لوگوی اینستاگرام
الگوریتم های اینستاگرام و نحوه کار آنها
ژوئن 19, 2021
۷ نکته کلیدی جهت انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت
آوریل 10, 2022
پارک دامین

پارک دامین عامل رشد وبسایت شما

پارک دامنه

وبسایت شما با داشتن پارک دامین به ۵ دلیل رشد می‌کند

اگر شما یک کسب‌وکار را اداره می‌کنید، داشتن و نداشتن وبسایت قوی می‌تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد و برای داشتن وبسایت قوی، انتخاب دامنه سطح بالا (TLD) اولین گام بسیار مهم است. 

لازم به ذکر است که شما می‌توانید بیشتر از یک دامنه برای وبسایت خود داشته باشید و به دامنه‌هایی که علاوه‌بر دامنه اصلی به وبسایت شما هدایت می‌شوند، پارک دامین (Park Domain) می‌گویند. به عبارتی دیگر، پارک دامین، دامنه‌ای است که بر روی دامنه اصلی متصل به هاست پارک می‌شود و محتوای دامنه اصلی متصل به هاست را نمایش می‌دهد.

پارک دامین‌ها کمک می‌کنند تا وبسایت شما بیشتر در معرض دیده شدن قرار بگیرد و همچنین از برند شما در برابر دیگر رقبا محافظت می‌کنند. اما چگونه چند دامنه داشته باشید که مخاطب را به وبسایت اصلی شما هدایت کند؟ و یا چگونه پارک دامین‌های مناسب انتخاب کنید؟

در ادامه این مطلب، ۵ دلیل برای داشتن پارک دامین‌ها، نحوه ثبت دامنه‌ها و اثرگذاری آن‌ها بر روی وبسایتتان شرح دادیم.

۱. غلط املایی در هنگام وارد کردن نام دامنه

خیلی مواقع، همه‌ی ما هنگام نوشتن کلمات بر روی کاغذ و همچنین تایپ URLها در مرورگر دچار اشتباه می‌شویم. از این رو دامنه‌های پارک شده به شما کمک می‌کنند تا مخاطب خود را از دست ندهید.

به عنوان مثال، گوگل علاوه‌ بر دامنه‌ی اصلی خود دو دامنه‌ی Gooel.com و Gooogle.com را اصطلاحا پارک کرده است. اما چگونه به این نتیجه رسیده که کدام دامنه‌ها را به عنوان پارک دامین‌های خود انتخاب کند؟ دو عبارت Gooegl  و Gooogle اشتباهات رایج تایپی هستند که افراد هنگام تایپ مرتکب می‌شوند. 

با اضافه کردن دامنه‌های دیگر به هاست وبسایت خود، به افراد اجازه‌ی خطا می‌دهید و امکان از دست دادن کاربرانی که غلط تایپی دارند و یا ممکن است به وبسایت رقیبتان جذب شوند را کاهش می‌دهید. 

داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیم درستی در زمینه اضافه کردن دامنه‌هایی مرتبط با دامنه اصلی شما که غلط املایی دارند، بگیرید. اما چگونه؟

به گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) بروید، وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید و سپس بر روی وبسایت خود کلیک کنید. در بخش کوئری (Query) می‌توانید عباراتی که کاربران سرچ کرده‌اند و وارد وبسایت شما شده‌اند را ببینید، سپس از عبارات پارک دامین مناسبی را برای وبسایت خود پیدا کنید.

مطلب مرتبط  بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مختلف بر سئو سایت

در انتها می‌توانید آزاد بودن آن دامنه را در وبسایت برتینا استعلام بگیرید و در صورت آزاد بودن، دامنه را به اسم خود ثبت کنید و سپس بر روی هاست وبسایت خود آن را پارک کنید.

۲.حفاظت از برند با پارک دامین‌ها

پارک دامین

پارک دامنه‌های متعدد بر روی هاست وبسایت کسب‌وکارتان، می‌تواند کمک بزرگی به حفاظت و تقویت برند شما کند که در ادامه به نحوه آن می‌پردازیم.

توقف به دام انداختن مخاطبان شما

رقبای شما ممکن است سریع‌تر از شما دامنه‌های مرتبط و مشابه شما را خریداری و پارک کنند که نتیجه آن سردرگمی و به دام انداختن مخاطبان شما می‌شود. 

مثل یه حرفه‌ای ری‌برند کنید 

اگر کسب‌وکار شما قبلا یک نام متفاوت داشته و یا می‌خواهید نام برند خود را تغییر دهید، خوب است که هم دامین مرتبط با نام قدیمی و هم نام جدید داشته باشید تا مشتریان خود را به صفحه درستی هدایت کنید. یک دامنه جدید بخرید و زمانی که وبسایت جدید ساخته و آماده شد، از دامنه قبلی به دامنه جدید هدایت کنید.

مخاطبان را در نظر بگیرید 

بسته به اینکه کسب‌وکار شما چه کالا و یا سرویس‌هایی ارائه می‌دهد، ایده خوبی است که پارک دامینی شامل اسم برند خود و کلمه‌ای که توصیف کسب‌وکارتان است را ثبت کنید که مخاطبانتان حوزه کاری شما را متوجه شوند. همچنین، مردم ممکن است همیشه با نام رسمی به نام شما اشاره نکنند. با هم مثالی واقعی در این باره را بررسی می‌کنیم.

کوکا کولا نام رسمی شرکت و وبسایت رسمی این برند، Coca-Cola.com است. اما بسیاری از مردم در سراسر دنیا به این شرکت و محصول آن کوک Coke می‌گویند. به همین دلیل است که اگر شما Coke.com را در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنید، وبسایت رسمی برند کوکا کولا به شما نمایش داده می‌شود. در واقع Coke.com یکی از پارک دامین‌های Coca-Cola.com است.

استفاده از ترکیب نام‌های توصیفی همراه با برند شما به عنوان پارک دامین، پیدا کردن شما را برای مشتریان با پتانسیل آسان‌تر می‌کند و به بهینه‌سازی موتور جستجو نیز کمک می‌کند.

مطلب مرتبط  بررسی دامنه های گران قیمت در سطح دنیا

۳. بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو

سئو سایت

همانطور که قبلا اشاره کردیم، داشتن بیش از یک دامنه برای کسب‌وکار شما می‌تواند رتبه‌بندی صفحه شما را در نتایج موتور جستجو بهبود بخشد. لازم به ذکر است که برای اثر گذاری مثبت در سئو بهتر است که از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید. 

انتقال آدرس اینترنتی ۳۰۱ پرکاربردترین روش و در واقع انتقال دائمی دامنه است که بین ۹۰ تا ۹۹ درصد Page Rank صفحه قبلی را به صفحه و آدرس جدید منتقل می‌کند و از این رو بهترین روش برای اثر گذاری مثبت بر سئو سایت است.

۴. شما می خواهید تبلیغات و پیشنهادات ویژه را تنظیم کنید 

استفاده از دامنه‌های متعدد جهت اهداف تبلیغاتی می‌تواند راهی عالی برای دیده‌شدن برند شما و هدایت ترافیک به وبسایت است. شما به سادگی دامنه جدید و مربوط به رویدادی را ثبت و یک لندینگ پیج ویژه برای جذب و هدایت کاربران ایجاد می‌کنید.

می‌توانید برای خدمات و محصولات جدید برند خود لندینگ پیج جذاب و گیرایی ایجاد کنید، که به نظر ساده می‌آید اما نکته چیست؟ نکته این است که به خاطر سپردن یک دامنه جدید که ترکیبی از برند شما و محصول جدیدتان است برای مخاطب آسان‌تر از به خاطر سپردن یک URL پیچیده است. 

در واقع یعنی، زمانی که محصول یا خدمت جدیدی را به برند خود اضافه می‌کنید، بهتر است از دامنه‌ای که هم نشان‌دهنده برند شما و هم توصیف محصول است، استفاده کنید تا سریع‌تر و بهتر در ذهن مخاطب شما بماند.

با این حال، توجه داشته باشید که اگر دامنه‌ای را برای یک محصول یا سرویس موقت خریداری می‌کنید، زمانی که تبلیغ به پایان رسید، باید آن دامنه را غیرفعال کنید و sitemap  را بروزرسانی کنید تا نتایج موتور جستجو با صفحات قدیمی پر نشود.

۵. گسترش برند با ریدایرکت دامنه‌ها

ثبت دامنه سایت

شما هر لحظه می‌توانید به گسترش کسب‌وکار خود فکر کنید و هیچ‌ وقت زود یا دیر نیست و همچنین می‌توانید به حوزه‌ها‌ی مختلفی در رابطه با گسترش کسب‌وکار خود نیز فکر کنید و یا ممکن است در همین لحظه کسب‌وکار شما گسترش یافته باشد و در سطح بین‌المللی باشد.

مطلب مرتبط  اینترنت اشیا یا IOT چیست؟

در واقع، اگر شما یک کسب‌وکار آنلاین را راه‌اندازی می‌کنید و به افراد خارج از کشور خدماتی ارائه می‌دهید، خرید پسوند‌های مختلف (TLD) برای دامنه شما لازم است. برای رسیدن به بهترین نتایج در SEO بین‌المللی، شما به دامنه‌های کشورهایی نیاز دارید که به طور مثال برند شما در آنجا گسترش یافته و خدمات می‌دهد.

اما آیا همه برندها به دلیل مفید بودن پارک دامین‌ها باید گسترش یابند؟ خیر. در حالی‌ که داشتن پارک دامین برای کسب‌وکار شما در بسیاری از موارد مفید است، اما توجه داشته باشید که همه کسب‌وکارها به گسترش نیاز ندارند.

جمع‌بندی: بر روی انتخاب پارک دامین‌ها تمرکز کنید

 به طور کلی داشتن پارک دامین‌های هوشمندانه مفید است و همانطور که توضیح دادیم، پارک دامین‌ها به بیشتر دیده شدن برند یا کسب‌وکارتان کمک می‌کنند. همچنین شما می‌توانید دامنه‌هایی که کاربران به اشتباه تایپ می‌کنند تا به صفحه اصلی شما برسند را کشف کنید و دامنه‌ها را بر روی هاست خود پارک کنید تا دیگر رقبا نتوانند کاربران شما را گیج و یا جذب به وبسایت خود کنند و می‌توانید آموزش پارک دامنه در سی پنل و دایرکت ادمین را در وبسایت برتینا مشاهده کنید.

شما می‌توانید آزاد بودن دامنه‌های انتخابی خود را با هر پسوندی (TLD) در وبسایت برتینا استعلام بگیرید و در صورتی که آن دامنه به نام شخص دیگری ثبت نشده بود، دامنه را به نام خود در همان وبسایت برتینا ثبت نمایید. 

شما برای وبسایت خود پارک دامین دارید؟ چگونه پارک دامین‌های خود را انتخاب کردید؟

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.