قوانین تبلیغ در گوگل ادز
قوانین تبلیغ در گوگل ادز
سپتامبر 30, 2018
conversion در گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟
اکتبر 13, 2018
گروه بندی در تبلیغات گوگل

فواید گروه بندی در تبلیغات گوگل

ساختار اکانت گوگل ادز

تبلیغات در گوگل جایگاه بسیار خوبی در میان صاحبان وب سایت و کسب و کارهای اینترنتی پیدا کرده است و مزایای آن به حدی است که آموزش و یاد گیری نکات مهم درج تبلیغ جهت بهره وری بیشتر تبلیغات امری ضروری تلقی می گردد. توجه به گروه بندی در تبلیغات گوگل یکی از روش هایی است که موجب می شود تبلیغ درج شده کارایی بیشتری داشته باشد همچنین هزینه تبلیغات شما کاهش یابد.

تفاوتی ندارد که کسب و کار شما چیست، در همه موارد استفاده از تبلیغات در گوگل می تواند به معرفی شما و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید کمک کند. به عنوان مثال اگر روی کلمه کلیدی خاصی رتبه مناسبی ندارید و یا نیاز به افزایش ترافیک سایت برای مدت محدودی دارید، تبلیغات در گوگل می تواند بسیار مفید باشد.

پس از ایجاد اکانت گوگل ادز نیاز است که یک کمپین جدید ایجاد کنید. در این زمان نوبت به گروه بندی تبلیغات می رسد. در ادامه قصد داریم به روش گروه بندی در تبلیغات گوگل ادز و مزایای آن بپردازیم.

ایجاد گروه بندی در تبلیغات گوگل

همان طور که اشاره شد، پس از ایجاد کمپین تبلیغاتی نوبت به گروه بندی تبلیغات می رسد. گروه بندی در تبلیغات گوگل به شما کمک می کند تا محتوای مناسب و کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای هر گروه تبلیغ به صورت جداگانه مشخص نموده و به این ترتیب کارایی بیشتری را از تبلیغ مورد نظر به دست آورید. برای انجام گروه بندی تبلیغات لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

1 – وارد بخش Ad group شده و برای گروه تبلیغاتی مورد نظرتان نام مناسبی را انتخاب نمایید.

مطلب مرتبط  بررسی دلایل عدم نمایش تبلیغات گوگل ادز

2 – مرحله بعدی در گروه بندی تبلیغات، ایجاد متن تبلیغ مورد نظرتان است. قسمتی از متن تبلیغ شامل درج 3 عنوان یا Heading برای تبلیغات است که هر کدام از این عنوان ها می تواند عبارتی با حداکثر 30 کاراکتر باشد.

پس از درج عنوان ها ، لازم است متن تبلیغ را با استفاده از 2 خط توضیحات اندکی تکمیل تر کنید. این بخش ، خط توضیحات یا Description line نام دارد و در اینجا هم شما نمی توانید توضیحات زیادی را بدهید و تنها 90 کاراکتر برای هر خط توضیحات را در اختیار دارید. آنچه که در درج متون باید مورد توجه قرار دهید این است که فاصله یا space، کاما و نقطه هم جزو کاراکتر ها محسوب می شود و می تواند توضیحات شما را اندکی محدودتر نماید.

مرحله بعدی درج آدرس وب سایت یا همان Display URL بوده که باید در صحت ورود آن دقت کافی را داشته باشید.

مرحله پایانی در درج گروه آگهی، بخش آدرس صفحه فرود و یا Landing page است. این قسمت در اختیار شماست و اگر آن را وارد نکنید همان آدرس وب سایت که در مرحله قبل وارد کردید به عنوان صفحه فرود در نظر گرفته می شود.

3 – این مرحله بسیار مهم است زیرا باید کلمات کلیدی مورد نظر و مرتبط با گروه بندی تبلیغات را به آن اضافه نمایید. در انتخاب کلمات کلیدی باید وسواس زیادی به خرج داد. چنانچه ذکر شده یکی از اهداف اصلی گروه بندی در تبلیغات گوگل اختصاص دادن کلمات کلیدی مناسب به هر گروه است، پس باید کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین میزان جستجو را در خصوص محصول یا خدمات شما را دارد. در این بخش شما کادری با عنوان Enter one keyword per line را مشاهده می نمایید و این به معنی آن است که در هر خط تنها یک کلمه کلیدی را باید اضافه کنید. از آنجایی که کلمات کلیدی مهم ترین بخش تبلیغات هستند هزینه آن ها را در بخش Default bid می توانید تعیین نمایید.

مطلب مرتبط  5 راه ساده برای بهبود نمره کیفیت (Quality Score) در تبلیغات کلیکی

برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای گروه های تبلیغ خود می توانید از ابزار Google Keyword Planner یا سایر ابزارهای دیگر استفاده نمایید. تعداد کلمات کلیدی که برای هر گروه آگهی توصیه شده است بین 10 تا 20 عدد است و نباید بیش از اندازه استفاده شود.

گروه بندی در تبلیغات گوگل

4 – مرحله نهایی برای گروه بندی در تبلیغات گوگل ذخیره سازی اطلاعاتی است که وارد نمودید. کافیست گزینه Save ad group را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

در این مرحله باید منتظر بمانید تا گوگل گروه بندی تبلیغات شما را مورد تائید قرار دهد و وضعیت آن approved گردد. اگر اصول مورد نظر را رعایت کرده باشید معمولا مشکلی در این بخش نخواهید داشت اما اگر با پیام disapproved مواجه شدید به معنای آن است که شما برخی از قوانین مورد نظر گوگل را در گروه بندی تبلیغات خود در نظر نگرفته اید و باید گروه مورد نظر را مجدد مورد بازبینی قرار دهید. به طور کلی مدت زمانی که برای تائید گروه بندی تبلیغات توسط گوگل مورد نیاز متفاوت بوده و بین چند دقیقه تا چند روز تغییر می کند. برای بررسی وضعیت گروه بندی تبلیغات باید وارد اکانت شده و در بخش کمپین گروه بندی تبلیغات مورد نظر را انتخاب نموده و وضعیت آن را مشاهده نمایید. در این بخش گوگل در صورت تائید نکردن گروه بندی آگهی شما، علت مورد نظر را ذکر کرده تا بتوانید به بهترین نحو در صدد رفع آن بر بیایید.

 اگر عبارت Under review را مشاهده نمودید یعنی آگهی هنوز در حال بررسی بوده اما تا زمان تایید نمایش داده نمی شود.

مطلب مرتبط  کمپین های ضعیف گوگل ادز را غیر فعال نکنید!

اهمیت گروه بندی در تبلیغات گوگل ادز

به طور کلی آن چه در خصوص گروه بندی تبلیغات در گوگل ادز اهمیت دارد معرفی بهتر محصولات یا خدمات از طریق ارائه محتوای مرتبط و کلمات کلیدی ویژه هر گروه تبلیغاتی است. با استفاده از این قابلیت ، گوگل به شما این امکان را داده تا کاربران را به صورت هدفمند ساماندهی کنید. به این ترتیب هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت می کنید به شکل صحیحی مصرف می شود و افرادی که به کالا یا خدمات شما نیاز دارد با آن آشنا می شوند. پس در انتخاب گروه بندی تبلیغات و خصوصاً محتوا و کلمات کلیدی مربوط به هر گروه باید دقت و توجه ویژه ای به عمل آید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *