکردن سریع صفحه توسط آنها، از دید موتورهای جستجو فاکتور مهمی برای رنک دهی می باشد. برای دستیابی به این هدف می بایست محتوای سایت شما برای کاربران منحصر بفرد، مفید و جذاب بوده و سیاست های تولید محتوای سایت خود را به نحوی انتخاب کنید که سبب جذب کاربران هدف بیشتری گردد. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که به هیچ وجه بفکر فریب دادن موتورهای جستجو نباشید…

محتوای مناسب تنها محتوای متنی را شامل نمی شود. قراردادن یک ویدئو یا عکس پربازدید، یک موزیک محبوب و… نیز می تواند به رنک دهی مناسب سایت کمک کند. برای قراردادن محتوا به انتظارات کاربران دقت کنید و این موضوع را مدنظر داشته باشید که کاربران به دنبال چه محتوایی هستند.

مطلب مرتبط  آیا سایت شما برای به روز رسانی Google Mobile آماده است؟

تولید محتوای مناسب سبب به اشتراک گذاری آن توسط کاربران و بازدیدکنندگان سایت خواهد شد و این موضوعی است که برای رنک دهی به یک محتوا از دید موتورهای جستجو حائز اهمیت است.

تگ عنوان – Title Tag

این تگ دومین فاکتور مهم برای سئوی داخلی سایت از دید موتورهای جستجو می باشد. این تگ یک المان HTML می باشد و توضیح دهنده عنوان صفحه برای موتورهای جستجو است. همچنین این تگ در زمان نمایش سایت در نتایج جستجو ، عنوان صفحه ی سایت شما را مشخص می کند.

آدرس URL سایت

هوشمندی در انتخاب url مناسب برای هر صفحه و همچنین دسته بندی محتوای سایت موضوع دیگری است که از دید موتورهای جستجو به عنوان یکی از فاکتورهای سئوی داخلی سایت دارای اهمیت است. قراردادن نام مناسب برای هر پوشه و دسته خاص سایت و همچنین استفاده از کلمات کلیدی به صورت معقول در url سبب خواهد شد و که url سایت تا حدی نمایانگر محتوای آن صفحه شود و اطلاعات مفیدی به کاربر قبل از کلیک کردن بر روی آن می دهد. در واقع باید به این مورد توجه داشت که موتورهای جستجو قبل از بررسی کردن محتوای یک صفحه ، url آن را پردازش می کنند.

متن جایگزین تصاویر – Image alt text

از دید موتورهای جستجو، این قابلیت سبب می شود کاربران در صورت عدم لودشدن تصاویر به هر دلیلی، عبارتی را به عنوان جایگزین تصویر (که می بایست به نوعی توضیحی برای تصویر باشد) مشاهده کنند. بنابراین قراردادن این گزینه برای تصاویر از دید موتورهای جستجو به این معنی است که شما برای تصاویر سایت خود اهمیت قائل هستید. این گزینه در میان فاکتورهای سئوی داخلی سایت، جزء مواردی است که قراردادن آن توسط وب مستر ها فراموش می شود.

مطلب مرتبط  فاکتور سرعت صفحه و تأثیر آن در سئو و رنکینگ سایت

بطور خلاصه می توان گفت که یک صفحه ایده آل از دید موتورهای جستجو باید شامل موارد زیر باشد:

انتخاب موضوع مناسب برای صفحه

قراردادن کلمات کلیدی در تگ عنوان

قراردادن کلمات کلیدی در url سایت

قراردادن کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر

به کاربردن کلمات کلیدی به صورت معقول در محتوای متنی صفحه

تولید محتوای منحصربفرد

لینک دهی مناسب به صفحات مرتبط

The following two tabs change content below.

پوریا فرجی

Webmaster & Digital Marketing Specialist at Bertina