ریمارکتینگ تبلیغ در گوگل چیست؟
جولای 16, 2018
تبلیغ در یوتیوب
تبلیغ در یوتیوب
سپتامبر 10, 2018
هزینه تبلیغات در گوگل

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

هزینه تبلیغات در گوگلتبلیغات در گوگل یک بازار بزرگ تبلیغاتی با میلیون ها کاربر می باشد. در این مقاله، به بررسی مقوله هزینه تبلیغات در گوگل می پردازیم. اگرچه بحث هزینه های گوگل ادز ، از جمله موارد پیچیده به شمار می رود، سعی داریم با گام های ساده، به درک بهتر این موضوع بپردازیم.

برای شروع کار، بهتر است نگاهی به برخی از کلمات کلیدی گران قیمت در گوگل ادز بیندازیم تا بتوانیم ذهنیت بهتری نسبت به هزینه کلیک داشته باشیم.

کلمات کلیدی گران قیمت در تبلیغات گوگل

برخی از کلمات کلیدی برای شرکت های برتر و بزرگ، از اهمیت خاصی برخوردارند. محبوبیت کلمات کلیدی موجب افزایش هزینه کلیک آن خواهد شد. البته گفتنی است که این نوع کلمات کلیدی صرفا منحصر به صنایع خاصی می باشند. وقتی که دو شرکت تجاری بزرگ خواهان استفاده از یک کلمه کلیدی باشند، هزینه کلیک آن کلمه، افزایش خواهد داشت.

گران ترین کلمات کلیدی در زمینه های بیمه، پولی و مالی، و قانونی هستند.

تعیین هزینه تبلیغات در گوگل

اگرچه عوامل متعددی در تعیین هزینه تبلیغات در گوگل تاثیر دارند، اولین فاکتور، خودِ کلمه کلیدی می باشد. هزینه کلیک کلمات مربوط به صنایع مختلف، با هم تفاوت دارند. بنابراین با توجه به زمینه فعالیت، می توان برآوردی از هزینه کلیک به دست آورد

یکی از راههای برآورد هزینه گوگل ادز ، استفاده از ابزار Keyword Planner می باشد. به اینصورت که شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد می کنید. سپس پیشنهادهای دیگری مرتبط با کلمه کلیدی خود دریافت خواهید کرد. شما همچنین می توانید با اِعمال تنظیمات خاص، هزینه کلیک پیشنهادی در هر کشور (اعم از آمریکا، بریتانیا و…) را برآورد نمایید. گفتنی است که هزینه کلیک، در برخی کشورها گران تر از دیگر کشورها می باشد.

پیشنهاد می شود که حتما ستون suggested bid (هزینه کلیک پیشنهادی) را نیز بررسی نمایید. برآورد تقریبی هزینه ها توسط Keyword Planner ، دیدگاه خوبی در ابتدای فعالسازی کمپین به شما خواهد داد. اگر هزینه های پیشنهادی اغلب کلمات شما، بیشتر از 10$ باشد، کلمات شما جزء گران قیمت ها دسته بندی می شود.

تأثیر Device Targeting بر روی هزینه تبلیغات در گوگل

همانگونه که ذکر شد، کشور هدف، تاثیر زیادی روی هزینه تبلیغات در گوگل خواهد داشت. یکی دیگر از عوامل موثر، نمایش تبلیغ در Device (دستگاه)های مختلف (اعم از کامپیوتر شخصی، موبایل و تبلت) می باشد.

مطلب مرتبط  معرفی مفاهیم اولیه در گوگل ادز

در گوگل ادز ، سه دستگاه مذکور ، تحت عنوان Device Targeting تعریف شده اند که تاثیر به سزایی روی هزینه کلیک ها دارند. بسته به اینکه شما چه دستگاهی را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب کنید، هزینه کلیک ها متفاوت خواهد بود. یکی از راههای بهبود هزینه کلیک، استفاده از ترافیک دستگاه مناسب برای کمپین شما می باشد. که تنها با کمک روش آزمون و خطا امکان پذیر است. به این صورت که در یک بازه زمانی معین، فقط از ترافیک موبایل و در روزهای آتی فقط از ترافیک کامپیوتر و پس از آن از ترافیک تبلت، ورودی های خود را دریافت کنید. سپس نتایج را به دقت بررسی نمایید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین دستگاه را برای کمپین خود انتخاب نمایید.

هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟

تعیین هزینه کلیک در گوگل ادوردز در قالب دو پلت فرم “اتوماتیک” و “دستی” قابل اجرا می باشد. در حالت “اتوماتیک”، هزینه کلیک های پیشنهادی گوگل به صورت خودکار اِعمال خواهد شد و در حالت “دستی” کاربران می توانند هزینه کلیک های مدنظر خود را تنظیم نمایند. البته در حالت “اتوماتیک” شما ماکزیمم هزینه کلیک را به گوگل اعلام می کنید. با این وجود اگر ماکزیمم هزینه کلیک شما، عدد پایینی باشد، کلیک های کمتری دریافت خواهید کرد.

با توجه به بحث رقابتی بودن هزینه کلیک ها که در ابتدای مقاله ذکر شد، لذا استفاده از روش “اتوماتیک” بیشتر توصیه می شود. تصور کنید هزینه کلیک کمپینی رقابتی با حدود 100 کلمه کلیدی را دو بار در روز به صورت دستی تغییر دهید که به نوبه خود، بسیار زمانبر خواهد بود.

در حالت کلی، اگر شما بخواهید بین 4 تبلیغ ابتدایی صفحه باشید، باید هزینه کلیک بالاتری نسبت به رقبای خود تنظیم نمایید. حالا این سوال پیش می آید که هزینه کلیک نمایش در صفحه اول چقدر است؟

هزینه کلیک نمایش در صفحه اول گوگل

به عنوان یک قاعده کلی، اگر بخواهید در گوگل، بهترین جایگاه را داشته باشید، لازم است که هزینه بیشتری بپردازید.

اگر یک کلیدواژه بدون رقابت باشد، به سادگی می توان آن را برای نمایش در صفحه اول تنظیم نمود. البته هزینه های پیشنهادی گوگل، متوسط هزینه کلیکی است که دیگر تبلیغ کنندگان می پردازند. لذا پیشنهاد می شود که 30 تا 50درصد به هزینه پیشنهادی برای هر کلیک بیافزایید تا جایگاه بهتری داشته باشید.

مطلب مرتبط  سه نکته اساسی برای ایجاد یک کمپین تبلیغ در گوگل موفق

 گفتنی است که محاسبات ساده ای برای تعیین هزینه کلیک وجود ندارد و بهترین روش، تنظیم پیشنهاد خود گوگل و آزمون و خطا پیرامون آن می باشد.

البته روش های هوشمندانه ای برای کاهش هزینه کلیک ها وجود دارد که در ادامه به بررسی یکی از آنها پرداخته می شود

نمره کیفیت و تأثیر آن بر روی هزینه تبلیغات در گوگل

یکی از عوامل موثر بر هزینه کلیک در گوگل ادز ، نمره کیفیت (quality score) می باشد. نمره کیفیت خوب به معنای این است که شما نسبت به رقبای خود، هزینه کلیک کمتری پرداخت می کنید. نمره کیفیت بد نیز به معنی پرداخت هزینه بیشتر (برخی مواقع تا 100% بیشتر) جهت رقابت روی کلمه کلیدی خاص می باشد.

نمره کیفیت هر کلمه به عواملی از جمله بهینه نمودن لندینگ پیج ها و متن تبلیغ بستگی دارد. برای یادگیری بهبود نمره کیفیت و صرفه جویی در هزینه کلیک ها، راهنما و آموزش گوگل ادز را مطالعه نمایید .

عوامل موثر بر هزینه تبلیغات در گوگل

به عنوان جمع بندی، خلاصه ای از عوامل موثر بر هزینه تبلیغات در گوگل ، در ذیل آمده است:

– رقابت

از آنجایی که گوگل ادز از سیستم مزایده برای تخمین هزینه خود استفاده میکند، لذا مبحث رقابت تا حد زیادی روی هزینه کلیک ها تاثیر دارد. به عنوان مثال، فعالیت در زمینه هایی نظیر صنعت اتومبیل و بیمه هزینه کلیک ها به نسبت دیگر موضوعات کاری بالاتر هستند. گفتنی است که هزینه کلیک ها در صنایع ناشناخته ای که محبوبیت کمتری دارند، بسیار کمتر می باشد.

– منطقه جغرافیایی

هدف قرار دادن مناطق مختلف جهان، تاثیر زیادی روی هزینه کلیک کلمات کلیدی در گوگل ادز خواهند داشت. اگر کشورها را از لحاظ قیمت به سطوح مختلف تقسیم بندی کنیم، کشورهای پیشرفته و توسعه یافته (اعم از آمریکا، انگستان، کانادا، فرانسه و آلمان) در سطح اول قرار خواهند داشت. این کشورها به دلیل ترافیک سرچ بالا، هزینه کلیک بیشتری نسبت به بقیه کشورها دارند. پایین ترین سطح هزینه کلیک متعلق به کشورهایی نظیر هند، پاکستان و برزیل می باشد. دلیل این امر، اهمیت پایین این کشورها از دید تبلیغ کنندگان می باشد.

در هنگام فعالسازی کمپین، به موضوع منطقه جغرافیایی تبلیغ و کشورهای هدف، بسیار دقت کنید. چون تاثیر به سزایی روی هزینه کلیک های شما خواهند داشت.

مطلب مرتبط  بررسی تأثیر گوگل ادز در رشد کسب و کارها

– دستگاه

دقیقا مانند منطقه جغرافیایی، Device Targeting نیز که شامل سه دستگاه کامپیوتر شخصی (دسکتاپ)، موبایل و تبلت می شود، تاثیر بسیاری روی هزینه کلیک ها دارد. هر دستگاه، cpc خاص خود را دارد. معمولا بیشترین cpc  ، مربوط به  ترافیک دسکتاپ، می باشد. بهترین شیوه برای مشاهده بازخورد و هزینه کلیک ها، آزمایش هر کدام از دستگاهها می باشد که در نتیجه منجر به بهبود وضعیت تبلیغ و هزینه ها خواهد شد.

– شبکه (network)

اغلب بر این باورند که گوگل صرفا برای نمایش تبلیغ از یک network (شبکه) استفاده می کند در صورتیکه تبلیغات به دو روش  Google search network و Google display network نمایش داده می شود. Google search network همان روشی است که تبلیغ را با جستجو در گوگل به کاربران نشان می دهد.

تبلیغات display network نیز توسط گوگل مدیریت می شود ولی با این تفاوت که تبلیغ کنندگان می توانند با استفاده از وب سایت های دیگر، تبلیغ خود را به مخاطب بزرگتری نمایش دهند. مدیران وب سایت های بزرگ، در ازای دریافت هزینه از گوگل، بنر تبلیغات کاربران را در سایت خود نمایش می دهند.

لازم به ذکر است که این دو نوع تبلیغ، هزینه های متفاوتی در بر خواهند داشت . معمولا هزینه ها در روش search network بالاتر از روش display می باشد.

– نمره کیفیت

آخرین فاکتور موثر در هزینه های تبلیغات در گوگل، نمره کیفیت تبلیغ می باشد. همانگونه که گفته شد، نمره کیفیت خوب، می تواند متوسط هزینه کلیک را تا 50% کاهش دهد. لذا پیشنهاد می شود جهت کاهش هزینه ها، از بهینه بودن نمره کیفیت تبلیغ خود، اطمینان حاصل نمایید.

 

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *