لوگوی ویندوز
آپدیت ویندوز و ایجاد مشکل برای آنتی ویروس ها
آوریل 23, 2019
جنجال اتهام تلگرام به یهود ستیزی
می 25, 2019
لوگوی ویچت

کاهش جذابیت ویچت در چین و جستجو برای اپلیکیشن جایگزین

ویچت

پیام رسان ویچت که پیش از این به عنوان محبوب ترین اپلیکیشن در چین شناخته می شد در حال حاضر جذابیت خود را از دست داده و رقبای دیگر در تلاش هستند که جایگزین آن شوند.

در میان کاربران چینی اپلیکیشن ویچت یکی از محبوب ترین پیام رسان ها می باشد که روی اکثر گوشی های هوشمند نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اما به تازگی شواهد حاکی از آن است که این اپلیکیشن پیام رسان جذابیت و محبوبیت خود را از دست داده و کاربران چینی به استفاده از سایر پیام رسان ها تمایل پیدا کرده اند.

طبق گزارش زسانه های چین،‌ استارتاپ Bytedance که پیش از این اپلیکیشن های محبوبی چون TikTok و خبرخوان Toutiao را عرضه نموده است در حال توسعه یک اپلیکیشن پیام رسان جدید با عنوان Flipchat است.

Bytedance تاکنون در مورد اپلیکیشن Flipchat در رسانه های چین اظهار نظری نکرده و جزییاتی را منتشر ننموده است. اما به نظر می رسد این اپلیکیشن در زمانی مناسب در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. استارتاپ Bytedance با توسعه اپلیکیشن های محبوب تاکنون توانسته برخی رقبای خود را از میدان رقابت خارج نموده و به حوزه های دیگری از قبیل تجارت الکترونیک نیز وارد شود.

در حالیکه برخی افراد ضعف های ویچت را مطرح می کنند، در کشوری با جمعیت 1.4 میلیارد نفر، اپلیکیشن ویچت توانسته است حدود 1 میلیارد کاربر را جذب کند با این حال Tencent توسعه دهنده این اپلیکیشن، هیچ برنامه ای برای ارتقا و توسعه محصول خود در نظر ندارد. با اینکه تعداد کاربران ویچت بسیار زیاد است اما فضایی سرد بر آن حاکم بوده و نوجوانان ویچت را اپلیکیشن سالمندان می دانند.

مطلب مرتبط  توییتر قابلیت ارسال ترکیبی عکس، ویدیو و GIF در قالب یک توییت را فراهم کرد

برای مثال Yinyu که اخیرا یکی از برنامه های محبوب میان جوانان می باشد رویکردی متفاوت در پیش گرفته است. این برنامه امکان برگزاری مسابقه کارائوکه را به کاربران می دهد. در چت روم ها چالش خوانندگی و آواز برگزار می شود و کاربران می توانند با هم رقابت کنند. این برنامه که در ماه سپتامبر عرضه شد به سرعت توانست محبوبیت زیادی کسب کند و هم اکنون در اپ استور چین یکی از پنج برنامه برتر شبکه های اجتماعی بوده و در میان تمام اپلیکیشن های رایگان رتبه دوازدهم را کسب کرده است.

ایده های مشابه دیگری نیز برای توسعه اپلیکیشن هایی با قابلیت برقراری ارتباط کلامی به جای ارتباطی که فقط متنی باشد ارائه شده است. برخی شبکه های اجتماعی که در آنها امکان برقراری ارتباطی کلامی نیز وجود دارد از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند. در این گونه اپلیکیشن ها کاربران می توانند در چت روم ها و چت های خصوصی به صورت صوتی نیز باهم ارتباط برقرار کنند.

نوجوانان چینی معمولا اپلیکیشن هایی را نصب می کنند که انها را سرگرم کند. اپلیکیشن Soul که در ماه ژوئیه عرضه شد کاربران را قادر می سازد که جفت روحی خود را در سراسر جهان و در سایر کشورها پیدا کرده و با او ارتباط برقرار کنند. این برنامه با استفاده از برخی تست های شخصیت شناسی به کاربران کمک می کند که جفت روحی خود را بیابند. اپلیکیشن Soul نیز توانست یکی از برنامه های محبوب در اپ استور چین باشد و شبکه اجتماعی Weibo چین را پشت سر بگذارد. این در حالی است که در برخی بازه های زمانی کاربران از بروز مشکل در هنگام ورود به برنامه شاکی بودند.

مطلب مرتبط  گوگل کسب و کار ثبت دامنه خود را می‌فروشد

بطور کلی هر کدام از این اپلیکیشن ها توانسته اند مخاطبان خود را پیدا کنند هر چند که برخی قوی تر و برخی ضعیف تر عمل کرده اند. اما به جرات می توان گفت هیچ کدام از آن ها نتوانستند مانند Bullet Messaging مورد توجه قرار گیرند. بنا به گزارش شرکت Smartisan که یکی از تولیدکنندگان بزرگ گوشی های هوشمند می باشد، Bullet Messaging تنها در عرض دو هفته پس از عرضه به بازار توانست محبوبیت زیادی کسب کرده و بیش از 5 میلیون کاربر جذب نماید. به همین دلیل است که برخی معتقدند رقیب اصلی ویچت، Bullet Messaging خواهد بود.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *