لوگوی ویچت
کاهش جذابیت ویچت در چین و جستجو برای اپلیکیشن جایگزین
آوریل 27, 2019
شبکه اجتماعی
شبکه های اجتماعی، شرط جدید برای گرفتن ویزای آمریکا
ژوئن 2, 2019

جنجال اتهام تلگرام به یهود ستیزی

تلگرام

پس از اینکه مشخص شد با درج کلمه Jew به معنای “یهودی” در پیام رسان تلگرام، ایموجی کیسه پول به نمایش در می آید، اتهامات یهود ستیزی بسیاری به این پیام رسان وارد شد.

گفته می شود به دلیل اشتباه کارکنان تلگرام، یک گروه یهود ستیز توانسته این ایموجی را تعریف کند.

یکی از گزارشگران هفته نامه انگلیسی Jewish Chronicle گفت که این برنامه باید “فرایندی که توسط آن ایموجی انتخاب و تایید شده است” را بررسی کند.

ظاهرا نمادها و ارتباط آنها با اصطلاح «یهودی» توسط یک کاربر برای به اشتراک گذاشتن ارائه شده بود و کارمند بدون توجه به مفهوم، آن را تایید کرده بود.

این مورد توسط یک کاربر به صورت تصادفی مشاهده و به تلگرام گزارش داده شد. در حال حاضر این مشکل توسط تلگرام برطرف شد. 

نت، یک نشریه خبری اسرائیل، ابتدا این موضوع را گزارش کرد.این نشریه ادعا کرد در نسخه دسکتاپ برنامه پیامرسان تلگرام، زمانی که کلمه Jew با الفبای ابری تایپ می شود، ایموجی کیسه نقره و دلار به نمایش در می آید. با تایپ سمبول های یهودیت نیز ایموجی هایی مانند کیسه پول و ستاره داود به نمایش در می آید.

اورنالدو رادیس، معاون سردبیر نشریه یهودیان، در صحبت با Mail Online گفت:باعث تعجب است که گروه های یهود ستیز توانسته اند به برنامه تلگرام نیز نفوذ یابند.

شرکت تلگرام نیاز دارد که بازبینی و بررسی دقیق تری بر تایید اینوجی ها و استیکرها داشته باشد. تا کنون مشخص نیست که این گروه چگونه به برنامه نفوذ پیدا کرده اند اما به نظر می رسد این نفوذ از طریق پلتفورم متن بازی که برای ساخت ایموجی و استیکر می باشد انجام شده است. 

مطلب مرتبط  رونمایی اسنپ چت از یک چت بات مبتنی بر ChatGPT

تلگرام در مورد سیاست خود در وب سایتش نوشته است : این شرکت بر روی افرادی که مایل به ایجاد محتوا هستند متمرکز است. اگر می خواهید استیکر شما به تمام کاربران Telegram نمایش داده شود، برای تایید، آنرا از طریق چت یا رباتهای استیکر تلگرام برای ما ارسال نمایید.

Telegram یکی از امن ترین برنامه های پیام رسانی فوری محسوب می شود و در میان افراد مختلف برای ارسال پیام های ایمن محبوب است.

این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات چند رسانه ای را در گروه هایی تا 200000 نفر مبادله و همچنین تماس های صوتی رمزگذاری شده برقرار کنند.

منبع : نشریه دیلی میل

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *