جنجال اتهام تلگرام به یهود ستیزی
می 25, 2019
آپدیت هسته گوگل
محدود شدن سایت ها در نتایج جستجوی گوگل
ژوئن 10, 2019
شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی شما برای گرفتن ویزای آمریکا بررسی می شوند!

متقاضیان ویزای آمریکا باید جزئیات شبکه های اجتماعی خود را نیز برای این کشور ارسال کنند.

بررسی شبکه های اجتماعی شما برای گرفتن ویزای آمریکا

بر طبق قانون جدید دولت آمریکا، تقریبا تمام افرادی که درخواست ویزا به این کشور ارسال می کنند می بایست جزئیات فعالیتشان در شبکه های اجتماعی را نیز در ضمیمه ارسال کنند.

 وزارت امور خارجه آمریکا با تصویب قانونی جدید، متقاضیان ویزای آمریکا را وادار به ارائه اطلاعات خصوصی خود کرده است. این اطلاعات عبارتند از نام کاربری شبکه های اجتماعی خود، شماره تماس و ادرس ایمیلی که در پنج سال گذشته از آن استفاده میکردند.

مقامات این کشور پیش بینی کرده اند که چیزی در حدود 14.7 میلیون نفر در سال تحت تأثیر این قانون قرار خواهند گرفت.

تنها متقاضیان ویزاهای دیپلماتیک و مقامات رسمی از این قانون مستثنا هستند. این بدان معناست که افرادی که برای کار و یا حتی تحصیل به آمریکا سفر می کنند مطابق با قانون جدید باید اطلاعات درخواستی را با نهادهای امنیتی دولت این کشور به اشتراک بگذارند.

در گذشته تنها متقاضیانی که شرایطشان نیاز به بررسی بیشتری داشت همچون افراد ساکن در مناطق تروریستی مجبور به ارائه این اطلاعات بودند. ولی حالا تقریبا بیشتر متقاضیان مجبور به اشتراک گذاری نام کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف هستند.

به گفته یک مقام رسمی، هر متقاضی که در ارتباط با شبکه های اجتماعی مورد استفاده خود دروغ بگوید با پیامد مهاجرتی بسیار جدی مواجه خواهد شد.

نام تعدادی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی در این لیست قرار گرفته است ولی متقاضیان داوطلبانه میتوانند نام و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی که در لیست نیست را هم ارائه دهند.

مطلب مرتبط  قدرتمندترین حمله DDoS تاریخ توسط گوگل مسدود شد

این قانون در ابتدا توسط دولت ترامپ در مارس 2018 مطرح گردید. در آن زمان، فعالان حقوق مدنی ادعا میکردند با توجه به این که مدرکی بر نحوه مدیریت موثر و عادلانه این اطلاعات وجود ندارد لذا ممکن است منجر شود تا مردم دچار خود سانسوری شوند.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *