توییتر
توئیتر تعداد افرادی که میتوانید در روز فالو کنید را کاهش داد
آوریل 13, 2019
اورانیوم
خرید اینترنتی کیک زرد و اورانیوم در ژاپن
آوریل 16, 2019
5g

استفاده از فناوری 5G در مزرعه پرورش گاو در انگلستان

استفاده از 5G برای گاوداری و گاوها

راه اندازی فناوری 5G و فراگیر کردن آن در ایالات متحده به دلیل خرابکاری های رقبا در تصرف بازار یکدیگر و رقابت بی نتیجه بین شرکت های فناور بر سر اولین بودن در زمینه نسل پنجم شبکه ارتباطات بی سیم (5G)، به صورت طرح های پراکنده در حال اجرا است. در صورتی که سایر مناطق دنیا در حال عمل به وعده هایشان هستند و به زودی منطقه اقیانوس اطلس به طور کامل تحت پوشش این فناوری قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در انگلستان حتی مزارع پرورش گاو نیز از مزایای این فناوری بهره مند هستند.

بنا به گزارش رویترز، سیسکو(Cisco) در حال انجام آزمایش زیرساخت های مورد نیاز برای عرضه جهانی 5G و کاربرد آن در صنایعی است که به طور سنتی صنعت به حساب نمی آیند، با این حال وابسته به سخت افزارها و نرم افزارهای پیشرفته ای هستند که پیوسته به پیچیدگی آن ها افزوده می شود. از جمله این صنایع می توان به کشاورزی اشاره کرد.

در همین راستا، سیسکو این فناوری را در سه منطقه روستایی مورد آزمایش و ارزیابی قرار داده و امکان دسترسی به تجهیزات نظارتی مجهز به 5G را برای کشاورزان این مناطق فراهم نموده است. قلاده های گردنی و برچسب های هوشمندی که روی گوش گاوهای گله نصب می شود، داده های بیومتریک را به منظور رصد گله از راه دور، در اختیار ناظران قرار می دهد.

سه سایت در این طرح آزمایشی شرکت کرده اند که یکی از آن ها مرکز نوآوری های دقیق مهندسی کشاورزی (Agri-EPI) در شهر شپتون مالت است که شهری کوچک در جنوب غربی انگلستان بوده و با بودجه دولت اداره می شود. این مزرعه 180 راس گاو دارد که حدود یک سوم آ‌ن ها به قلاده های گردنی و برچسب هوشمند 5G مجهز شده اند.

مطلب مرتبط  شبکه اجتماعی رقیب توییتر در اپ استور منتشر شد

اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که بدانیم این مزارع بسیار گسترده و وسیع بوده و گاوها اغلب اوقات به منظور شیردوشی و انجام معاینات بین مزرعه و چراگاه درحال رفت و آمد هستند. سیسکو می گوید با استفاده از قلاده های 5G، کشاورزان می توانند در تمان دوران پرورش گاوها، در هر زمانی بدون نیاز به دیدن و لمس فیزیکی آن ها را معاینه کنند.

علاوه بر این، قلاده های هوشمند قادرند بصورت بی سیم با سیستم شیر دوشی رباتیک ارتباط برقرار کرده و به فرآیند مکانیزاسیون شیردوشی گاوها کمک کنند. طی این فرآیند، گاوها به خواست و رغبت خود به ایستگاه می آیند و پس از شناسایی،‌ از گیت بازرسی عبور کرده و کنار ربات می ایستند. همه اقدامات بدون دخالت انسان پیش می رود.

آینده مورد انتظار در زمینه ارتباطات بی سیم، آینده ای فوق العاده شگفت انگیز و پر از اتفاقات باورنکردنی است. در کشورهای پیشرفته، کشاورزان پیش از دیگران در این پیشرفت وارد شده اند، به این دلیل که اگر محصولات و تولیدات آن ها نباشد همه انسان ها به دلیل گرسنگی از بین خواهند رفت.

Nick Chrissos یکی از مدیران سیسکو در اظهاراتی عجیب و غریب به رویترز گفته است: “ما قادریم همه گاوها را به این شبکه وصل کرده و تک تک حیوانات مزرعه را نیز به نسل پنجم شبکه ارتباطات بی سیم مجهز کنیم. کاری که فناوری 5G می تواند برای کشاورزان انجام دهد این است که به رهاسازی قدرتی کمک می کند که در این مزرعه، یا هر جای دیگر انگلستان و این جهان نهفته است.”

مطلب مرتبط  جنجال اتهام تلگرام به یهود ستیزی

گاوهای مزرعه Agri-EPI انگلستان در حالی از فناوری 5G برای سهولت و مکانیزاسیون کارها بهره می برند که بسیاری از انسان ها در سایر نقاط جهان از آن بی بهره اند!

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *