دیتاسنتر
چگونگی ساخت دیتاسنتر
دسامبر 19, 2017
کنترل پنل Plesk
معرفی کنترل پنل Plesk
ژانویه 20, 2018
هاست داخل

هاست داخل ایران بهتر است یا هاست خارجی؟

هاست داخلبحث انتخاب بین هاست داخل یا خارج از کشور ساده تر از آن چیزی هست که فکر می کنید. بسیاری از کاربران برای انتخاب هاست به دوراهی می رسند که هاست ایرانی بهتر است یا خارجی؟

در صورتی که فر آیند کسب و کار بین المللی ندارید و تنها بازار هدفتون، بازار داخلیست و بازدیدکنندگان شما داخل کشور هستند، استفاده از هاست ایرانی توصیه ما به شماست . با توجه به اینکه هاست های ایران در داخل کشور میزبانی می شوند، مالکیت سرور ها با برتینا است، مشکلی از نظر تحریم و تهدید امنیت اطلاعات نخواهید داشت. هاست داخل به ­خاطر فاصله فیزیکی نزدیک به کاربران ایرانی، سرعت لود سایت شما رو دو تا سه برابر افزایش می دهد.

فقط همین موضوع نیست که در ذهن مدیران سایت و وب مستران است. نمونه از این موضوعات آن است که در هاست داخل ، سئو بهینه تر عمل می کند یا هاست خارجی. به طور کلی تفاوت و بهینه سازی با خرید هاست به چهار اصل بازتاب دارد.  سرعت دسترسی، قیمت، امنیت اطلاعات و کیفیت آپ تایم.

در نکته اول سرعت دسترسی به هاست دارای اهمیت بالاییست که بستگی به مکان جغرافیایی آنها دارد. بدلیل زیاد بودن مسافت دیتاسنتر های خارجی سرعت دسترسی به آنها از داخل کشور ایران نیازمند مدت زمان بیشتری نسبت به سرورهای داخلی است بنابراین سرعت دسترسی یک نکته مهم برای دسترسی کاربران و مشتریان داخل کشور باعث می شود هاست های داخلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. اما در بحث قیمت باید گفت به طور کلی اتصال به شبکه اینترنت و پهنای باند در ایران با قیمت بالاتری از کشورهای دیگر عرضه می شود. به همین دلیل تاثیر زیادی بر قیمت هاست های داخلی می گذارد.

مطلب مرتبط  آموزش انتقال هاست به هاست دیگر (آموزش تصویری)

یکی از مباحث در مورد سئو سایت که مرتبط با سرویس هاستنیگ است، به طور کلی مزیت هاست داخلی نسبت به هاست خارجی سرعت بالای بارگزاری آن است که اگر شما هاست داخل کشور داشته باشید بازدید کنندگان سایت شما از داخل کشور با سرعتی بیشتری می توانند به صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند. اما همین موضوع باعث معایبی برای شما می شود به آنگونه که هاست داخلی برای کاربرانی که خارج از ایران هستند صفحات را با سرعت کندتری بارگزاری می کند. این امر باعث می شود ربات های موتور جستجوی گوگل با کندی صفحات را بارگزاری و ایندکس کنند که نتیجه آن نمره منفی برای سایت شما دربر خواهد داشت.

با تمام موارد بالا پیشنهاد به شما این است که، اگر سایت شما با موتورهای جست و جو در ارتباط نیست هاست داخلی را انتخاب کنید ولی اگر به دنبال ورودی و بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جست و جو هستید هاست خارجی برای شما گزینه بهتری است.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

مهیار نعیمی

Content Creator at Bertina

Latest posts by مهیار نعیمی (see all)

مطلب مرتبط  تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس چیست؟

1 دیدگاه

  1. مصطفی گفت:

    عاااااااااالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *