hack
حملات سایبری به سیستم های ده ها بیمارستان در آمریکا
سپتامبر 30, 2020
لوگوی گوگل مپس
کشف شهر متروکه مرموز توسط Google Map Street در ژاپن
ژانویه 5, 2021
hack

متخصص کمپانی حوزه امنیت توانست یک دستگاه قهوه ساز را هک کند

هک

در دنیای هوشمند امروز، همواره در حال شنیدن اخباری مبنی بر هک شدن سازمان ها، سایت های بزرگ و یا ایمیل ها و اکانت های هزاران کاربر هستیم. اما تا به حال فکر کرده اید که هکرها تا کجا می توانند پیش بروند؟ آیا فقط به دنبال نفوذ در دنیای اینترنت هستند؟

باید بگوییم که خیر! هک کردن حتی به لوازم هوشمند خانگی نیز رسیده است. اما چگونه؟ قضیه از این قرار است که یکی از محققان حوزه امنیت کمپانی Avast به نام مارتین هرون، توانسته است از راه مهندسی معکوس، انواع روش های هک دستگاه های قهوه ساز هوشمند را بررسی کند. از نتایج این بررسی این گونه برداشت می شود که امکان هک این دستگاه ها و متصل شدن آن ها به شبکه اینترنت ناامن وجود دارد.

وی تمامی نسخه های جدید و قدیمی برنامه های قهوه ساز را بررسی کرده است. آن چه در این آزمایش ها به دست آمد کمی نگران کننده است. دستگاه قهوه ساز هک شده، می تواند با اتصال به وای فای و از راه اپ های تلفن همراه، مسیری برای نفوذ هکرها باشد.

در دنیای امروز، هک کردن یک دستگاه قهوه ساز کاملا غیر عادی و حتی مسخره به نظر می آید. تصور کنید هنگامی که صبح به آشپزخانه می روید، قهوه ساز شما به اینترنت ناامن وصل شده و از طریق اپلیکیشن های گوشی شما به طور خودکار شروع به کار کرده است.

قابلیت نفوذپذیری Device های هوشمند خانگی که مبتنی بر IoT یا اینترنت اشیا هستند، کار را برای باز شدن مسیر هکرها و ایجاد مشکلات امنیتی آسان تر می کند.

مطلب مرتبط  فایرفاکس از ردیابی URL کاربران جلوگیری می‌کند

البته مشکل امنیتی دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا، به 5 سال پیش در سال 2015 باز می گردد. در آن زمان محققان کمپانی امنیتی Pen Test در انگلیس، با آزمایش این موضوع، متوجه شدند که برنامه Smarter iKettle که مخصوص دستگاه های قهوه ساز است، به راحتی هک می شود. حتی نسخه های بعدی این برنامه نیز با مشکلات امنیتی رو به رو بودند.

بسیاری از محققان در سراسر دنیا معتقدند که هوشمند سازی تجهیزات و لوازم همیشه به معنای بهتر شدن کارایی آن ها نیست. بلکه این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای کاربران آن ها به وجود آورد. اما برخی هم موافق این هوشمندسازی بوده و می گویند بهتر است برای این حفره های امنیتی به دنبال راه چاره بود.

اما سوالی که باقی می ماند، این است که با وجود امکان هک شدن این دستگاه های هوشمند، آیا مردم کماکان به خرید آن ها تمایل نشان خواهند داد؟

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

سیمین جلیلی جو

Content Creator at Bertina

Latest posts by سیمین جلیلی جو (see all)

مطلب مرتبط  قابلیت جدید گوگل کروم به نام copy link to highlight

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *