رکورد DNS چیست
رکورد DNS چیست و چه کاری انجام می دهد؟
آوریل 16, 2018
فرق بین مودم و روتر
فرق بین مودم و روتر (Modem/Router) چیست؟
ژوئن 20, 2018
انتخاب هاست مناسب برای وب‌سایت! ویژگی هاست مناسب چیست؟

انتخاب هاست مناسب برای وب‌سایت! ویژگی هاست مناسب چیست؟

هاست چیست؟

برای راه‌اندازی تجارت آنلاین خود، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب هاست وجود دارد، اما باید بدانید، کدام یک از سرویس‌های هاست، مناسب برای کسب‌وکار شما است. برای انتخاب میزبانی مناسب، بهتر است با توجه به نیاز وب‌سایت خود و نوع عملکرد هاست، یکی از سرویس‌های میزبانی را انتخاب کنید. خرید هاست مناسب به رشد و شناخت وب‌سایت شما، بسیار کمک می‌کند. 

در ادامه به بررسی ویژگی‌های مهم در هنگام انتخاب هاست مناسب، مانند میزان RAM و CPU مورد نیاز می‌پردازیم: 

هاست چیست؟

میزبانی وب، سرویسی برای راه‌‌اندازی وب‌سایت است که به صاحبان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد، وب‌سایت آن‌ها برای کاربران نمایش داده شود. 

سرور، کامپیوتری همیشه روشن و متصل به اینترنت است که منابع مختلفی مانند رم، فضای ذخیره‌سازی و… را دارد. سرور می‌تواند به چند قسمت، تقسیم شود که به هرکدام از آن قسمت‌ها، هاست نامیده می‌شود. بدون وجود میزبانی وب، وب‌سایت شما قابل مشاهده برای کاربران نیست. خرید هاست مناسب، مهم‌ترین بخش برای کسب‌وکارهای آنلاین است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیش‌تر به مقاله هاست چیست و انواع هاست کدامند؟ هر آنچه لازم است در مورد میزبانی وب بدانید! مراجعه کنید. 

انواع سرویس‌های هاست

لازم است با توجه به نیاز وب‌سایت خود، سرویس هاست مناسب را انتخاب کنید. انواع سرویس‌های میزبانی وب عبارت‌اند از:

  1. هاست وردپرس

  2. هاست ویندوز

  3. هاست لینوکس

انواع سرویس‌های هاست

 RAM چیست؟

RAM رم حافظه ای است که هنگام اجرای چند فرآیند توسط وب‌سایت به صورت موقت از اطلاعات، نگهداری می‌کند. مانند زمانی که وب‌سایت شما، نیاز به اجرای اسکریپت‌ها دارد. در صورت افزایش اجرای فرایندها بطور همزمان، وب‌سایت شما، نیاز به حافظه بیش‌تری دارد. اگر وبسایت شما برای بارگذاری به میزان مورد نیاز RAM نداشته باشد، کاربران سایت، خطای “500” به معنای خطای سرور داخلی را مشاهده می‌کنند.

مطلب مرتبط  کنترل پنل SolidCP و طریقه نصب گواهی ssl بر روی آن

صاحبان وب‌سایت‌هایی با حجم ترافیک پایین، نیازی به RAMهای بالا ندارند، اما وب‌سایت‌هایی با حجم ترافیک بالا، بهتر است میزبانی وب با RAM بالا را تهیه کنند. در ادامه به بررسی چند ویژگی وب‌سایت و سرور می‌پردازیم تا بتوانید با توجه به آن، میزان RAM مورد نیاز خود را انتخاب کنید:

  • اگر وب‌سایت شما حجم زیادی از ترافیک را دریافت می‌کند به RAM بالایی نیاز دارید.
  • بعضی از سیستم‌عامل‌ها نیاز به RAM بیش‌تری دارند.
  • سایت‌های دینامیک نیاز به RAM بیش‌تری نسبت به سایت‌های استاتیک دارند.
  • CMSهایی مانند وردپرس، دروپال و جوملا نیاز به RAM بیشتر دارند.
  • اگر وب‌سایت شما از کش استفاده می‌کند، می‌توانید از RAM پایین‌تر استفاده کنید.

CPU چیست؟ 

سروری که وب‌سایت شما روی آن میزبانی می‌شود از چند CPU تشکیل شده است، مشابه کامپیوتر خانگی شما. هرچقدر ظرفیت CPU بیشتر باشد، اطلاعات بیش‌تری را می‌توانید در آن ذخیره و پردازش کنید.

اگر شما از هاست اشتراکی استفاده می‌کنید‌، منابع CPU نیز، تقسیم می‌شود و پردازش درخواست‌ها به ترتیب دریافت آن‌ها است. CPU می‌تواند، چند درخواست را به صورت همزمان، پردازش کند. شما می‌توانید با انتخاب، سرویس هاست مناسب به افزایش سرعت روند پردازش درخواست‌ها، کمک کنید.

 CPUها می‌توانند، بیش از حد بارگیری شوند. اگر، حجم ترافیک یا درخواست‌های اسکریپتی افزایش پیدا کند، عملکرد وب‌سایت، دچار مشکل می‌شود. اگر شما صاحب یک وب‌سایت بزرگ با حجم ترافیک بالا هستید، توصیه می‌کنیم یک سرویس میزبانی با CPU بالاتر مانند VDS یا سرور اختصاصی را خریداری کنید.

ویژگی‌های انتخاب هاست مناسب چیست؟

 ویژگی‌های انتخاب هاست مناسب چیست؟

برای انتخاب هاست مناسب موارد دیگری وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه کنید.

مطلب مرتبط  آیا راه‌اندازی وبسایت بدون هاست امکان پذیر است؟

معمولا سرویس‌ هاست اشتراکی، میزان مشخصی از فضای هارد دیسک را به وب‌سایت شما اختصاص می‌دهد. اگر شما، یک وب‌سایت با حجم ترافیک بالا دارید، لازم است اطمینان پیدا کنید که فضای کافی برای ذخیره‌سازی فایل‌های وب‌سایت شما، وجود دارد.

 هنگام انتخاب هاست مناسب، لازم است به نیاز‌های اصلی وب‌سایت خود توجه کنید. ممکن است به مرور زمان وب‌سایت شما ترافیک بیش‌تری را دریافت کند و باعث افزایش حجم اطلاعات سایت شود.

یک هاست مناسب، دارای ویژگی‌های زیر است:

فضای دیسک

وب‌سایت‌ها دارای داده‌ها و اطلاعات زیادی،‌ مانند فایل‌های اطلاعات، عکس‌ها و تصاویر هستند. برای مشاهده محتوای وب‌سایت خود توسط کاربران، شما به این فایل‌ها نیاز دارید. بهتر است به دنبال میزبانی باشید که فضای دیسک مورد نیاز برای این فایل‌ها را فراهم کند. 

پهنای باند

پهنای باند یکی دیگر از موارد ضروری است که باید به آن توجه کنید. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما سریع‌تر بارگیری شود، پهنای باند یک ویژگی مهم میزبانی وب است. به این علت که زمان بارگذاری، زمانی برای انتقال فایل‌های وب‌سایت است.

امنیت

هاست مناسب برای وب‌سایت‌ها، مشابه یک خط دفاعی در برابر حملات سایبری است. با هاست مناسب، شما می‌توانید از حملات سایبری به وب‌سایت خود، محافظت کنید.

آپتایم

مهم‌ترین ویژگی‌ در شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ، آپتایم بالا یا ۹۹.۹٪ است. برای انتخاب هاست مناسب وب‌سایت خود به آپتایم شر‌کت‌‌های خدمات میزبانی وب دقت کنید. 

جمع‌بندی

برای انتخاب هاست مناسب، ابتدا لازم است با انواع سرویس‌های میزبانی وب آشنا شوید تا با توجه به نیاز خود، یکی از سرویس‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله برای شما توضیح دادیم، هاست چیست و چگونه هاست مناسب را انتخاب کنیم. شما می‌توانید برای خرید هاست، خرید دامنه و دیگر خدمات به وب‌سایت برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان حرفه‌ای و با سابقه این مجموعه، هاست متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید. همچنین می‌توانید با شماره‌ ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

مطلب مرتبط  نکاتی برای افزایش سرعت سرورهای لینوکسی
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *