الگوریتم های گوگل دائماً در حال به روز رسانی هستند و هوشمندی آن ها روز به روز افزایش می باید، در این بین برای بسیاری از وبمسترها این سوال پیش می آید که مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2019 چه مواردی هستند. با اطلاع یافتن از این فاکتورها می توانید سئوی سایت خود را تقویت کرده و در مقابل مشکلات احتمالی آینده نیز آمادگی لازم را داشته باشید.
در حدود سال 2009 ؛ گوگل تنها از چند فاکتور برای رتبه بندی وبسایت های مختلف استفاده می کرد که طی آن صفحه ای را در نتایج جستجوی خود نشان می داد. در ده سال اخیر تغییرات بسیاری رخ داده و گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از 200 فاکتور را مورد بررسی قرار میدهد ، اما در طول این مدت یک موضوع تغییر نکرده است و آن تأثیر میزان برقراری ارتباط کاربر با سایت است. به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنیم که تمامی فاکتور های رتبه بندی را در حد عالی انجام دهید چرا که برخی از آن ها در رتبه بندی گوگل ارزش بیشتری دارند و صرف زمان و هزینه برای بهینه سازی سایت بر اساس تمامی این فاکتورها ممکن است خارج از صبر و بودجه کسب و کار شما باشد. اگر شما بتوانید که تنها فاکتورهای اصلی و مهم را در نظر بگیرید می توانید در سال 2019 به رتبه های بالا جهش پیدا کنید. در ادامه به بررسی مهمترین استراتژی ها و فاکتورهای سئو در سال 2019 برای موتور جستجوی گوگل پرداخته ایم.
پیشنهاد میکنیم در ابتدا ویدئوی زیر را مشاهده کنید. در این ویدئو سایت معتبر Ahrefs مورد بررسی تحلیل قرار گرفته و راه حلی که این سایت با استفاده از آن توانسته در کلیدواژه “backlink checker” به رتبه یک گوگل برسد معرفی شده است. مشاهده این ویدئو می تواند به شما یک دید کلی در مورد راه حل های بهبود سئو سایت بدهد.
طبق پیش بینی های مراجع معتبر ، در سال 2020 روزانه 44 زتابایت (zettabytes) اطلاعات تولید خواهد شد. (هر 1024 ترابایت برابر با یک پتابایت و یک اگزابایت برابر با ۱۰۲۴ پتابایت است. بنابراین یک زتابایت مساوی ۱۰۲۴ اگزابایت است.)
برای درک این حجم ، 8.48 تریلیون آهنگ یا 1440 سال فیلم با کیفیت HD را در نظر بگیرید!!! در سال 2020 روزانه این مقدار داده و اطلاعات بر روی بستر اینترنت منتشر خواهد شد.
درک درست و طبقه بندی دقیق این محتوا برای موتورهای جستجو می تواند چالش عجیبی باشد. از طرفی با توجه به این حجم از داده، رقبای متعددی در هر زمینه کاری و هر صفحه وب ایجاد خواهد شد. بنابراین تولید محتوای با کیفیت و کاربر پسند می تواند یک راه حل میانبر برای جذب مخاطب باشد. برای موفقیت در مبحث سئو فقط کافیست که رضایت کاربر را کسب کنید ، در این حالت گوگل نیز به شما اعتبار و رتبه مناسب خواهد داد. کسب رضایت مخاطب نیز یک راه حل اصلی دارد ؛ تولید محتوای مفید و کاربردی.
بعضی از ایده های موجود در زمینه ایجاد سئوی فنی و تکنیکال سایت شامل موارد زیر می شوند:
برای رعایت سئوی تکنیکال که مطمئناً یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سال 2019 است، موارد زیر را مدنظر داشته باشید:
در ماه مارس 2018 ، گوگل رسماً نسخه Mobile First Index را منتشر کرد. وبمسترهای حرفه ای و هوشمند ، مدت ها قبل از اینکه این تغییر انجام گیرد نسخه های تلفن های همراه را برای سایت خود ارائه کرده بودند و آنها را مورد استفاده قرار می دادند.
در اینجا به بررسی برخی از راه هایی که با رعایت آن سایت شما برای نسخه Mobile First Index مناسب است ، اشاره می کنیم:
سرعت مناسب و بالای سایت در بارگذاری هم باعث بهینه سازی وبسایت می شود و هم اینکه بر ترافیک ورودی آن اثر مستقیم دارد.
به گفته گوگل”متوسط زمان برای بارگذاری صفحات موجود در اینترنت روی تلفن همراه 22 ثانیه است، با این حال اکثر مخاطبان وب سایت هایی که بیشتر از 3 ثانیه برای بارگذاری زمان می برند را ترک می کنند.”
سرعت پایین بارگذاری پیج در واقع باعث ایجاد یک پیش زمینه منفی برای مخاطب می شود، به همین دلیل است که گوگل در رتبه بندی وبسایت ها این عامل را دخیل می داند.
بهترین روش ها برای بهینه سازی سرعت وب سایت عبارت اند از:
با گسترش هوش مصنوعی و علم یادگیری ماشین (machine learning) ، گوگل از این تکنولوژی ها برای بهبود الگوریتم های خود استفاده می کند. هدف نهایی گوگل از این کار ، درک دقیق محتوای هر صفحه ، هدف از سرچ هر عبارت و نمایش بهترین نتیجه برای مخاطب است.
در واقع برای گوگل این مورد اهمیت دارد که کاربر به هدف خود از جستجو برسد و رضایت کاربر از جستجو در گوگل حاصل شود. به عبارت دیگر گوگل بدنبال این موضوع است که هدف دقیق کاربر از عبارتی که سرچ کرده است را متوجه شود و بر اساس آن سایت ها را در نتایج خود نمایش دهد.
برای موفق بودن در این زمینه ، یافتن کلمه کلیدی مناسب و تولید محتوای مناسب با آن کلمه می تواند بهترین کاری باشد که انجام می دهید.
اگرچه ممکن است سایت شما مشابه سایت هایی باشد که برای یک کلمه رتبه مناسبی داشته باشند ، اما این احتمال وجود دارد که سایت شما رتبه خوبی برای آن کلمه یا عبارت کسب نکند ، زیرا گوگل بر روی موضوع هوش مصنوعی تمرکز کرده است و در این مبحث ، درک هدف مخاطب از سرچ آن عبارت برای گوگل اهمیت بالایی دارد.
نشانه گذاری اسکیما به قواعدی گفته می شود که با افزدن آن ها به هر صفحه از سایت ، توضیحات و اطلاعات بیشتری در مورد محتوای موجود در آن صفحه از سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل به صورت “rich snippet” نمایش داده خواهد شد. این اطلاعات اضافی می تواند شامل مواردی مانند ویدئو ، رخداد و ایونت ، اشخاص ، محصولات ، سازمان ها و شرکت ها باشد. افزودن این نشانه ها به هر صفحه و نمایش آن ها در میان نتایج جستجوی گوگل بر روی افزایش نرخ کلیک و جذب مخاطب تاثیرگذار است.
برای افزودن این نشانه ها به هر صفحه راه های متعددی وجود دارد. در صورتیکه از وردپرس استفاده می کنید نیز پلاگین های مناسبی برای این موضوع منتشر شده است.
موضوع تجربه کاربری بر روی بینش کاربر ، نیازها ، ارزش ها ، توانایی ها و محدودیت او تمرکز کرده است. همچنین در زمینه تجربه کاربری باید به اهداف کسب و کار نیز دقت کرد.
فاکتورهای مهمی که در زمینه بهبود تجربه کاربری هر سایت مفید هستند:
بک لینک ها از جمله فاکتورهای مهم سئو و بهینه سازی سایت به شمار می آیند. اینطور به نظر می آید که در سال 2019 گوگل در تشخیص و پاک کردن اثر لینک های اسپم و غیرطبیعی نیز تمرکز زیادی خواهد داشت. در این صورت تنها بک لینک هایی با ارزش باقی خواهند ماند که از کیفیت بالایی برخوردارند و بصورت طبیعی ایجاد شده اند.
در نتیجه…
در نتیجه تمام مواردی که ذکر شد عوامل زیادی در بهینه سازی وبسایت و رتبه بندی گوگل موثر هستند. با رعایت موارد بالا شما میتوانید رتبه بندی خود را افزایش داده و جز ده سایت برتر و حتی سایت اول لیست گوگل باشید! فقط کافیست صبر و حوصله داشته باشید و کیفیت سایت خود را با توجه به فاکتورهای ذکر شده افزایش دهید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز / 5. تعداد نظرات :
اولین نظر را شما ثبت کنید!
1 دیدگاه
جالب بودش ممنونم