گوگل ادز
۵ روش تبلیغ در گوگل و تاثیر گوگل ادز روی فروش
ژانویه 8, 2022
ppc یا تبلیغات کلیکی چیست؟ بررسی تبلیغات کلیکی همسان و غیرهمسان
تبلیغات کلیکی یا pay per click چیست؟
می 21, 2022

چگونه گواهینامه گوگل ادز بگیریم؟

گواهینامه گوگل ادز

از آنجایی‌که گوگل پربازدیدترین وبسایت است، تبلیغات در گوگل بازده بسیار بالایی دارد و کسب‌وکارها برای آنکه از رقابت خارج نشوند و مخاطبان هدف خود را جذب کنند، لازم است که از تبلیغات کلیکی گوگل ادز استفاده کنند. 

گوگل ادز یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی برای افزایش ترافیک سایت و مشتریان بیشتر است. در واقع، اکثر کسب‌وکارها پس از هزینه کردن برای تبلیغات گوگل، به طور متوسط نرخ بازگشت سرمایه (ROI) ۲۰۰ % را مشاهده می‌کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغات شما باید اصولی و درست باشد وگرنه با ضرر مواجه خواهید شد.

برای ایجاد تبلیغات قوی‌ و اصولی‌ در گوگل، دریافت گواهی گوگل ادز می‌تواند به شما کمک کند. علاوه‌بر این، وجود گواهینامه گوگل ادز در رزومه شما، اعتبار کاری شما را افزایش می‌دهد.

اگر به دنبال گرفتن سرتیفیکیت گوگل ادز هستید، در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا گرفتن سرتیفیکیت گوگل ادز از گوگل اسکیل شاپ مفید است، و چگونه می‌توانید این گواهی را بگیرید.

گوگل اسکیل شاپ چیست؟

گوگل اسکیل شاپ

گوگل اسکیل شاپ پلتفرمی برای فراگیری آموزش‌های الکترونیکی است. گوگل، نسخه‌های الکترونیکی دوره‌هایی نظیر گوگل ادز را در گوگل اسکیل شاپ قرار داده که با فراگیری آن‌ها و سپس انجام آزمون می‌توانید گواهینامه آن دوره را از گوگل بگیرید. 

چرا گواهینامه گوگل Ads بگیرید؟ 

گواهینامه گوگل ادز، اعتبار سنجی معتبر و حرفه‌ای از گوگل و نشان‌دهنده مهارت‌ شما در گوگل ادز است. در حقیقت، بسیاری از کارفرمایان به دنبال افراد حرفه‌ای دارای گواهینامه گوگل ادز برای تیم بازاریابی خود هستند.

حتی اگر نمی‌خواهید کمپین تبلیغات کلیکی گوگل راه‌اندازی کنید، گرفتن گواهینامه گوگل ادز همچنان برای شما به عنوان نیروی بخش مارکتینگ مفید است. تبلیغات کلیکی (PPC)، به ویژه از طریق Google Ads بازده بالایی دارد.

همچنین، اگر که در حوزه مارکتینگ کار نمی‌کنید اما با تیم‌های مارکتینگ در ارتباط هستید، داشتن دانش در حوزه‌‌ی دیجیتال مارکتینگ به ارتباط شما و تیم مارکتینگ کمک می‌کند و در نهایت، داشتن این گواهینامه باعث افزایش اعتبار شما نزد کارفرمایان می‌شود. 

مطلب مرتبط  آموزش گوگل کیورد پلنر - Google Keyword Planner

با گرفتن گواهینامه گوگل ادز، نیروی مارکتینگ با تجربه محسوب می‌شوید؟ 

سرتیفیکیت گوگل ادز، مدرک رسمی است که توسط گوگل ارائه می‌شود. این گواهینامه نشان دهنده دانش و مهارت شما در زمینه گوگل ادز است. این گواهینامه را می‌توانید در قالب یک نشان در سایت خود نمایش دهید تا گوگل شما را به عنوان یک کاربر پیشرفته ادز و یک متخصص در تبلیغات کلیکی (PPC) به رسمیت بشناسد.

گرفتن گواهینامه گوگل ادز، چه شما یک دیجیتال مارکتر باشید و چه نباشید، باعث افزایش اعتبار رزومه شما می‌شود، اما از نظر مهارت و اجرا، تنها با داشتن سرتیفیکیت گوگل ادز نمی‌توانید در نقش یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای بازی کنید. به عبارتی دیگر، هدف از صدور این گواهی تمایز میان افراد یا کسب‌وکارهایی است که مهارت اختصاصی و اثبات‌شده‌ای نسبت به پلتفرم دارند.

چگونه سرتیفیکیت گوگل ادز را بگیریم؟

سرتیفیکیت گوگل

ممکن است که شما با داشتن دو هدف، نشان دادن مهارت خود به مخاطبانتان و دیگری یادگیری اصولی و دقیق کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، اقدام به گرفتن گواهینامه گوگل ادز کنید. این‌ها دو رویکرد جداگانه با مسیری یکسان هستند. 

به آزمون سرتیفیکیت Google Ads تنها به عنوان یک امتحان که باید گزینه‌ای را انتخاب کنید، نگاه نکنید، بلکه به عنوان یک فرصت برای یادگیری به آن نگاه کنید، با این رویکرد، از هر سوال آزمون نکته‌ای یاد می‌گیرید و مانند افراد دیگر تنها به دنبال تمام کردن آزمون نخواهید بود.

سوالات آزمون گواهینامه گوگل ادز به شما کمک می‌کنند تا چگونگی استفاده از پلتفرم و محاسبات دقیق تبلیغات را یاد بگیرید و از این جهت ارزشمند هستند. در نتیجه چه از گذشته دانشی در رابطه با گوگل ادز داشته باشید و چه نداشته باشید، با آماده شدن برای این امتحان می‌توانید رشد زیادی را تجربه کنید و همچنین تحت شرایطی نماینده گوگل ادز شوید.

جهت دریافت گواهینامه گوگل ادز، پس از ثبت‌نام در گوگل اسکیل شاپ و شرکت در دوره‌ها لازم است که در هر یک از آزمون‌ها، نمره 80% و یا بیشتر را کسب کنید. 

مطلب مرتبط  5 مورد از مهمترین فواید تبلیغ در گوگل

مدت زمان آزمون 75 دقیقه است و امکان شرکت دوباره در آزمون، در صورت عدم موفقیت فراهم است. مدت اعتبار سرتیفیکیت گوگل ادز یک سال است و پس از انقضاء تاریخ آن، لازم است که دوباره در آزمون شرکت کنید. دریافت گواهینامه گوگل ادز هیچ هزینه‌ای ندارد، و همه می‌توانند به صورت رایگان سرتیفیکیت گوگل ادز را دریافت کنند.

در حال حاضر، ۵ گواهینامه گوگل ادز به طور مجزا ارائه می‌شوند که عبارتند از: گواهینامه سرچ، تبلیغات ویدئویی، دیسپلی، شاپینگ و محاسبه تبلیغات گوگل ادز.

با دریافت سرتیفیکیت گوگل ادز، تسلط خود را در راه‌اندازی و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل نشان می‌دهید. 

چگونه برای آزمون سرتیفیکیت گوگل ادز آماده شوید؟

منابع آموزشی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، شروعی قوی و مفید هستند. شما می‌توانید با یادگیری از این منابع و شرکت در تست، با سبک سوالات و مفاهیم امتحان، آشنا شوید.

علاوه‌بر این، یکی از بهترین راه‌ها برای آماده شدن جهت شرکت در آزمون سرتیفیکیت گوگل ادز، استفاده از آموزش‌های یوتیوب و مقالات آموزشی است. بیشتر افراد یادگیری به صورت بصری را به دیگر روش‌ها ترجیه می‌دهند، از این رو زمانی که خود پلتفرم را با یک ویدئو ببینند بهتر یاد می‌گیرند.

در نظر داشته باشید که خود آزمون نیز می‌تواند ابزار آموزشی خوبی باشد. سوالات آزمون باعث ایجاد کنجکاوی و سوال در ذهن شما می‌شوند و ذهن شما برای یافتن پاسخ سوال هوشیار شده و به دنبال پاسخ می‌گردد و زمانی که شما پاسخ را بیابید به اصطلاح آن پاسخ ملکه ذهن شما می‌شود.

برای شرکت در امتحان با نگرش یادگیری چه کاری باید انجام داد؟ 

۱. یادداشت بردارید.

نکات مهم را یادداشت کنید و هر زمان که آن‌ها فراموش کردید به یادداشت‌های خود مراجعه و از آن‌ها استفاده کنید (با این حال انتظار نداشته باشید که برای کل آزمون به آن‌ها تکیه کنید). در هنگام انجام آزمون نیز، در صورتی که سوالی را بلد نبودید، آن را یادداشت کنید و بعد از آزمون پاسخ آن را بیابید.

مطلب مرتبط  آیا گوگل ادز روی سئوی سایت تاثیر دارد؟

۲. از روشن ماندن کامپیوتر خود در هنگام آزمون اطمینان حاصل کنید. 

دقت کنید که کامپیوترتان به برق وصل باشد تا زمانی که در امتحان شرکت می‌کنید، باتری آن تمام نشود. این نکته ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما قرار گرفتن این گزینه در چک لیست خالی از لطف نیست.

۳. برای پاسخ به سوالات وقت بگذارید.

جهت یافتن پاسخ صحیح و تحلیل سوال‌ها لازم است که وقت بگذارید. به خاطر سپردن پاسخ سوال‌هایی که با تحلیل به آن‌ها رسیده‌اید، بسیار آسان‌تر است و مدت زمان بسیار زیادی در ذهن می‌مانند.

۴. قبل از آزمون خود را تقویت کنید.

به اندازه کافی بخوابید و غذاهای سرشار از امگا ۳ بخورید که برای قدرت و تقویت ذهن عالی هستند.

جمع بندی: نیاز به گرفتن سرتیفیکیت گوگل ادز

گوگل ادز

در نهایت، گرفتن گواهینامه Google Ads سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای رشد شغلی شما است. کارفرمایان در هنگام استخدام نیروهای مارکتینگ به دنبال هر مدرک معتبری هستند که نشان دهد شما بالاتر از متقاضیان دیگر هستید.

همچنین در نظر داشته باشید که شما مجبور نیستید همه چیز را در مورد Google Ads بدانید و در واقع تجربه در دنیای واقعی به رشد مهارت و دانش‌ شما کمک کند. اما دانشی که شما هنگام آماده شدن برای این امتحان به دست می‌آورید یک شروع مهم برای شما است.

 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.1 / 5. تعداد نظرات : 8

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *