گوگل ادز
گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست؟
سپتامبر 30, 2019
گوگل
بررسی حالات تطبیق کلیدواژه ها در تبلیغات گوگل ادز
اکتبر 2, 2019
مفاهیم گوگل ادز

معرفی مفاهیم اولیه در گوگل ادز

مفاهیم گوگل ادززمانی که شما قصد تبلیغ در گوگل را دارید باید از سرویس گوگل ادز استفاده کنید. آشنایی با مفاهیم گوگل ادز به شما کمک می کند که دید کلی نسبت به نحوه استفاده از این سیستم و ویژگی های کلی آن به دست آورید و تبلیغ موفق تری داشته باشید.

گوگل ادوردز یا گوگل ادز

گوگل ادوردز یا همان گوگل ادز سرویس تبلیغاتی گوگل است و به شما این امکان را می دهد که سایت یا اپلیکیشن خود را در وب سایت گوگل و موتور جستجوی آن یا سایت های همکار گوگل به نمایش بگذارید. زمانی که شما تصمیم می گیرید از این سرویس استفاده کنید گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. در حال حاضر سرویس های مختلفی در گوگل ادز فعال هستند و هر یک از آن ها به طور اختصاصی فعالیت خاصی را انجام می دهند. تبلیغات بنری گوگل، تبلیغات اپلیکیشنی گوگل ، تبلیغات هتلی گوگل (Hotel Ads) که سرویس جدید گوگل است، تبلیغات ویدیویی در یوتیوب، ریمارکتینگ و خدمات دیگر که درحال حاضر کاربران زیادی از آن ها استفاده می کنند تقریبا تمام نیازهای کاربران را پوشش می دهند.

پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که گوگل ادز دارای یک سرویس مزایده ای برای نمایش تبلیغات است که پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این موضوع به این لینک مراجعه کنید.

مفاهیم گوگل ادز

معرفی ساختار اکانت های گوگل ادز:

آشنایی با مفاهیم و ساختار اکانت گوگل ادز یکی از موارد اصلی برای دریافت بازخورد بهتر از این سرویس تبلیغاتی است. در صورتیکه قواعد اولیه و ساختار آن را به درستی بشناسید، مدیریت تبلیغات برای شما ساده تر خواهد بود.

در این ویدئو به معرفی ساختار کلی اکانت های گوگل ادز پرداخته ایم.

 

در ادامه این مقاله به طور خلاصه مفاهیم گوگل ادز و ساختار آن را معرفی می کنیم:

– اکانت گوگل ادز (account)

اولین قدم برای ورود به دنیای گوگل ادز و استفاده از این سرویس، ساخت اکانت و انجام تنظیمات اولیه مربوط به اکانت است. برای ساخت اکانت باید به آدرس https://ads.google.com مراجعه و با استفاده از یک حساب کاربری گوگل به این سرویس لاگین کنید. در صورتیکه حساب کاربری گوگل ندارید، ابتدا باید آن را بسازید. اکانت گوگل ادز سرشاخه ساختار هرمی گوگل ادز است و دیگر بخش ها زیر مجموعه ی آن هستند.

مطلب مرتبط  قوانین تبلیغ در گوگل ادز

– کمپین تبلیغاتی (campaign)

بعد از ساخت اکانت، اولین مورد از مفاهیم گوگل ادز که در زمان شروع تبلیغ با آن آشنا خواهید شد کمپین ها هستند. کمپین ها در واقع نماینگر ویژگی های مختلفی هستند که شما برای تبلیغ یک محصول یا خدمات در گوگل در نظر دارید. در واقع هر زمان که بخواهید در گوگل ادز تبلیغی انجام دهید باید کمپین تبلیغاتی بسازید و برای آن بودجه و کلمه کلیدی و محصول یا خدمات هدف تعیین کنید.

– کلمات کلیدی (keywords)

کلمات کلیدی نه تنها یکی از مهمترین مفاهیم گوگل ادز هستند بلکه جزو یکی از مهمترین مفاهیم اولیه برای فعالیت در فضای تبلیغات کلیکی محسوب می شوند. کلمات کلیدی همان چیزی هستند که مردم روزانه در اینترنت جستجو می کنند و گوگل با شناسایی آن ها در سایت های مختلف نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار می دهد. کلمات کلیدی مهم ترین بخش در تبلیغات گوگل هستند. شما باید قبل از تبلیغ در گوگل ادز، کلمات کلیدی مرتبط و پر بازدید با محصولات و خدمات خود را پیدا کنید سپس از گوگل بخواهید زمانی که افراد در حال جستجو برای این کلمات کلیدی هستند تبلیغ شما را به آن ها نشان دهد.

– مزایده (bidding) در گوگل ادز

در مفاهیم گوگل ادز مزایده معنای خاصی دارد. زمانی که شما در تبلیغ خود کلمه کلیدی خاصی را انتخاب می کنید ممکن است رقبایی داشته باشید. برای تعیین این که تبلیغ هر کسی در چه جایی نمایش داده شود و هر کس باید چه هزینه ای بپردازد گوگل از مزایده ها ای برای هر کلمه کلیدی استفاده می کند. برای اینکه با ساز و کار مزایده بیشتر آشنا شوید باید معنای یکی دیگر از مفاهیم گوگل ادز را بدانید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

 

مزایده گوگل ادز

– هزینه کلیک (cost-per-click)

هزینه هر کلیک که به صورت اختصاری به آن cpc گفته می شود در واقع هزینه ای است که شما برای تبلیغات خود به گوگل می پردازید. زمانی که شما در گوگل تبلیغ می کنید تنها زمانی هزینه ای را به گوگل می پردازید که افراد مورد نظر شما روی لینک شما کلیک کنند و وارد صفحه مورد نظر شما شوند. این هزینه توسط گوگل و بر اساس دو معیار حداکثر هزینه هر کلیک که شما تعیین کرده اید و امتیاز کیفی، تعیین می شود.

مطلب مرتبط  بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز

– حداکثر هزینه هر کلیک یا max cpc

 یکی دیگر از مفاهیم گوگل ادز حداکثر هزینه هر کلیک یا max cpc است. زمانی که شما می خواهید در مزایده برای یک کلمه کلیدی خاص شرکت کنید باید حداکثر هزینه ای که حاضرید تا برای هر کلیک بپردازید را مشخص کنید. البته معمولا هزینه هر کلیک که توسط گوگل تعیین می شود از هزینه ای که شما تعیین می کنید کمتر است.

– نمره کیفیت (Quality Score)

امتیاز کیفی یک برآورد بر اساس کیفیت آگهی، کلمات کلیدی و صفحات فرود شما است. گوگل با در نظر گرفتن این امتیاز و max cpc و ضرب آن ها در یکدیگر رتبه تبلیغ سایت شما را مشخص می کند. کسی که مقدار عددی رتبه تبلیغ بالاتری کسب کند جایگاه تبلیغ بهتری در گوگل خواهد داشت. امتیاز کیفی عددی بین 1 تا 10 است و به دست آوردن امتیاز بالا تاثیر زیادی بر روی هزینه تبلیغات و جایگاه تبلیغات شما خواهد داشت. گوگل با استفاده از یک فرمول هزینه هر کلیک محاسبه می کند و طبق این فرمول امتیاز کیفی بالاتر سبب می شود هزینه هر کلیک کاهش یابد.

– بودجه روزانه (Daily Budget)

بودجه نقش اساسی در هدف گذاری استراتژی های تبلیغاتی شما دارد و گوگل از شما می خواهد که حداکثر بودجه روزانه خود را تعیین کنید. سعی کنید که این بودجه بر اساس max cpc تعیین شود تا تعداد کاربرانی که روزانه می خواهید از طریق تبلیغ در گوگل جذب کنید مشخص شود. همچنین بودجه روزانه باید مبلغ قابل قبولی باشد.

بودجه روزانه گوگل ادز

 

– نرخ تبدیل (conversion rate)

نرخ تبدیل یکی از معیار های نشان دهنده موفقیت تبلیغات شماست. برای هر کسب و کار اینترنتی تعدادی هدف وجود دارد که بسیار ارزشمند و سود آور هستند، مانند فروش محصولات یا عضویت کاربران در خبرنامه و موارد مشابه . زمانی که شما در گوگل تبلیغ می کنید می توانید این اهداف را به گوگل اطلاع دهید. گوگل فعالیت کاربرانی که از طریق لینک تبلیغ در گوگل وارد سایت شما شده اند را زیر نظر می گیرد و به شما اطلاع می دهد چه تعداد از این افراد دقیقا کاری که شما انتظار داشته اید را انجام داده اند یا نه. نرخ تبدیل در واقع نشان دهنده درصد تبلیغات موفق شماست که منجر به خرید مورد نظر یا  انجام سایر اهداف از پیش تعیین شده شما شده اند.

مطلب مرتبط  روشهای افزایش CTR تبلیغ در گوگل ادز

– نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

یکی دیگر از معیار های موفقیت تبلیغات میزان بازگشت سرمایه است. شما با استفاده از اهدافی که به عنوان نرخ تبدیل انتخاب کرده اید می توانید میزان بازگشت سرمایه خود را محاسبه کنید. روش کار این معیار به این صورت است که شما تعیین می کنید اگر افرادی که از طریق لینک تبلیغ وارد سایت شما شده اند فعالیت خاصی مانند خرید محصول را انجام دهند چه مقدار سود به شما خواهد رسید. به این ترتیب در واقع شما برای تبدیل بازدید کننده به مشتری سودی دریافت می کنید که گوگل آن را محاسبه می کند. به این ترتیب شما می توانید میزان بازگشت سرمایه خود در قبال تبلیغات انجام شده را محاسبه کنید.

امیداواریم که این مطالب برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس تبلیغاتی مفید واقع شود.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *