هاست لینوکس ارزان چه مزایا و معایبی دارد؟
هاست لینوکس ارزان چه مزایا و معایبی دارد؟
آگوست 13, 2022
۹ کاربرد برتر وی پی اس (VPS)
۹ کاربرد برتر وی پی اس (VPS)
آگوست 20, 2022

آموزش گام به گام ثبت دامنه ir در ایرنیک (به همراه آموزش تصویری)

راهنمای تصویری و گام به گام گرفتن شناسه کاربری در ایرنیک

در ابتدا نحوه ثبت دامنه ir را توضیح می دهیم. همان طور که می دانید ir کوتاه شده کلمه iran و مختص به آن کشور است و باید در سایت ایرنیک (nic.ir) ثبت شود. ایرنیک یک وبسایت اینترنتی است که ثبت تمام دامنه هایی که با پسوند ir. ثبت می شوند را بر عهده دارد و تنها سایتی است که سفارشات ثبت اینگونه دامنه ها را تائید می کند. با این وجود شما قادر به خرید و ثبت دامنه ir از شرکت های دیگر نیز هستید.

ثبت دامنه به صورت مستقیم از سایت ایرنیک که نیازمند عضویت در پنل آن است و به طور مستقیم دامنه شما ثبت می شود. اما این روش با هزینه بالاتری برای شما قابل انجام است و همچنین به دلیل درخواست های زیاد، پشتیبانی قابل قبولی ارائه نمی شود.

برای ثبت دامنه ir. در برتینا و دیگر شرکت‌های معتبر ثبت دامنه، نیاز است که شناسه کاربری در ایرنیک داشته باشید. در ادامه به صورت گام به گام شما را راهنمایی کرده‌ایم تا با انجام مراحل الزامی، شناسه کاربری ایرنیک را دریافت کنید و آن را در اختیار شرکت ثبت‌کننده دامنه خود قرار دهید.

ایرنیک IRNIC، کارگزار ثبت دامنه‌های ملی در ایران است که انواع شناسه‌های نیک یا NIC-Handle را به کاربران ارائه می‌دهد. شرایط و قوانین خاصی جهت ثبت دامنه‌ها با پسوند ir. وجود دارد که همگی توسط ایرنیک تعیین شده‌اند. از این رو، تمامی کاربران برای ثبت دامنه‌های ملی با پسوند‌های مختلف باید در ابتدا نسبت به عضویت در این سایت اقدام کنند و یک شناسه‌ نیک باتوجه به نوع پسوند دامنه‌ای که نیاز به ثبت آن دارند، دریافت کنند.

مطلب مرتبط  حذف اطلاعات تماس در Whois چگونه است؟

چگونه شناسه کاربری در ایرنیک بگیرم؟

برای ایجاد شناسه کاربری در ایرنیک باید وارد وبسایت www.nic.ir شوید. سپس با انتخاب گزینه ساختن شناسه کاربری از منوی مشخصه‌های شناسه شروع به انجام مراحل زیر کنید.

انتخاب گزینه ساختن شناسه کاربری از منوی مشخصه‌های شناسه

 

پس از انتخاب گزینه ساختن شناسه کاربری، وارد صفحه زیر می‌شوید. در ادامه باید نوع شناسه خود را با توجه به شرایط آن در بین گزینه‌های شخص حقیقی، حقوقی، شرکت یا مؤسسه یا نهاد غیردولتی، وزارتخانه یا سازمان یا شرکت دولتی، مرکز آموزشی و پژوهشی و شناسه‌ی محدود انتخاب و بر روی دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک کنید.

به عنوان مثال، ما مسیر را به عنوان شخص حقیقی طی کرده‌ایم. در واقع روند یکسان است و تنها اطلاعاتی که باید وارد کنید در انواع شناسه‌ها متفاوت است.

 

انتخاب نوع شناسه خود در سایت ایرنیک با توجه به شرایط دامنه

وارد مرحله دوم می‌شوید که در این مرحله باید مشخصات خواسته شده را تکمیل کنید.

ورود مشخصات خواسته شده در سایت ایرنیک

 

در انتهای صفحه مرحله دوم، گزینه آزاد را در بخش رابط‌های مجاز جهت دریافت شناسه ایرنیک انتخاب کنید تا شرکت ثبت‌کننده دامنه بتواند از شناسه شما جهت ثبت دامنه‌تان استفاده کند. پس از تکمیل و ورود اطلاعات، با کلیک روی دکمه بازنگری به مرحله سوم بروید.

 

گزینه آزاد را در بخش رابط‌های مجاز جهت دریافت شناسه ایرنیک انتخاب کنید

 

در مرحله سوم، فرم پرشده به شما نمایش داده می‌شود. پس از اینکه اطلاعات فرم را چک کردید در صورت درست بودن به مرحله بعد بروید و در غیر این صورت، به مرحله قبل بازگردید و اطلاعات نادرست را اصلاح کنید.

 

پس از اینکه اطلاعات فرم را چک کردید در صورت درست بودن به مرحله بعد بروید.

 

برای اینکه به مرحله چهارم یا آخر بروید، باید قوانین و شرایط را بخوانید و با وارد کردن نام و نام خانوادگی خود به لاتین، کد نوشته شده در پایین آن و کلیک روی گزینه موافقم، دریافت شناسه، فرم را به اصطلاح امضا کنید.

مطلب مرتبط  انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟ معرفی بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

 

با وارد کردن نام و نام خانوادگی خود به لاتین، کد نوشته شده در پایین آن و کلیک روی گزینه موافقم، دریافت شناسه، فرم را به اصطلاح امضا کنید.

 

در مرحله چهارم، شناسه کاربری ایرنیک شما نمایش داده می‌شود. برای ثبت دامنه در برتینا، این شناسه کاربری را کپی کنید و وارد وب سایت برتینا شوید.

 

برای ثبت دامنه در برتینا، این شناسه کاربری را کپی کنید و وارد وب سایت برتینا شوید.

 

در بخش ثبت دامنه برتینا، دامنه مورد نظر خود را با پسوند ir. جستجو کنید و در صورت آزاد بودن آن، ادامه مسیر را طی کنید.

 

در بخش ثبت دامنه برتینا، دامنه مورد نظر خود را با پسوند ir. جستجو کنید.

جهت ثبت دامنه، روی افزودن به کارت کلیک کنید.

جهت ثبت دامنه در برتینا، روی افزودن به کارت کلیک کنید.

پس از کلیک روی افزودن به کارت، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید که در بخش ایمیل یا شناسه شما در ایرنیک باید همان شناسه‌ای که از سایت ایرنیک گرفتید را وارد کنید. همچنین می‌توانید به جای وارد کردن شناسه، ایمیلی که در زمان ساختن آن استفاده کرده‌اید را وارد کنید.

در بخش ایمیل یا شناسه شما در ایرنیک باید همان شناسه‌ای که از سایت ایرنیک گرفتید را وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات و مرور آن‌ها، با کلیک روی گزینه پرداخت نهایی وارد صفحه بعد می‌شوید.

پس از وارد کردن اطلاعات و مرور آن‌ها، با کلیک روی گزینه پرداخت نهایی وارد این صفحه می‌شوید.

اگر در برتینا اکانت ندارید، با تکمیل اطلاعات زیر اکانت بسازید و سپس فاکتور صادر شده در ناحیه کاربری خود را پرداخت کنید تا دامنه شما ثبت شود.

اگر در برتینا اکانت ندارید، با تکمیل اطلاعات زیر اکانت بسازید.

در صورتی که در برتینا اکانت دارید، با ورود نام کاربری و کلمه عبور خود وارد ناحیه کاربری‌تان شوید و پس از پرداخت فاکتور صادر شده، نام دامنه خود را ثبت کنید.

در صورتی که در برتینا اکانت دارید، با ورود نام کاربری و کلمه عبور خود وارد ناحیه کاربری‌تان شوید.

در صورت بروز هرگونه مشکل و سوال از طریق تیکت یا تماس تلفنی با شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ با کارشناسان برتینا در ارتباط باشید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 5

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *