وبلاگ برتینا

تبلیغات بنری
6 دلیل استفاده از تبلیغات بنری در گوگل
آبان ۷, ۱۳۹۶
مدیریت کمپین ها
5 دلیل مهم برای برون سپاری مدیریت تبلیغات در گوگل
آبان ۱۵, ۱۳۹۶

کاربران بر روی چه تبلیغاتی کلیک میکنند؟

کلیک روی تبلیغات

کاربران بر روی چه تبلیغاتی کلیک میکنند؟

تبلیغات

قبل از اینکه در ارتباط با نحوه ی کسب کلیک کاربران بر روی تبلیغات صحبتی کنیم بهتر است به طور کلی دلایل تمایل افراد برای کلیک کردن بر روی تبلیغات را مورد بررسی قرار دهیم.

همه ی ما در فضای مجازی هم با متون و بنرهای تبلیغاتی جذاب روبرو شده ایم و هم با متون تبلیغاتی خشک و بدون جذابیت.

همانطور که می دانید امروزه با توجه به انبوه اطلاعات و تبلیغات مختلف، جلب توجه کاربران کمی سخت به نظر می رسد و خلاقیت در بنر و یا متن تبلیغ می تواند دلیل اصلی انجام  کلیک بر روی تبلیغ از طرف کاربران باشد. در این مقاله به بررسی تحقیقات ماکروسافت  بر دلایل انجام کلیک بر روی تبلیغات می پردازیم.

پیشنهادهای عالی و ارائه راه حل

ویژگی اصلی تبلیغات موفق ، واضح و شفاف بودن متون تبلیغ است . به عنوان مثال عباراتی همچون ” تضمین تحویل در دو روز ” و یا ” 10 درصد تخفیف ” به  شما اطلاعات لازم برای کلیک بر روی تبلیغات را می دهد.

اعتبار و اعتماد

با توجه به ازدیاد تبلیغات، افراد معمولا بر روی تبلیغی کلیک کرده و وارد سایتی می شوند که متون تبلیغاتی آن دارای اعتبار و اعتماد  باشد . اعتبار در متون تبلیغ بدین معناست که در متون تبلیغ از کلمات رسمی استفاده شود ، این سبب جلب اعتماد افراد شده  البته جلب اعتماد از روش های متفاوت دیگری نیز صورت می گیرد.

به عنوان مثال تبلیغاتی که از وعده های داده شده در متون تبلیغ خود پیروی می کنند قطعا کلیک های بیشتری دریافت خواهند کرد  برای مثال ، چنانچه در متون تبلیغ ، ذکر کنید که برای خرید بالای 50 دلار، ارسال رایگان خواهد بود  پس طبیعتاً عدم انجام این امر سبب  از بین رفتن اعتماد کاربران نسبت به آن متن تبلیغ و در نهایت به آن شرکت می گردد.

مطلب مرتبط  5 ویژگی مهم درباره شرکت های ارائه دهنده تبلیغ در گوگل

برای جلب اعتماد نیز به روش های دیگری همچون استفاده از دستور زبان صحیح ، طراحی عالی والبته  مشهور بودن نام تجاری می توان اشاره کرد.

ریمارکتینگ

تبلیغاتی که شما بر روی آن کلیک می کنید معمولاً از تکنیک بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ) استفاده می کنند . از طریق بازاریابی مجدد تبلیغ کنندگان می توانند به سادگی با نمایش چندین باره ی تبلیغ به افرادی که یک بار بر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند و یا افرادی که علاقه ای به محصولات و یا خدمات شما دارند، برند و نام تجاری شما را در ذهن آن ها  ثبت کنند.

تبلغاتی پر سود

تبلیغاتی که توجه شما را جلب می کنند مزایایی را ارائه می دهند که این مزایا می تواند دلیل منحصر به فرد بودن آن متن تبلیغ نسبت به بقیه رقبا باشد . برای مثال می توان به متون تبلیغاتی اشاره کرد که در متن تبلیغ آن ها عباراتی همچون  ” کوپن های رایگان ” و”  تخفیف های لحظه ای  ” وجود دارد.

استفاده از عبارات هیجان انگیز

معمولا افراد نسبت به برخی از کلمات که دارای احساس و هیجان هستند واکنش بیشتری نشان می دهند.

انتخاب صحیح کلمات سبب جذب کلیک های بالاتر می شود، با توجه به تحقیقات انحام شده ،  کلیک بر روی تبلیغاتی که دارای عباراتی همچون هیجان انگیز ، شگفت انگیز ، باور نکردنی ، فوق العاده و رایگان  هستند بسیار چشمگیر می باشد. مثل این متن تبلیغاتی  ” این محصول فوق العاده به شما کمک میکند تا احساسی عالی داشته باشید و به صورتی باورنکردنی قدرتمند به نظر برسید ”

مطلب مرتبط  نحوه ی عملکرد گوگل ادوردز

چه فردی ممکن است مشتاق به خرید این محصول نشده باشد ؟

کنجکاوی

افراد به صورت طبیعی دارای حس کنجکاوی هستند ، متون تبلیغاتی که سبب برانگیختن حس کنجکاوی افراد شوند احتمالاً کلیک بیشتری خواهند داشت. به طور مثال متون تبلیغاتی که با عباراتی همچون ” چگونه من … ” و یا ” چگونه …” آغاز شوند خواننده را کنجکاو کرده و فرد تمایل پیدا می کند تا کل عنوان تبلیغ  را با دقت بخواند و در نهایت بر روی تبلیغات کلیک کنند.

اکنون که دلایل و شرایط ایجاد هر چه جذاب تر متون تبلیغ را می دانید لذا پیشنهاد می شود در ارتباط با متن تبلیغاتی دیگر خود دقت کرده و تمامی موارد ذکر شده را ترتیب اثر دهید . متن تبلیغ خود را بررسی نمایید. آیا این متن برای شخص شما جالب و هیجان انگیز است؟ اگر نه ، پس قطعاً برای دیگر کاربران نیز جذابیتی نخواهد داشت و کلیک های چشمگیری نخواهد داشت .

The following two tabs change content below.

شبنم قریشی