گوگل در سری ویدئوهای “Search for beginners” یک راهنمای سه مرحله ای برای استخدام سئوکار توسط کسب و کارها را منتشر کرده است.
گوگل در این ویدئو توضیح می دهد مزایای استخدام یک سئوکار خوب، ارتقا بالقوه سایت در عین صرفه جویی در زمان است.
همچنین گوگل به کسب و کارها هشدار داده است که گاهی اوقات استخدام یک سئوکار ممکن است به سایت و شهرت آن صدمه وارد کرد.
با توجه به این نکته، گوگل یک پروسه سه مرحله ای برای بررسی سئوکاران پیش از استخدام آن ها معرفی کرده است. این پروسه شامل:
هنگامی که با یک سئوکار برای کار بر روی سایت خود مصاحبه می کنید، به پیشنهاد گوگل بهتر است به صحبت های او با دقت گوش دهید تا مطمئن شوید فرد مذکور بر روی موارد صحیح تمرکز دارد یا خیر.
به عنوان مثال، تمرکز یک سئوکار باید بر کمک به کسب و کار در جهت ارتقا و بهبود نمایش سایت آن ها در نتایج جستجو باشد.
توجه بیش از اندازه بر رتبه بندی و مکان نمایش سایت در نتایج جستجو به گفته گوگل پرچم قرمز است.
به عنوان مثال یک سئوکار اگر سوالاتی همچون موارد زیر در جلسه مصاحبه از شما بپرسد، ایده آل است.
چنانچه با سئوکاری که مصاحبه می کنید به صورت کلی به کسب و کار شما علاقه ای ندارد، این مورد را ببه عنوان هشدار در نظر بگیرید. گوگل پیشنهاد می دهد اگر با شرایط این چنینی در جلسه مصاحبه مواجه شدید، به دنبال فرد دیگری برای این کار بگردید.
به گفته گوگل پرچم قرمز دیگر، ادعا سئوکار برای تضمین قرار دهی سایت شما در رتبه یک گوگل است. زیرا این موردی است که هیچ فردی نمی تواند آن را ضمانت کند.
به پیشنهاد گوگل، گام دوم در پروسه استخدام سئوکار بررسی مشتریان پیشین و روزمه کار او است.
در هنگام بررسی این منابع، گوگل پیشنهاد داده است سوالاتی در ارتباط با میزان مفید بودن فعالیت های سئوکار بپرسید. یکی از سوالاتی که گوگل پیشنهاد داده است حتما آن را از مشتریان سابق سئوکار مذکور بپرسید این است که، آیا نتایج بهینه سازی موتورهای جستجو پایدار بوده است و یا خیر.
گوگل می گوید نشانه یک سئوکار خوب، توانایی آن ها برای تبدیل سئو به بخشی از عملکرد کلی یک کسب و کار است.
در هنگام صحبت با مشتریان پیشین، از تمرکز سئوکار بر اهداف بلند مدت آن ها به جای ارائه پاسخ سریع اطمینان حاصل کنید.
پس از بررسی منابع و کوتاه کردن لیست سئوکاران مدنظرتان، زمان بررسی سایت شما توسط فنی آن ها فرا رسیده است. یک سئوکار باید یک لیست اولویت بندی شده از آن چه سبب بهبود سایت شما و به اصطلاح سرچ فرندلی شدن آن می گردد را ارائه دهد.
این پیشنهادات باید بر اساس داده هایی که طی بررسی به دست آورده و با هدف ارائه تجربه بهتر به انسان ها و نه تنها موتورهای جستجو باشد.
سئوکار باید توانایی پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز توسط کسب و کار که منجر به دریافت نتایج مثبت می شود را داشته باشد.
در آخر، گوگل چند توصیه برای زمانی که سئوکار را استخدام کردید داده است.
قبل از اینکه هر کاری را شروع کنید با سئوکار در مورد اهداف، معیارها و نحوه پیگیری نتایج به توافق برسید.
گوگل تاکید کرده است که از همان ابتدا به صورت شفاف نحوه عملکرد و کاری که باید انجام دهید را مطرح کنید.
منبع : searchenginejournal
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!