آپدیت هسته گوگل
محدود شدن سایت ها در نتایج جستجوی گوگل
ژوئن 10, 2019
دکمه پخش ویدئو در گوگل کروم
قرار دادن دکمه Play ویدئو، جدیدترین نوآوری گوگل کروم
جولای 10, 2019

آیفون و آیپد ها هم قابل هک شدن هستند!

آنلاک کردن آیفون 4S

شاید بارها این جملات را از طرفداران محصولات اپل و به خصوص کاربران گوشی های آیفون شنیده اید که امنیت آیفون ها بسیار بالاست و هک کردن آیفون کار بسیار سختی است! علاوه بر این، حریم خصوصی در این گوشی ها بسیار رعایت شده و هر کسی به سادگی نمی تواند در اطلاعات شما نفوذ کند!!!

اما در جواب این افراد می توان گفت که کمپانی اسرائیلی Cellebrite هفته گذشته مدعی شد که توانایی هک کردن آیفون ها و باز کردن قفل تمام دستگاه های IOS تا نسخه IOS 12.3 را دارد.

این کمپانی در سایت خود از ابزار UFED Premium به عنوان تنها روش و راه حل در دسترس مراجع قانونی که بدنبال بازگشایی قفل و استخراج اطلاعات حیاتی از موبایل ها با نسخه های IOS و حتی اندروید می باشند، نام برده است.

ابزار UFED Preminum با دستگاه های مبنتی بر نسخه های IOS 7 تا IOS 12.3 سازگاری کامل دارد.

به گفته این شرکت “استخراج داده از هیچ روش دیگری به این میزان سریع و کامل انجام نمی شود و این ابزار به سادگی به اطلاعات اپ های شخص ثالث، چت ها، ایمیل ها و حتی محتوای حذف شده نیز دسترسی پیدا میکند.”

به گفته Cellebrite، این تنها ابزاری است که به صورت عام برای هک کردن آیفون استفاده می گردد. باقی ابزارهای مشابه تنها برای یک دستگاه قابل استفاده بوده و کاربرد دارند این در حالی است که چنانچه پلیس ها و نهادهای امنیتی این ابزار را خریداری کنند می توانند از آن برای رمزگشایی همه نوع دستگاه با هر نوع سیستم عاملی استفاده کنند.

مطلب مرتبط  اولین ربات کمک داور در جام‌جهانی 2022 قضاوت می‌کند

امکان استفاده از این نسخه UFED تنها برای مراجع قانونی و پلیس وجود دارد این در حالی است که نسخه های پیشین این ابزار به قیمت 100 دلار در سایت ebay به فروش میرسید.

نسخه ی IOS 13 که تنها دو هفته از انتشار آن می گذرد برای این ابزار غیر قابل دسترس است.

این نکته نیز قابل ذکر است که اپل در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که دسترسی شرکت GrayShift که از رقبای Cellebrite در زمینه بازگشایی رمز آیفون است را حذف کرده ولی تا کنون موفق به بلاک کردن دسترسی ابزار UFED نشده است.

برای کاربران محصولات کمپانی اپل و به خصوص گوشی های آیفون این سوال پیش می آید که عکس العمل اپل در آینده در مقابل این موضوع چه خواهد بود و آیا اپل می تواند این مشکل را که به طور قطع بر روی فروش جهانی محصولاتش تأثیرگذار است رفع کند!

منبع : 9to5mac

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

شبنم قرشی

Google Ads Administrator & Content Development Specialist at Bertina

Latest posts by شبنم قرشی (see all)

مطلب مرتبط  گوگل به زودی قابلیت ترجمه متن انتخابی را به مرورگر کروم اضافه می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *