هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد هاست بدانید
هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد میزبانی وب بدانید!
ژوئن 8, 2022
بدون سرور ترید، وارد بروکر نشو!
بدون سرور ترید، وارد بروکر نشو!
ژوئن 15, 2022
هاست فروشگاهی، فروش شما را چند برابر می‌کند!

هاست فروشگاهی، فروش شما را چند برابر می‌کند!

هاست فروشگاهی چیست؟

انتخاب هاست مناسب شاید پیچیده به نظر بیاید اما با دانستن چند فاکتور مهم برای مقایسه سرویس‌های هاستینگ، این پیچیدگی برطرف می‌شود. در این مقاله، مفهوم هاست فروشگاهی و نحوه انتخاب هاست برای وبسایت فروشگاهی را بررسی می‌کنیم.

هاست فروشگاهی مربوط به میزبانی انواع وبسایت‌های فروشگاهی است. شما برای راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی، نیاز دارید که اطلاعات وبسایت را روی هاست مناسبی ذخیره و وبسایت خود را مدیریت کنید. 

شرکت‌های هاستینگ بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید میزبانی وبسایت خود را به آن‌ها بسپارید. اما مسئله اینجاست که چه هاستی مناسب شما است. در واقع برای انتخاب هاست فروشگاهی مناسب باید مواردی از جمله، ترافیک وبسایت، امنیت، پشتیبانی و … را در نظر داشته باشید.

چرا انتخاب هاست فروشگاهی مناسب مهم است؟

اطلاعات وبسایت باید در فضایی ذخیره شود که اسم آن فضا هاست است. در واقع، شما باید برای قرار گرفتن وبسایت فروشگاهی خود در فضای وب، سرویس هاست و یا سرویس هاست فروشگاهی تهیه کنید. خدماتی که شرکت‌های میزبانی ارائه می‌دهند، با هم متفاوت است. در نتیجه برای انتخاب سرویس هاست فروشگاهی باید شرکت‌های میزبانی را باهم مقایسه کنید. 

در صورتی که هاست فروشگاهی مناسبی را انتخاب نکرده باشید، ممکن است مشکلاتی برای وبسایت شما پیش آید. در ادامه به بررسی این مشکلات می‌پردازیم.

۱. مشتریان، سایت کند را ترک می‌ کنند

ما در عصری زندگی می‌کنیم که سرعت برایمان خیلی مهم است و اکثر افراد حوصله و وقت انتظار کشیدن را ندارند. در واقع به گفته محققان، 47 درصد از کاربران وب در صورتی که بارگذای صفحه بیشتر از دو ثانیه زمان ببرد، آن صفحه را ترک می‌کنند.

جدا از تجربه مشتری، گوگل از سرعت سایت به عنوان یک فاکتور جهت رتبه‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌کند، به این دلیل که اگر موتورهای جستجو نتوانند وب سایت‌ها را به سرعت کشف و فهرست‌بندی کنند، تولید نتایج بسیار زمان می‌برد.

برای اینکه سرعت سایت فروشگاهی بالا باشد، باید مطمئن شوید که هاست فروشگاهی منتخبتان می‌تواند حجم اطلاعات و ترافیک وبسایت را به درستی مدیریت کند.

۲. مشتریان، وارد وبسایت‌ ناامن نمی شوند

هنگام راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی باید به امنیت اطلاعات مشتریان توجه کنید و اقدامات امنیتی مناسب را اجرا کنید. اقدامات امنیتی در هر مرورگر متفاوت است و برخی از آن‌ها ویژگی‌های امنیتی بیشتری نسبت به سایرین ارائه می‌دهند. 

به طور مثال، اگر وب سایت شما تحت روتکل HTTPS نباشد، زمانی که مخاطبان از مرورگر Chrome وارد وب سایت شما می‌شوند، کروم وبسایت شما را به عنوان ناامن «not secure» معرفی می‌کند. این موضوع موجب از بین رفتن اعتماد مشتری می‌شود و همچنین برای وبسایت شما مشکلات سئویی پیش می‌آید. شما می‌توانید با خرید گواهی SSL این موضوع را حل کنید.

مطلب مرتبط  تحلیل منابع ترافیک ورودی سایت در گوگل آنالیتیکس - All Traffic

گواهی‌ SSL، فایل‌های کوچکی هستند که روی سرور ذخیره می‌شوند و داده‌های منتقل شده بین رایانه و سرور وب‌سایت را رمزگذاری می‌کنند. عدم استفاده از گواهی SSL باعث می‌شود، قبل از اینکه کاربران صفحه مورد نظر خود را ببیند، کروم هشدار ناامن بودن را می‌دهد. 

گواهی SSL سطوح مختلف OV، EV و DV دارد که با توجه به مقیاس وبسایت و کسب‌وکار خود لازم است یکی از انواع آن را انتخاب و تهیه کنید.

مشتریان، وارد وبسایت‌ ناامن نمی شوند.

۳. سایت شما Down می‌ شود

دان شدن وبسایت به این منظور است که مشتریان نمی‌توانند وبسایت شما را مشاهده کنند و این اتفاق دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از دلایل Down شدن سایت، هاست نامناسب است. اگر مشتریان به وبسایت فروشگاهی شما دسترسی نداشته باشند، نمی‌توانند خرید کنند. ممکن است در چند دقیقه‌ای که وبسایت شما داون باشد، میزان قابل توجهی از درآمد خود را از دست بدهید.

طبق آمارهای ارائه شده، آمازون در هر دقیقه Downtime وبسایت فروشگاهی خود، ۲۲۰۳۱۸.۸۰ دلار از دست می‌دهد.

دان شدن موضوع بسیار مهمی برای وبسایت‌ها است. اگر وبسایت شما طولانی مدت و یا به صورت مکرر داون شود، قطعا ریزش مشتری عظیمی را تجربه خواهید کرد.

در بعضی موارد، دان شدن وبسایت به دلیل بروزرسانی‌ و تعمیرات سرورها و از سمت شرکت میزبانی است که ممکن است رفع آن زمان زیادی نیاز داشته باشد. به طور معمول شرکت‌های میزبانی، آپتایم سرویس‌های خود را اعلام می‌کنند که شما می‌توانید برای استفاده از خدمات هاست فروشگاهی، آپتایم شرکت‌های هاستینگ را مورد بررسی قرار دهید و با هم مقایسه کنید. به طور مثال، برتینا تمامی سرویس‌های هاستینگ خود را با آپتایم ۹۹.۹٪ ارائه می‌دهد.

هنگام انتخاب بهترین هاست فروشگاهی چه مواردی را باید بررسی کنید؟

هنگام انتخاب هاست فروشگاهی، ممکن است سرویس‌های هاست ارزان شما را وسوسه کنند، اما گول نخورید! شما در وهله‌ی اول باید به نیازهای وبسایت فروشگاهی خود و سپس خدمات و شرایط شرکت میزبان توجه کنید. 

این نکته را در نظر داشته باشید، شما می‌توانید هاست فروشگاهی خود را در هر زمان تغییر دهید، اما انتقال سایت می‌تواند برای شما و مشتریانتان دردسر ایجاد کند. پس بهتر است که ابتدا در مورد هاست فروشگاهی مناسب خود به درستی تصمیم‌گیری کنید تا دیگر نیازی به انتقال سایت نداشته باشید. در ادامه، مواردی که باید در هنگام مقایسه شرکت‌های میزبانی بررسی کنید را توضیح داده‌ایم.

مطلب مرتبط  نقشه سایت XML چیست؟

۱. امنیت هاست فروشگاهی

هنگام مقایسه شرکت‌های میزبانی وب، امنیت باید یکی از دغدغه‌های اصلی شما باشد. بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، خدمات امنیتی زیر را همراه با سرویس‌های هاستینگ خود ارائه می‌دهند:

  • فایروال‌ها
  • گواهینامه‌های SSL
  • جلوگیری از DDoS
  • فیلترهای اسپم
  • حریم خصوصی نام دامنه
  • محافظت در برابر ویروس

هک کردن یک تجارت بزرگ است. برخی از هکرها برای سرگرمی وب سایت‌ها را نابود می‌کنند و برخی دیگر اطلاعات ارزشمند را جمع می‌کنند و سپس می‌فروشند. ممکن است هکرها به وبسایت و سیستم‌های شما وارد شوند و از اطلاعات شما استفاده کنند و یا از شما باج بگیرند. 

شما باید قبل از هرگونه اتفاقی تمامی موارد را پیش‌بینی کنید و امنیت وبسایت خود را بالا ببرید. علاوه‌بر وبسایت، باید از امنیت سرور خود مطمئن باشید پس، حتما از شرکت‌های میزبانی با امنیت بالا و مطمئن استفاده کنید.

به دنبال هاست فروشگاهی با پشتیبانی ۲۴ ساعته باشید.

۲. پهنای باند

 

معمولا وب سایت‌های فروشگاهی تصاویر بسیار و در نتیجه حجم زیادی دارند، در صورتی که شرکت میزبان، پهنای باند کافی در اختیار سایت نگذارد و یا بر روی یک سرور (بدون در نظر گرفتن ترافیک و حجم اطلاعات وبسایت‌ها) وبسایت‌های زیادی را میزبانی کند، کاربران کندی و حتی داون بودن سایت را تجربه خواهند کرد.

برای وبسایت فروشگاهی باید به دنبال هاست فروشگاهی با پهنای باند کافی باشید و از اینکه پاسخگوی نیاز وبسایتتان است، اطمینان حاصل کنید.

۳. پشتیبانی ۲۴ ساعته

هنگامی که وب سایت شما به مشکل بر بخورد، لازم است که با شرکت میزبان خود جهت پیدا و حل کردن مشکل ارتباط برقرار کنید که می‌تواند در هر زمانی از ۲۴ ساعت روز باشد. پس لازم است که به دنبال هاست فروشگاهی با پشتیبانی ۲۴ ساعته باشید. 

در مقایسه شرکت‌های میزبانی، یکی از فاکتورهای مهمی که باید در نظر داشته باشید، پشتیبانی ۲۴ ساعته است. چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل در هر زمان از شبانه‌روز، خیال شما راحت است که پشتیبانان فنی شرکت میزبان به مشکل شما رسیدگی می‌کنند و در سریع‌ترین حالت ممکن مشکل شما حل می‌شود.

۴. بکاپ‌گیری

تصور کنید که برای وبسایت شما اتفاقی افتاده که منجر به پاک شدن تمام اطلاعاتتان شده است، حالا چه می‌شود؟ در چنین شرایطی بکاپ یا نسخه پشتیبان به داد شما می‌رسد. در صورتی که از سایت خود بکاپ نداشته باشید، ممکن است اطلاعات مشتری، سفارش‌ها و خیلی از اطلاعات دیگر را از دست بدهید.

مطلب مرتبط  نکاتی برای افزایش سرعت سرورهای لینوکسی

شما باید تا آنجایی که ممکن است به طور منظم از اطلاعات و وبسایت نسخه پشتیبان تهیه کنید. پشتیبان‌گیری روزانه دور از ذهن نیست. نسخه‌های بکاپ باید در سرور جداگانه‌ای از وب‌سایت شما ذخیره شوند و در صورت نیاز به بازیابی سایت، دسترسی به آن آسان باشد. 

همچنین شما می‌توانید از هاست فروشگاهی استفاده کنید که به طور منظم از وبسایت شما بکاپ بگیرد. برخی از شرکت‌های میزبانی، روی سرویس هاست فروشگاهی، خدمات بکاپ‌گیری منظم را نیز ارائه می‌دهند. پس، یکی دیگر از فاکتورهایی که برای مقایسه شرکت‌های هاستینگ می‌توانید در نظر بگیرید، بکاپ‌گیری مستمر است.

جمع‌بندی: چه هاستی برای وبسایت فروشگاهی مناسب است؟

اگر در حال راه‌اندازی یا ارتقای وبسایت فروشگاه اینترنتی خود هستید، باید یک هاست فروشگاهی مناسب پیدا کنید، به این منظور که به طور کامل پاسخگوی نیاز وبسایت فروشگاهی شما باشد. گزینه‌های میزبانی زیادی برای بودجه و نیازهای مختلف وجود دارد.

قبل از اینکه به دنبال بهترین هاست فروشگاهی باشید، لازم است که سرمایه، نیازهای وبسایت و انتظارات خود از شرکت میزبان را شناسایی کنید، سپس به مقایسه شرکت‌های میزبانی بپردازید. 

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ از جمله هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و هاست پرستاشاپ است. برتینا تمامی سرویس‌های خود را با آپتایم ۹۹.۹٪ و پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال ارائه می‌دهد. برای اطلاع از خدمات برتینا و دریافت مشاوره در رابطه با هاست مورد نیاز خود با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *