لوگوی گوگل
دورکاری کارکنان گوگل
می 3, 2021
کلون سازی خوک‌ ها برای اولین بار با هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد
کلون سازی خوک‌ها برای اولین بار با هوش مصنوعی امکان‌پذیر شد
ژوئن 8, 2022
امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به‌جای انسان‌ها کار می‌کنند

امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به جای انسان‌ها کار می‌کنند

امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به‌جای انسان‌ها کار می‌کنند

سنگاپور پس از همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌های مداوم، در بخش‌های مختلف به جای انسان‌ها به استفاده از ربات‌ها روی آوردند. از سرو قهوه گرفته تا انجام خدمات ساختمانی در این کشور توسط ربات‌ها انجام می‌شود.

سنگاپور هرچند یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در دنیا به حساب می‌‌آید، ولی برای انجام فعالیت و کارهای مختلف به نیروی کار مهاجر نیاز دارد. اما با این حال، تعداد کارگران خارجی در این کشور در بازه زمانی 2019 تا 2021 کاهش چشمگیری داشته است و از همین رو مسئولان و دولتمردان سنگاپور برای جبران نیروی کار خارجی به استفاده از فناوری‌های رباتیک روی آوردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بیش از 600 ربات مختلف در این کشور در بخش‌های خدمات بهداشتی، تاسیساتی و غذایی مشغول به کار هستند و به نوعی جانشین انسان‌ها شده‌اند.

ربات‌ نگهبان و مهندس

امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به جای انسان‌ها کار می‌کنند

یک نوع از ربات‌های این کشور در بخش ساختمانی و بهداشتی به نام Spot با گشت و گذار در پارک‌ها، باغ‌ها و مناظر طبیعی و با ارسال پیام، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را به گردشگران در زمان همه‌گیری ویروس کرونا یادآوری می‌کند.

گفتنی است که ربات مذکور در زمینه مسائل ساختمانی نیز کمک‌کننده خواهد بود. به گفته سازنده Spot، این دستگاه با توجه به سیستم لیزری که دارد، سازه‌های ساختمانی را اسکن کرده و پس از تجزیه و تحلیل، آن را برای بررسی دقیق‌تر و اقدامات مهندسی به اتاق کنترل ارسال می‌کند.

ربات‌های کتابدار

امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به جای انسان‌ها کار می‌کنند

سنگاپوری‌ها برای تامین نیرو و سرعت بخشیدن در انجام فعالیت‌های کتابخانه ملی، از دو ربات کتابدار استفاده می‌کنند. این دو دستگاه که به عنوان دستیار کتابخانه فعالیت می‌کنند، با بررسی و شناسایی کتاب‌ها، به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا سریع‌تر کتاب مدنظر خود را پیدا کنند. به گفته مقامات و مسئولان ارشد کتابخانه ملی سنگاپور، با وجود دستگاه‌های مذکور، کتابخانه‌های این کشور سالانه بیش از 3500 ساعت در بخش نیروی انسانی صرفه‌جویی دارند.

مطلب مرتبط  گزارش seon: تعداد حملات سایبری در جهان رو به افزایش است

ربات‌های کافه‌دار

امپراطوری ربات‌ها در سنگاپور؛ ربات‌هایی که به جای انسان‌ها کار می‌کنند

تنوع ربات‌ها در سنگاپور بسیار زیاد است که بسیاری از آن‌ها کارهای متداول و معمولی را انجام می‌دهند. اما با این‌ حال، یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های این کشور، ربات‌های کافه‌دار هستند که وظیفه آن‌ها آماده کردن قهوه و نوشیدنی‌های مختلف است.

ربات باریستا از جمله دستگاه‌های کافه‌دار در سنگاپور است که به گفته سازندگانش توانسته یکی از بزرگ‌ترین معضلات این کشور یعنی نیروی کار در بخش صنعت غذا و نوشیدنی را حل کند. این ربات که دارای یک بازوی مستقل است، در یک مکان 5 متر مربعی کار می‌کند. ربات باریستا به صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و با آماده‌سازی حدود 200 فنجان قهوه در یک ساعت، می‌تواند به اندازه چهار انسان معمولی فعالیت داشته باشد.

منبع: reuters.com

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *