وبلاگ برتینا

کلیک هرز در گوگل ادوردز
فیلتر کردن کلیک هرز در گوگل ادوردز
آبان ۳۰, ۱۳۹۶
شبکه گوگل
شبکه گوگل چیست؟
آذر ۲۶, ۱۳۹۶

کدامیک از کمپین های گوگل ادوردز برای شما مناسبتر است؟

تبلیغات گوگل ادوردز

کدامیک از کمپین های گوگل ادوردز برای شما مناسبتر است؟

تبلیغات گوگل ادوردز گسترده ترین تبلیغات در بستر اینترنت می باشد و کسب و کارهای متنوعی از این تبلیغات استفاده می کنند. تنوع انتخاب در کمپین های تبلیغات گوگل ادوردز ممکن است این سوال را در ذهن شما ایجاد کرده باشد که کدام یک از کمپین های ادوردز مناسب شماست؟
تمامی کمپین های موجود در تبلیغات گوگل ادوردز مناسب همه ی افراد و کسب و کارها نیست. کمپینی که برای یک فرد مناسب است ممکن است برای دیگری نباشد. بنابراین برای تشخیص اینکه برای شغل شما کدام کمپین مناسب است، گزینه های موجود را بررسی خواهیم کرد.
عواملی همچون محل نمایش تبلیغ به مشتریان و فرمت نمایش مثل متن و ویدیو در تعیین نوع کمپین گوگل ادوردز شما تأثیرگذار است. تبلیغ شما می تواند در یک و یا هر دو شبکه تبلیغاتی گوگل بسته به مدل کمپین انتخاب شده ی شما نمایش داشته باشد. این شبکه ها تمامی محل هایی که تبلیغ شما می توانند در آن به نمایش در بیایند چه در دسکتاپ ، تبلت و یا موبایل را شامل می شوند.

به طور کلی، 2 شبکه برای نمایش تبلیغات گوگل وجود دارد:

شبکه  متنی، که تبلیغ در زمان جستجو در گوگل و یا سایت های پارتنر گوگل به نمایش درمی آید.

شبکه بصری، که در آن تبلیغات در میلیون ها سایت مشهور، اپلیکیشن موبایل و ویدیوها، بیشتر به سبب ارتباط محتوایی با هدف شما به نمایش درمی آید.

 

همانطور که بیان شد، امکان انتخاب نوع کمپین بر اساس شبکه متنی یا بصری و یا هر دوی آنها وجود دارد اما نوع کسب و کار شما و هدف شما از تبلیغات در این انتخاب تأثیرگذار است.

برای درک بهتر موضوع، به مثالهای زیر توجه نمایید:

1 – یک آژانس هواپیمایی پرطرفدار که تبلیغات گوگل ادوردز خود را به تازگی راه اندازی کرده است و قصد دارد از این طریق به معرفی پکیج تورهای خود بپردازد، بنابراین انتخاب هر دو نوع کمپین متنی و بصری برای این آژانس می تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا از این طریق می تواند بیشترین تعداد مخاطب را از طریق تبلیغات متنی و بصری جذب نماید.

2 – یک تعمیرکار حرفه ای که تبلیغات گوگل ادوردز خود را مدت زیادی است راه اندازی کرده است. کمپین متنی گوگل بهترین گزینه برای این فرد می باشد، زیرا دقیقأ در زمانی که یک فرد به تعمیرکار نیاز دارد، اقدام به جستجوی متنی در گوگل کرده و بنابراین بهترین موقعیت نمایش برای این حوزه کاری، تبلیغات متنی گوگل است. همچنین با توجه به اینکه سرویس دهی این حوزه کاری ممکن است به صورت 24 ساعته نباشد، بنابراین می تواند بازه زمانی خاصی را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب کند.

3- یک فروشگاه آنلاین پوشاک که به تازگی راه اندازی شده است، بهترین نوع کمپین تبلیغات گوگل ادوردز برای این مورد، تبلیغات بصری گوگل می باشد. با توجه به اینکه این فروشگاه به تازگی راه اندازی شده است، نمایش محصولات آن به صورت بنر و ویدئو در جذب مخاطب بیشتر بسیار کمک خواهد کرد. از ویژگی این نوع کمپین می توان به این نکته اشاره کرد که محصولات این فروشگاه به مخاطبین خاصی و در زمانی که در حال وبگردی و یا مشاهده ویدئوهای آنلاین هستند نمایش داده می شود و این بهترین زمان برای جلب توجه کاربران این حوزه کاری است.