متا فروشگاه لباس دیجیتال راه‌اندازی می‌کند
متا فروشگاه لباس دیجیتال راه‌اندازی می‌کند
ژوئن 19, 2022
اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود
اینستاگرام برای تخمین سن کاربران دست به دامان هوش مصنوعی می‌شود
ژوئن 25, 2022
اروپایی‌ها تانک رباتیک هوشمند ساختند

اروپایی‌ها تانک رباتیک هوشمند ساختند

اروپایی‌ها تانک رباتیک هوشمند ساختند

 اخیرا دو شرکت از کشورهای نروژ و استونی با همکاری هم نوعی تانک طراحی کرده‌اند که با تانک‌های معمولی متفاوت است. این جنگ افزار که یک تانک رباتیک هوشمند است، با موفقیت مراحل آزمایشی خود برای استفاده در میدان آتش را پشت سر گذاشته است.

تانک رباتیک هوشمند با همکاری شرکت‌های Milrem Robotics از استونی و Kongsberg Defense $ Aerospaces از نروژ طراحی و ساخته شده است. Milrem Robotics در این پروژه، وسایل نقلیه زرهی تانک موسم به Type-x را فراهم کرده است و نروژی‌ها هم نصب برجک محافظ RT-40 به همراه توپ 30 میلی‌متری Bushmaster آن را بر عهده داشتند.

این جنگ افزار در هفته دوم ژوئن مورد آزمایش قرار گرفت و تمرین شلیک مستقیم آن علیه خودروهای ساکن و زرهی با موفقیت انجام شد. تانک مذکور که برای برآورده ساختن نیاز نیروهای ناتو و کشورهای واقع در شمال اروپا طراحی و ساخته شده است، بخشی از پروژه  NRW (نوردیک رباتیک وینگمن) است.

هدف از ساخت و طراحی تانک جدید اروپایی‌ها، ایجاد یک وسیله نقلیه رباتیک است تا بتواند از جنگ‌ افزارهای داخل میدان نبرد از جمله تانک‌های جنگی پشتیبانی کند.

هرچند در آزمایش تانک رباتیک هوشمند از توپ بوش مستر 30 میلی‌متری استفاده شده است اما این جنگ افزار قابلیت حمل و شلیک توپ‌های 50 میلی‌متری و موشک‌های ضد تانک را نیز دارد. همچنین این تانک یک پهپاد متصل را برای انجام شناسایی محیط با خود حمل می‌کند.

گفتنی است که ماژول کنترل این تانک از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد تا به راحتی موانع مختلف را تشخیص داده و از آن‌ها عبور کند. به همراه این ماژول کنترلی، امکان هدایت و کنترل از راه دور  جنگ افزار مذکور نیز وجود دارد.

مطلب مرتبط  گوشی پرچمدار سامسونگ در کمتر از یک دقیقه هک شد

منبع: newatlas

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *