لوگوی لینکدین
قابلیت گذاشتن استوری به لینکدین هم اضافه شد
سپتامبر 27, 2020
hack
هک دستگاه قهوه ساز توسط یک متخصص حوزه امنیت
اکتبر 4, 2020
hack

سیستم های ده ها بیمارستان ایالات متحده، در اثر حملات سایبری از کار افتادند

هک

طی هفته گذشته زنجیره بزرگی از بیمارستان های آمریکا، مورد حمله باج افزاری قرار گرفتند که به نظر می رسد یکی از بزرگترین حملات سایبری پزشکی در تاریخ ایالات متحده باشد.

سیستم های رایانه ای شبکه خدمات بهداشت عمومی آمریکا، که دارای بیش از 400 بیمارستان و مرکز درمانی می باشد، از آخر هفته گذشته از کار افتاده و به گفته چندین تن از کارکنان، برخی از بیمارستان ها مجبور شدند به ثبت اطلاعات بیمار با قلم و کاغذ متوسل شوند.

شبکه خدمات بهداشت عمومی آمریکا بلافاصله به درخواستها برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده، اما بیانیه ای را در وب سایت خود منتشر کردند که شبکه ارتباطی آنها “به دلیل مشکل امنیتی IT” در حال حاضر آفلاین است.

اما بنا بر اظهارات یک فرد آشنا به اقدامات این شبکه خدمات درمانی که مجاز به صحبت با مطبوعات نبود، به نظر این شبکه دچار حملات باج افزاری شده است.

حملات باج افزاری نوعی نرم افزار مخرب هستند که در شبکه های رایانه ای پخش می شود، پرونده ها را رمزگذاری کرده و برای رمزگشایی کلید برای آنها درخواست پول می کند. این یک تاکتیک معمول برای هکرها شده است، اگرچه حملات در این مقیاس علیه تجهیزات پزشکی معمول نیستند. با وجود حملات سایبری زیادی که اخیرا به مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر جهان شده، هنوز این مکان ها آمادگی رویارویی با این بحران ها را ندارند.

در اوایل سپتامبر 2020 نیز، حملات سایبری به بیمارستان دانشگاه دوسلدورف آلمان، منجر به مرگ یک بیمار به دلیل مسدود بودن دسترسی اطلاعات پزشکی وی شد. این حادثه را می توان اولین مرگ شناخته شده به دلیل حملات باج افزاری دانست.

مطلب مرتبط  حقایق و نکات جالب در مورد شرکت گوگل

حتی این حملات در مواردی، برخی بیمارستان ها را مجبور به جابه جایی بیماران به بیمارستانی دیگر می کند که می تواند برای آن ها خطرناک باشد. با این وجود هنوز دلیل و هدف این حملات به مراکز درمانی و بهداشتی نامعلوم است.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *