اپل
چالش جدید اپل در تولید یکی از قطعات مهم آیفون
جولای 2, 2019
گوگل ادز
احتمال بازگشت API Ads گوگل به نسخه قبلی
جولای 8, 2019

مسدود شدن تبلیغات در گوگل کروم

مسدود کردن تبلیغات در گوگل کروم

مهندسان تیم گوگل کروم در حال کار بر روی یک ویژگی هستند تا با استفاده از آن تبلیغات آنلاینی که منابع زیادی از سیستم مانند پهنای باند، شبکه و قدرت پردازش CPU را درگیر می کنند را غیرفعال کنند.

کار بر روی این ویژگی (با نام Heavy Ad Intervention) در ماه گذشته آغاز شد.

جان دلانی، مهندس گوگل در مقاله ای در این خصوص نوشت: این تغییر قابلیتی را ارائه می دهد که iframeهای تبلیغاتی که از مقدار زیادی منابع سیستم استفاده کند را شناسایی می کند. به این صورت که اگر بارگذاری یک تبلیغ در کروم بیشتر از 1% از پهنای باند شبکه، 1% از استفاده از CPU در یک دقیقه و بیش از 1% از پردازش CPU را دربر بگیرد، کروم iframe مربوط به آن تبلیغ را پیدا کرده و به جای آن پیام خطایی را به کاربر نمایش خواهد داد. هم اکنون این مقادیر 4 مگابایت استفاده از پهنای شبکه و 60 ثانیه استفاده از CPU است.

سایت فناوری اطلاعات 9to5Google، که برای اولین بار این قابلیت گوگل کروم را تشخیص داد، توانست این پیام خطا را بازنویسی کند که مانند تصویر زیر است:

پیغام heavy-ad-intervention در گوگل کروم

کار بر روی این ویژگی تاکنون در مراحل ابتدایی خود بود و به همين دلیل این قابلیت برای کابران فعال نشده است. اما از تاریخ 9 جولای بر روی تمامی مرورگرهای کروم فعال می شود.

علاوه بر این، مهندسان گوگل از یک سیستم حفاظت امنیتی در مرورگر Chrome استفاده می کنند که از بارگذاری تبلیغات مخرب (malvertise) که تکنیکی برای آلوده کردن کاربران با بدافزار است، جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط  درآمد کاربران آمریکایی از شبکه های مجازی چقدر است؟

منبع : zdnet

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *