بکاپ گیری از هاست
به این 7 دلیل از هاست خود بکاپ بگیرید
دسامبر 29, 2021
۶ اشتباه رایجی که هنگام راه‌اندازی وبسایت باید از آن‌ها دوری کنید!
۶ اشتباه رایجی که هنگام راه‌اندازی وبسایت باید از آن‌ها دوری کنید!
آگوست 1, 2022
امنیت سایت

۵ نکته امنیت سایبری برای کسب‌وکارهای کوچک

امنیت وب

بیش از ۵۰ درصد از ترافیک وبسایت شما ممکن است از طرف ربات‌ها، کلاهبردارها و ابزارهای شنود باشد. حتما تا به حال ایمیلی حاوی نکات امنیت سایبری دریافت کرده و آن را نادیده گرفته‌اید. شاید هم داستان‌هایی از هک شدن وبسایت‌ها شنیده‌ باشید اما هرگز فکر نکرده‌اید که شما هم می‌توانید یک هدف باشید. هکرها حس کنجکاوی فوق‌العاده‌ای دارند که برخی مواقع، جهت پاسخگویی به این حس مشغول به هک می‌شوند و دیگر مواقع، منافع مالی یا دلایل دیگری برای این کار دارند.

اما چگونه باید از وبسایت خود محافظت کنید؟ نکات امنیت سایبری زیر برای حفاظت از وبسایتتان در برابر هکرها بسیار کمک کننده است. 

۵ نکته برای افزایش امنیت وبسایت

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، شما در زمینه محصولات و خدمات خود متخصص هستید و کسی انتظار ندارد که شما متخصص امنیت وب باشید. به همین دلیل است که وبسایت‌ها به ویژه وبسایت کسب‌وکارهای کوچک در برابر حمله‌های سایبری آسیب‌پذیر هستند.

چه شما مربی بدنسازی باشید، چه متخصص سرور، یک فروشگاه و یا یک طراح گرافیست، وبسایت شما هم پتانسیل مورد هدف قرار گرفتن هکرها را دارد. کافی‌است اطلاعاتی، حتی در حد آدرس ایمیل یا تلفن، در وبسایت شما وجود داشته باشد، در این صورت هکرها کوسه هایی هستند که به وبسایت شما به چشم یک تکه گوشت تازه نگاه می‌کنند. ​

ولی نگران نباشید! شما می‌توانید امنیت وبسایت را با این پنج نکته به آسانی افزایش دهید:

  1. استفاده از رمز عبورهای امن و منحصر به فرد

  2. انجام بررسی‌های امنیتی دوره ای

  3. توجه به اخبار و نکات امنیت سایبری 

  4. استفاده از ابزارهای معتبر برای حفاظت از وبسایت 

  5. نصب گواهینامه SSL

ممکن است که در ابتدا کمی گیج‌کننده باشد، اما نگران نباشید، چون در ادامه هر مورد به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. برای افزایش امنیت وبسایت، ۵ نکته امنیتی فوق را برای وبسایت کسب‌وکار کوچک خود عملی کنید.

۱. از گذرواژه‌های امن و منحصر به فرد استفاده کنید

گذرواژه‌های امن

همه‌‌ی ما به طور روزانه از گذرواژه‌های متفاوت استفاده و در وبسایت‌های مختلف گذرواژه‌های جدیدی را ایجاد می‌کنیم. در نظر داشته باشید که، همه چیز از کامپیوتر شخصی گرفته تا حساب و کارت‌های بانکی شما به نوعی به هم متصل هستند. ​

مطلب مرتبط  حذف کردن reCAPTCHA توسط Cloudflare

اگر شما برای هر آنچه که نیاز به گذرواژه دارد، از یک رمز مشخص استفاده کنید، در صورتی که یک هکر یا کلاهبردار رمز عبور شما را در یکی از موارد بالا هک کند، دسترسی به موارد دیگر از جمله وبسایتتان کار کاملا ساده‌ای است. به همین دلیل، ایجاد رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد همیشه ضروری است.

جالب است بدانید، یک هکر می‌تواند رمز عبور هفت کاراکتری را تنها در کمتر از یک ثانیه هک کند. ​

در زیر چند نکته برای ساخت رمز عبور قوی ذکر شده است:

  1. گذرواژه‌های قدیمی خود را دوباره استفاده نکنید.

  2. سوالات امنیتی آسان و قابل حدس زدن را انتخاب نکنید.

  3. در پاسخ سوالات امنیتی، از بیش از یک کلمه استفاده کنید.

  4. از گذرواژه‌هایی با طول حداقل ۱۲ تا ۱۵ کاراکتر و شامل اعداد و نمادها استفاده کنید.

  5. از اعداد و نمادها به صورت متوالی استفاده نکنید.

 به یاد داشته باشید که همیشه کلمه عبور را حداقل هر سه ماه یک‌بار تغییر دهید تا وبسایتتان را ایمن نگه‌دارید. ​

۲. انجام بررسی‌های امنیتی دوره ای 

اگر طرفدار سریال بازی تاج و تخت هستید، پس می‌دانید که نگهبانان شب وجود دارند تا قلمرو انسان‌ها را از خطرات احتمالی محافظت کنند.

درست مانند نگهبانان شب، شما نیز باید مراقب آن سوی دیوار‌های قلعه باشید و یک کنترل امنیتی معمول را انجام دهید تا مطمئن شوید که خطری قلعه‌ی شما را تهدید نمی‌کند. اگر هم طرفدار سریال نیستید، می‌توانید سربازی را تصور کنید که در برج‌های قلعه گشت می‌زند و منتظر حمله است.

در هر صورت، شما باید بدانید که حمله هر زمانی می‌تواند رخ دهد، بنابراین بررسی منظم امنیت و توجه به نکات امنیت سایبری وبسایت یک وظیفه‌ی حیاتی است. ​

۳. به اخبار و به روز رسانی‌های امنیت سایبری دقت کنید

دنیای امنیت سایبری همواره در حال تغییر است، بنابراین مهم است که در مورد تمام تهدیدات سایبری موجود به روز باشیم. ​

مطلب مرتبط  چگونه SSL را در وردپرس غیرفعال کنیم؟

اگر زمان کمی دارید، گزیده‌ی خبرنامه‌های معتبر و پیشرو در حوزه امنیت سایبری را مطالعه کنید. بسیاری از وبسایت‌ها اخبار آخرین حملات سایبری و نحوه مقابله با آن‌ها را منتشر می‌کنند. می‌توانید با مطالعه این وبسایت‌ها در مورد حملات سایبری بیشتر بدانید و با آگاهی بیشتر وبسایت خود را امن کنید.

در نظر داشته باشد که برای حفاظت از وبسایت کسب‌وکارتان در برابر تهدیدات احتمالی، زمانی را به مطالعه اختصاص دهید. ​از اطلاعاتی که می‌توانید در چند دقیقه مطالعه به‌دست آورید، شگفت‌زده می‌شوید. 

۴. ابزارهایی را برای حفاظت از سایت خود در نظر بگیرید

ابزار امنیت سایت

حملات سایبری بسیار زیاد و پیچیده شده‌اند و هر روز نیز به پیچیدگی آن‌ها افزوده می‌شود. اما نگران نباشید، نرم افزارهای رایگان و غیر رایگان برای تشخیص حملات سایبری وجود دارند که بسیار کمک‌کننده و با عملکرد بالا هستند.

برخی از ابزارها در نظارت و دفع تهدیدات سایبری، قبل از اینکه حتی بتوانند به وبسایت شما دست بزنند، کمک می‌کنند. به طور مثال اگر وبسایت شما قبلا به بدافزار آلوده شده‌است، به حذف و بازگشت وبسایت به حالت اولیه کمک می‌کنند.

۵. نصب گواهینامه SSL، از نکات مهم امنیت سایبری

یک گواهی SSL، یا لایه امنیتی، به حفاظت از اطلاعات وارد شده در وبسایت شما از طریق ایجاد یک اتصال امن و رمزنگاری شده بین مرورگر بازدید کننده وبسایت و سرور کمک می‌کند.

گواهی SSL را به عنوان دیواری برای حریم خصوصی تصور کنید. هر چیزی که در پشت آن قرار گیرد، با چشمان کنجکاو هم دیده نمی‌شود. بنابراین، اگر مشتری شما در حال وارد کردن اطلاعات پرداخت در وبسایت شما است، شماره کارت بانکی او محافظت خواهد شد.

یک گواهینامه SSL، علاوه‌ بر افزایش اعتماد مشتریان، اعتماد گوگل را نیز جلب می‌کند. اگر وبسایت شما گواهینامه SSL ندارد، گوگل سایت شما را امن نمی‌داند و می‌تواند رتبه‌بندی شما در نتایج جستجوی گوگل را تحت‌تاثیر قرار دهد. ​

مطلب مرتبط  مقابله با بزرگترین حمله DDoS تاریخ به سبک آمازون

درست است، امنیت وبسایت شما بر SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو نیز تاثیرگذار است.

در حال حاضر مسئله‌ی امنیت آنقدر مهم است که مرورگرهای وب مانند گوگل کروم در صورتی که وبسایتی گواهینامه SSL نداشته‌ باشد، به کاربر کلمه‌ نا امن را نشان می‌دهند که باعث از بین رفتن اعتماد کاربران می‌شود. ​

خلاصه‌ی نکات امنیت سایبری

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، استفاده از اینترنت بسیار حیاتی است اما همین موضوع باعث سو استفاده هکرها شده‌ است. کاربران اینترنت به راحتی اعتماد خود را، با کوچکترین احساس نا امنی از دست می‌دهند. در نتیجه‌ برای کسب‌وکارها، اطلاع از نکات امنیت سایبری جهت باقی ماندن در رقابت و حفظ اعتماد کاربران حائز اهمیت است. در همین راستا، شما به عنوان یک کسب‌وکار برای امنیت وبسایتتان باید از گذرواژه‌های منحصر به فرد و پیچیده استفاده کنید، این گذرواژه‌ها را هر ۳ ماه یک‌بار تغییر دهید، کنترل‌های امنیتی معمول را انجام دهید، از آخرین اخبار امنیت سایبری مطلع باشید و فورا یک گواهی SSL نصب کنید. نکات امنیت سایبری بسیاری وجود دارند که باید درباره آن‌ها بدانید اما این پنج نکته برای شروع کمک زیادی به امنیت وبسایت شما می‌کنند. در صورتی که نیاز به بالا بردن امنیت سایت خود دارید، با مشاوران متخصص ما در برتینا در تماس باشید.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *