۸ گام ساده برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین موفق
آوریل 5, 2022
تبلیغات PPC چیست؟ (راهنمای کامل تبلیغات PPC)
می 21, 2022

۷ نکته کلیدی جهت انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت

خرید دامنه

اگر به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک خود به صورت آنلاین هستید، انتخاب دامنه مناسب برای وبسایتتان کار حساسی است. دامنه مانند آدرس فیزیکی محل کسب‌وکار شما است؛ یعنی به طور مثال شما یک فروشگاه فیزیکی دارید و مشتری شما برای اینکه بتواند به فروشگاه شما بیاید و خرید کند، نیاز به آدرس دارد؛ برای کسب‌وکار آنلاین نیز به همین صورت است. برای اینکه مخاطب یا مشتری شما بتواند سایت شما را ببیند، به نام دامنه وبسایتتان نیاز دارد. از این رو انتخاب نام دامنه برای کسب‌وکارهای آنلاین مهم است. در ادامه ۷ نکته کلیدی برای انتخاب دامنه مناسب را با شما در میان گذاشته‌ایم.

۱. در انتخاب دامنه مناسب، بهترین پسوند com. است

دامنه .com

 با وجود صدها پسوند (TLD) جدید که در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند، پسوند .com همچنان برای شناخت برند و افزایش ترافیک از طریق جستجو، نسبت به دیگر پسوندها برتری دارد. در واقع، تنها ۱۲ دامنه از ۵۰ دامنه برتر از پسوند غیر از .com مانند .org و .net استفاده می‌کنند و از بین این ۱۲ دامنه تعداد خیلی کمی هم از TLDهای جدید استفاده می‌کنند! این به این معنی نیست که اگر از یک پسوند جدید استفاده می‌کنید، کسب‌وکار شما محکوم به شکست است؛ بلکه اگر از پسوندی مانند .hiphop، .kitchen یا .studio استفاده می‌کنید، باید آگاه باشید که برای بازاریابی به بودجه بیشتری نسبت به پسوندهای معمول نیاز دارید.

۲. استفاده از کلمات کلیدی در دامنه وبسایت

اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید، استفاده از کلمات کلیدی در دامنه برای دیده شدن خدماتتان توسط مخاطبان هدف استراتژی خوب و محکمی است. از آنجایی که ممکن است کسب‌وکارهای دیگری از این روش استفاده کرده باشند، حتما می‌توانید کلمات کلیدی دیگری که به خدمات شما نزدیک باشد را پیدا کنید. 

مطلب مرتبط  آیا تبلیغات در شبکه نمایش گوگل ارزش هزینه کردن دارد؟

همچنین می‌توانید با توجه به بودجه خود، دامنه‌های مرتبط به دامنه خود را خریداری  و آن‌ها را به سایت خود هدایت یا به اصطلاح ری‌دایرکت کنید، که این کار شما را از رقبا جلو می‌اندازد و در واقع اگر شما این کار را نکنید ممکن است رقیبان شما دامنه‌های مرتبط به شما را به سایت خود ریدایرکت کنند و در این صورت مشتریانتان را از دست می‌دهید. 

۳. دامنه ساده برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

برای قرار گرفتن در مسیر درست انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت، دامنه باید ساده و عاری از هرگونه پیچیدگی باشد. اگر دامنه شما چند مدل املا داشته باشد، شما مانعی بر سر راه مشتریان خود قرار داده‌اید و این امر می‌تواند تاثیر منفی بر تجارت شما بگذارد. اما به طور مثال می‌توانید با ری‌دایرکت کردن دامنه‌هایی که املای دیگر دامنه اصلی شما هستند، این مانع را از سر راه مشتریان خود بردارید. به طور کلی بهتر است از دامنه‌هایی ساده و کوتاه استفاده کنید تا چالش کمتری داشته باشید و مخاطب به راحتی بتواند شما را پیدا کند. 

۴. دامنه کوتاه و جذاب

با توجه به شرایط زندگی در حال حاضر، توجه افراد کاهش پیدا کرده و مردم وقت و حوصله طولانی فکر کردن یا تایپ کردن را ندارند. بنابراین برای اینکه از مسیر درست انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت خارج نشوید، دامنه خود را ساده، کوتاه و حتما کمتر از ۳ بخش انتخاب کنید. حتی اگر ایده شما بهترین هم باشد، بهتر است که این مورد را رعایت کنید زیرا بخش مهم در این مورد وقت و حوصله افراد است.

مطلب مرتبط  علت بالاتر بودن رتبه محتوای کپی شده از محتوای اورجینال

۵. تبلیغات دهان به دهان را هنگام انتخاب دامنه مناسب در نظر بگیرید

تبلیغات دهان به دهان همواره یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک است، در نتیجه برای انتخاب نام دامنه مناسب، تبلیغات دهان به دهان را فراموش نکنید و دامنه‌ای را انتخاب کنید که تلفظ آن راحت باشد و در ذهن بماند. 

۶. در انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت از غیر حروف استفاده نکنید

دامنه

افزودن اعداد یا خط تیره به نام دامنه باعث می‌شود که مخاطب شما محل قرار گیری و یا به طور کلی آن را از خاطر ببرد و هنگام تایپ دچار مشکل شود؛ در واقع اعداد، خط تیره و یا هر چیز دیگری به غیر از حروف مانند مانعی بر سر راه مشتریان شما عمل می‌کند. افزودن اعداد و خط تیره به دامنه به نوعی سبب پیچیدگی دامنه می‌شود و همانطور که بالاتر گفتیم، مخاطب حوصله و وقت به خاطر سپردن و به یاد آوردن دامنه را ندارد.

۷. طوفان فکری و انتخاب دامنه مناسب

در آخر برای انتخاب دامنه مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم که ۲۰ دامنه‌ای که دوست دارید را بیابید و با توجه به موارد بالا آن‌ها را دسته‌بندی کنید. سپس، آزاد بودن هر یک از این دامنه‌ها را در سایت برتینا بررسی کنید. اگر دامنه‌ای توسط برندی دیگر ثبت شده است، آن‌ها در لیست‌ خود مشخص کنید. می‌توانید مشخصات صاحب دامنه را در اینترنت بیابید و در صورتی که لازم بود با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و تقاضای خرید دامنه را بدهید.

به دلیل افزایش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان، تعداد دامنه‌های پریمیوم موجود به تدریج در حال کاهش است. سرعت ثبت دامنه بسیار بالا رفته است از این رو احتمال اینکه دامنه دامنه مورد نظرتان پریمیوم باشد و به شما نرسد، هر روز افزایش می‌یابد. پس، بهتر است که سریع‌تر تصمیم بگیرید و می‌توانید برای ثبت دامنه مورد نظر خود در برتینا اقدام کنید.

مطلب مرتبط  Ad copy (متن تبلیغ) و کاربرد آن در مارکتینگ

مانند بسیار دیگری از موارد در زندگی، یافتن دامنه مناسب به آمادگی خوبی برای شروع نیاز دارد. ما سعی کردیم با کمک این مقاله نکاتی که برای انتخاب دامنه مناسب برای وبسایت لازم دارید را در اختیار شما قرار دهیم و با آمادگی خوبی شما را به سمت انتخاب درست سوق دهیم؛ همچنین می‌دانید که در کجا آزاد بودن دامنه مورد نظرتان را بررسی کنید و یا ثبت دامنه انجام دهید. پس در حال حاضر آماده برای انتخاب و ثبت دامنه مناسب برای وبسایت خود هستید و در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان برتینا از طریق تیکت و یا تماس تلفنی در ارتباط باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز / 5. تعداد نظرات :

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.