گلکسی S10
تاریخ رونمایی گلکسی S10 سامسونگ مشخص شد
ژانویه 29, 2019
درآمد
درآمد کاربران آمریکایی از شبکه های مجازی چقدر است؟
فوریه 20, 2019
بلیت

هزینه سفر به مریخ چقدر است؟

سفر به مریخ

زمان این فرا رسیده است که پس اندازهای خود را برای سفر به مریخ در تعطیلات هزینه کنیم. شاید این حرف برای شما عجیب باشد! با وجود اینکه راکت بین سیاره ای SpaceX Starship هنوز زمین را ترک نکرده است، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت SpaceX هزینه سفر به مریخ را بصورت حدودی اعلام کرده و مدعی شده است که این هزینه در آینده کاهش خواهد یافت.

یکی از کاربران در توییتی از ایلان ماسک این سوال را پرسیده است که هزینه سفر به مریخ چقدر است؟ مدیر عامل SpaceX در جواب این کاربر عنوان کرد که این موضوع تا حد زیادی به تیراژ سفرها بستگی دارد اما انتظار داریم که به کمتر از 500هزار دلار برسد و همچنین این پیش بینی را داریم که حتی در آینده تا 100هزار دلار نیز برسد و بلیط برگشت به زمین نیز رایگان خواهد بود! این هزینه تا اندازه ای پایین خواهد آمد که بسیاری از افراد با وضع مالی نسبتاً مناسب خانه های خود در زمین را بفروشند و به مریخ نقل مکان کنند.

توییت ایلان ماسک در مورد هزینه سفر به مریخ

در مقایسه با هزینه 200هزار دلاری برای تجربه کردن حس بی وزنی در پرواز‌ هوایی Virgin Galactic و یا هزینه 9.5 میلیون دلاری برای سپری کردن تعطیلات در هتل لوکس ایستگاه فضایی Aurora که از سال 2022 آماده خواهد شد، نیم میلیون دلار برای هزینه سفر به مریخ هزینه کمی است.

یکی از نکات جالب این توییت، این است که ایلان ماسک بیان کرده که هزینه بازگشت به زمین برای این سفر بصورت رایگان خواهد بود.

مطلب مرتبط  با این وب‌سایت گوشی آیفون طراحی کنید

ایلان ماسک معتقد است که بعید است شخصی به مریخ سفر کرده و دوباره تمایل داشته باشد که به زمین بازگردد. اگرچه هنوز سفر به مریخ در مرحله تحقیق و ایده پردازی قرار دارد و مشکلات زیادی برای عملی شدن این ایده بر سر راه شرکت SpaceX و دیگر شرکت های فعال در این زمینه وجود دارد، اما در آینده ای نزدیک سفر انسان به مریخ برای سپری کردن تعطیلات موضوع عجیبی نخواهد بود.

منبع : سایت cnet

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *