سرور مجازی ویندوز چیست؟
اکتبر 2, 2022
چطور می‌توان درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه داشت؟
چطور می‌توان درآمد ثابت از خرید و فروش دامنه داشت؟
اکتبر 15, 2022
۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی

۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی

نکات کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی

تهدیدات و مشکلات امنیتی از بزرگترین مسائلی هستند که وب سایت‌ها را درگیر می‌کنند؛ اما این تهدیدات و مشکلات، همیشگی و ثابت نیستند و مدام تغییر می‌کنند. چه از سرور اختصاصی استفاده کنید و چه از هاست اشتراکی، در هر دو حالت وبسایت شما در برابر حملات امنیتی آسیب‌پذیر است و تنها میزان آسیب‌پذیری است که تفاوت دارد.

در واقع، هاست اشتراکی باتوجه به عملکرد، طراحی و منابع اشتراکی که دارد، نسبت به دیگر انواع سرویس‌های هاستینگ، بیشتر مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد. اما راه‌هایی برای جلوگیری از این تهدیدات یا کاهش اثرات آن‌ها وجود دارد. در ابتدا، برای درک بیشتر نکات افزایش امنیت هاست اشتراکی، با سرویس هاست اشتراکی آشنا می‌شویم.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی به نوعی از سرویس میزبانی وب گفته می‌شود که در آن، چندین وبسایت روی یک هاست میزبانی می‌شوند. این نوع از سرویس میزبانی وب، یکی از رایج‌ترین و سطحی‌ترین انواع سرویس‌های هاستینگ است و از این رو، هزینه هاست اشتراکی، حداقل هزینه برای استفاده از سرویس‌های هاستینگ است.

اگرچه این نوع از سرویس‌های هاستینگ رایج و ارزان است، اما هنگام ورود امنیت به معادله، شرایط متفاوت می‌شود. نگرانی‌ها در مورد مسائل امنیتی همیشه وجود دارند؛ اما نکته‌ این است که مسائل امنیتی قابل پیش‌بینی هستند و می‌توان در راستای جلوگیری از آن‌ها اقداماتی انجام داد.

چگونه می‌توان امنیت هاست اشتراکی را افزایش داد؟

اقدامات متعددی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی می‌توان انجام داد که در ادامه، ۶ نکته برای افزایش امنیت هاست اشتراکی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. سرویس هاست اشتراکی با امنیت بالایی را انتخاب کنید

همیشه امن‌ترین و معتبرترین ارائه‌دهنده خدمات هاست اشتراکی را انتخاب کنید. استفاده از خدمات شرکت‌های هاستینگ امن و معتبر به شما این امکان را می‌دهد که از همان ابتدا آرامش خاطر در مورد اطلاعات سایتتان داشته باشید و بتوانید به دیگر امور کسب‌وکارتان رسیدگی کنید. امن و معتبر بودن شرکت‌های هاستینگ به این معنی است که این شرکت‌ها اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات کاربران انجام می‌دهند.

مطلب مرتبط  آموزش آپدیت نسخه php در وردپرس

از آنجایی که شرکت‌های هاستینگ امن و معتبر، سرورهایی با امنیت و آپتایم بسیار بالا ارائه می‌دهند، به طور غیرمستقیم باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و منابع شما نیز می‌شوند. ممکن است هزینه سرویس‌ها در برخی از شرکت‌های هاستینگ نسبت به شرکت‌های شناخته شده، کمتر و وسوسه‌انگیز باشند؛ اما گول نخورید! استفاده از سرویس‌های میزبانی بی‌کیفیت می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود.

همه سرویس‌های هاستینگ مانند یکدیگر نیستند و در نظر داشته باشید که اگر یکی از سرویس‌های هاست اشتراکی از دیگر سرویس‌ها محبوب‌تر است، به این معنی نیست که حتما بهتر یا امن‌تر است. پس به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب سرویس هاستینگ مناسب وبسایتتان، نیاز و شرایط آن را در نظر بگیرید.

دقت داشته باشید که تنها به رتبه و نظرات افراد در مورد شرکت‌های هاستینگ توجه نکنید و درباره موارد دیگر نیز تحقیق کنید. می‌توانید مواردی که باید قبل از خرید بهترین سرویس هاستینگ بدانید را در مقاله هاست چیست، مطالعه کنید.

سرویس هاست اشتراکی با امنیت بالایی را انتخاب کنید

۲. برای افزایش امنیت هاست اشتراکی از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

تاریخ‌های تولد، سالگرد و نام‌ها همیشه گزینه‌های بسیار بدی برای استفاده به عنوان رمز عبور هستند. استفاده از اطلاعات شخصی، اکانت هاست اشتراکی شما را در برابر هکرها و حملات سایبری آسیب‌پذیرتر می‌کند. معمولا هکرها برای نفوذ به اکانت‌های شما، ابتدا از اطلاعات شخصی‌تان استفاده می‌کنند.

بنابراین به جای اسامی و تاریخ‌های شخصی، هنگام ایجاد رمزهای عبور خود از ترکیب حروف تصادفی، اعداد و کاراکترهای خاص استفاده کنید. همانطور که می‌بینید، حدس زدن W54g*/$HR سخت‌تر از حدس زدن Aug082019 است. هر چه رمز عبور شما پیچیده‌تر و طولانی‌تر باشد، قوی‌تر است و در نتیجه، شکستن آن نیز سخت‌تر خواهد بود.

۳. از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید

باتوجه به اینکه حملات هکرها هر روز تغییر می‌کند، کسب‌وکارها نیز باید اقدامات خود را برای مبارزه با این حملات بروز و شدیدتر کنند. احراز هویت دو مرحله‌ای (Two-factor authentication) یکی از آن اقدامات کوچک اما بسیار حیاتی است.

همانطور که از اسم آن مشخص است، این یک فرآیند دو بخشی است که برای تایید کاربران قبل از ورود به یک اکانت، وب سایت و … استفاده می‌شود و براساس این واقعیت که هاست اشتراکی آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به دیگر انواع سرویس‌های هاستینگ دارد، احراز هویت دو عاملی بسیار مهم و سودمند است.

مطلب مرتبط  ۸ روش برای افزایش ترافیک سایت (به همراه معرفی سریع‌ترین روش)

فرض کنید که یک هکر رمز عبور شما که تاریخ تولدتان است را کرک کرده و سعی دارد به حساب شما وارد شود، اما با احراز هویت دو عاملی به این آسانی نیست و از او اطلاعات بیشتری برای ورود به حساب کاربری خواسته می‌شود. به این گونه، کار هکر سخت‌تر می‌شود و در بسیاری از مواقع، درخواست اطلاعات بیشتر، مانع ورود او به اکانت‌های شما می‌شود.

اطلاعات اضافی می‌تواند از سوالات مخفی گرفته تا کدهایی باشد که برای شما ایمیل یا اس‌ام‌اس می‌شوند. اما روش تأیید اهمیت چندانی ندارد، بلکه مهم این است که کار هکر پیچیده‌تر و نفوذ به حساب‌های کاربری شما غیرممکن شود.

۴. از منابع غیر معتبر دوری کنید

در فضای اینترنت نباید روی هر لینکی که مشاهده می‌کنید کلیک کنید و همچنین نباید از هر منبعی دانلود انجام دهید. فرقی ندارد که در حال نصب یک افزونه هستید یا نرم‌افزاری را دانلود می‌کنید، حتما باید مطمئن شوید منبعی که اطلاعات را از آن دریافت می‌کنید قابل اعتماد است یا خیر.

هنگامی که به برنامه‌های کاربردی و پلاگین‌ها نیاز پیدا می‌کنید، آن‌ها را از منابع معتبری دانلود و نصب کنید. هنگام استفاده از برنامه‌های کاربردی و پلاگین‌ها، مشکلات امنیتی بسیاری پدیدار می‌شود، از این رو، باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به استفاده از آن‌ها داشته باشید تا بتوانید امنیت هاست اشتراکی خود را حفظ کنید.

برای افزایش امنیت هاست اشتراکی از منابع غیر معتبر دوری کنید

۵. بکاپ‌گیری مستمر را فراموش نکنید

هیچ سرویس هاستینگی امنیت ۱۰۰٪ ندارد، بنابراین همیشه این احتمال را در نظر داشته باشید که ممکن است اکانت هاست وبسایتتان هک شود و اطلاعاتتان از بین برود، در این زمان، اطلاعات بکاپ‌گرفته شده به کمک شما می‌آیند. بکاپ‌گیری منظم تضمین می‌کند که در صورت هک، می‌توانید داد‌ه‌های خود را بازیابی کنید.

۶. نرم‌افزارها را به طور مستمر بروز کنید

دولوپر یا توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها با بروزرسانی، نقاط ضعف امنیتی را برطرف می‌کنند. بنابراین، بسیار مهم است که نرم‌افزارهای خود را به طور منظم بروز کنید تا مطمئن شوید که امنیت هاست اشتراکی شما در بیشترین میزان خود قرار دارد.

مطلب مرتبط  چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنید؟

در واقع، اگر نرم‌افزارها را بروزرسانی نکنید، هاست خود را در معرض خطر قرار می‌دهید، زیرا نسخه‌های قدیمی‌تر نرم‌افزارها نسبت به نسخه‌های آپدیت شده، برای جلوگیری از حملات سایبری مجهز نیستند.

جمع‌بندی: راه‌های افزایش امنیت هاست اشتراکی

برای اینکه هاست اشتراکی شما امنیت حداکثری داشته باشد، باید مواردی را در نظر بگیرید و اقداماتی را انجام دهید که در این مقاله به ۶ مورد مهم از آن‌ها پرداختیم.

به طور خلاصه، در وهله اول، برای خرید هاست اشتراکی باید شرکت‌های هاستینگ معتبر و امن را جستجو کنید. پس از آن، باید مراقب رمزهای اکانت خود باشید. همیشه از رمزهای پیچیده و ترکیبی استفاده کنید تا روزنه‌های نفوذ بسته شوند. فراموش نکنید که برنامه‌های کاربردی و پلاگین‌ها را از منابع معتبر دانلود و نصب کنید. استفاده از آنتی دیداس و فایروال راه‌های دیگری هستند که می‌توانند امنیت هاست اشتراکی شما را افزایش دهند. 

برتینا، ارائه‌دهنده انواع خدمات هاستینگ از جمله سرویس هاست اشتراکی است. این شرکت تمامی سرویس‌های هاستینگ خود را با بالاترین امنیت، سرعت و آپتایم به کاربران ارائه می‌دهد. برای خرید سرویس‌های هاستینگ برتینا می‌توانید با مشاوران برتینا از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق تیکت درخواست خود را به متخصصان برتینا اعلام کنید.

منبع: monsterhost

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.5 / 5. تعداد نظرات : 2

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *