تبلیغ گوگل برای داروها و مراکز ترک اعتیاد
تبلیغ گوگل برای داروها و مراکز ترک اعتیاد معتبر و تایید شده
ژوئن 3, 2018
اپراتورهای جستجوی گوگل
اپراتورهای جستجوی گوگل
جولای 22, 2018
مقایسه تبلیغ در بینگ و تبلیغ در گوگل

مقایسه تبلیغ در بینگ و تبلیغ در گوگل

مقایسه تبلیغ در بینگ و تبلیغ در گوگلموتورهای جستجوی گوگل و بینگ این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده اند تا با پرداخت هزینه کلیک ، سایت خود را به صورت تبلیغی در میان نتایج این موتورهای جستجو نمایش دهند. زمانیکه عبارتی در این موتورهای جستجو توسط یک کاربر سرچ می شود ، سایت هایی که آن عبارت را به عنوان کلیدواژه برای کمپین تبلیغاتی خود تعریف کرده باشند ، به کاربران نمایش داده می شوند. همانگونه که جستجوی ارگانیک و بهینه سازی سایت ها برای نمایش به صورت ارگانیک می تواند سبب افزایش درصد موفقیت کسب و کار شما شود ، استفاده بهینه از تبلیغ در گوگل و تبلیغ در بینگ می تواند برای شما مفید باشد.

با پیشرفت صنعت تبلیغات کلیکی و خصوصاً تبلیغ در موتورهای جستجو ، بسیاری از کسب و کارها به قدرت این نوع تبلیغات و میزان بازخورد دریافتی مناسب از این روش پی برده اند و همین موضوع سبب بالا رفتن رقابت در تبلیغات موتورهای جستجو برای برخی از کسب و کارها شده است.

تبلیغ در گوگل و تبلیغ در بینگ :

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز (Google Adwords) دارای 2 شبکه تبلیغاتی برای نمایش تبلیغات می باشد :

– Search Network : نمایش تبلیغاتی متنی در میان نتایج جستجوی متنی گوگل

– Display Network : نمایش تبلیغات بنری در سایت ها و اپلیکیشن های پارتنر گوگل

آنچه که سبب تمایز تبلیغات بینگ با تبلیغات در گوگل می شود ، یکپارچگی منحصربفرد تبلیغ در بینگ است. تبلیغات بینگ به طور مشابه با  گوگل ادوردز کار می کند، اما هر چیزی که در تبلیغات بینگ تبلیغ شده است ممکن است در سه موتور جستجوی متفاوت دیده شود: بینگ، یاهو و AOL .

مطلب مرتبط   ۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل (افزایش کلیک گوگل)

در ادامه به طور موردی به بررسی مهمترین تفاوت ها ، مزایا و معایب تبلیغ در گوگل و تبلیغ در بینگ پرداخته ایم. انتخاب یکی از این پلت فرم های تبلیغاتی به نیازها و استراتژی کسب و کار شما بستگی دارد :

1- نمایش آدرس سایت (Display URL) :

در هر 2 پلت فرم ، آدرس سایت در زیر عنوان اول تبلیغ نمایش داده می شود اما تنها تفاوت آنها در این است که آدرس سایت در موتور جستجوی بینگ به طور برجسته تر (bold) نمایش داده می شود که این مورد می تواند بر روی برندسازی سایت اثر بهتری داشته باشد.


2- خط توضیحات تبلیغ (Description Text) :

این مورد در هر 2 پلت فرم به صورت یکسان بوده و برای هر کدام از این تبلیغات می توان 80 کاراکتر را در خط توضیحات نمایش داد.


3- کلیدواژه ها :

تنها تفاوت تبلیغ در بینگ و گوگل در رابطه با کلیدواژه ها ، برخورداری موتور جستجوی گوگل از حجم ترافیک بالاتر برای سرچ کلیدواژه است. در هر 2 سرویس ، امکان استفاده از ابزارهای یافتن کلیدواژه های جدید و همچنین حالات مختلف برای تطبیق کلیدواژه ها وجود دارد.


4- نسبت کلیک به نمایش – CTR (Click-Through Rate) :

نسبت کلیک به نمایش یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی میزان بازخورد دریافتی از تبلیغات است. با توجه به آمارهای کلی ، تبلیغات بینگ دارای نسبت CTR بالاتری است.


5- میزان دسترسی :

بدون شک گوگل در این مورد نسبت به بینگ برتری دارد. اگرچه موتور جستجوی بینگ به طور بسیار منطقی و قدم به قدم در حال پیشرفت است. بیش از 63 میلیون کاربر تنها از بینگ به عنوان موتور جستجوی خود استفاده می کنند که این مورد به عنوان یک مزیت می تواند برای جذب این کاربران تلقی می شود. همچنین کاربرانی که از بینگ برای جستجوهای خود ااستفاده می کنند عمدتاً از سنین 35 به بالا هستند.

مطلب مرتبط  توضیح 17 وضعیت کلمه کلیدی در تبلیغ گوگل

به طور خلاصه می توان گفت که میزان دسترسی گوگل نسبت به بینگ دارای برتری مناسبی است اما در صورتیکه میخواهید هدف دهی تبلیغات خود را برای افراد 35 سال به بالا قرار دهید ، بینگ انتخاب مناسبی برای شما است.


6- هزینه :

به طور کلی تبلیغ در بینگ 65 تا 80 درصد هزینه کمتری نسبت به کمپین های تبلیغ در گوگل دارد. دلیل اصلی آن ، میزان رقابت پایین تر کسب و کارها در موتورجستجوی بینگ می باشد. بنابراین هزینه کلیک بینگ نسبت به گوگل ادوردز بسیار پایین تر است. با توجه به آمارهای سایت reportgarden ، میانگین هزینه کلیک تبلیغات در گوگل 3 برابر میانگین هزینه کلیک تبلیغ در بینگ است. تنها مزیتی که سبب شده است کاربران گوگل به پرداخت هزینه کلیک بیشتر متقاعد شوند ، ترافیک ورودی بیشتر در گوگل است.

تبلیغ در بینگ این امکان را دارد که کاربر بتنواند کمپین خود را بر اساس تنظیمات کمپین گوگل راه اندازی کند. به عبارت دیگر می توان تنظیمات تبلیغ در بینگ را از تنظیمات گوگل ادوردز import نمود.

هر کدام از سرویس های تبلیغاتی بینگ و گوگل ادوردز دارای مزایا و معایبی هستند که در این مقاله سعی کردیم مهمترین آنها را عنوان مطرح کنیم. اگرچه حضور در موتور جستجوی بینگ نیز می تواند برای کسب و کارها مفید واقع شود و مزیت هایی نسبت به گوگل ادوردز دارد اما با توجه به اینکه گوگل در ایران دارای محبوبیت بسیار بالایی نسبت به بینگ است ، بنابراین کسب و کارها بیشتر تمایل دارند که از این پلت فرم برای تبلیغات آنلاین خود استفاده کنند.

مطلب مرتبط  آموزش راه‌اندازی وبلاگ و کسب درآمد از آن
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *