وبلاگ برتینا

7 راه برای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز
مهر ۲۴, ۱۳۹۶
ctr
6 نکته برای افزایش CTR تبلیغ در گوگل ادوردز
مهر ۲۹, ۱۳۹۶

25 واقعیت درباره گوگل ادوردز

تبلیغ در گوگل

1 – گوگل در سال 2000 اولین نسخه پلتفرم ادوردز که بر مبنای CPM (هزینه به ازای نمایش) بود را منتشر کرد. این نسخه در سال 2002 به مدل پرداخت هزینه بصورت مزایده به روز رسانی شد.

2- یک دانش آموز 18 ساله به نام اسکات باینستر پس از ترک تحصیل ، با فروش ایده خود به گوگل که به صورت پرداخت به ازای موقعیت نمایش بود میلیون ها دلار کسب درآمد کرد. این ایده بعدها مبنای ایده بیل گراس برای گسترش نسخه های بعدی گوگل ادوردز بود.

3- حدود 97 درصد از درآمد سالانه گوگل از طریق گوگل ادوردز و تبلیغات می باشد.

4 – به طور متوسط هر کسب و کار با صرف 1 دلار در تبلیغ در گوگل ، 2 دلار کسب درآمد می کند.

5 – در سال 2011 گوگل رکورد راه اندازی 1.2 میلیون تبلیغ متنی برای  کسب و کارهای مختلف را ثبت کرد.

6 – بطور متوسط و نسبی میانگین CTR برای یک تبلیغ در صفحه اول 7.94% است.

7 – یک تبلیغ در بالای صفحه اول به طور متوسط 10 کلیک بیشتر نسبت به نسخه قبلی گوگل ادوردز که تبلیغات در سمت راست صفحه نمایش داده میشد کسب می کند.

8 – در سال 2012 درآمد گوگل از گوگل ادوردز به 12.21 میلیارد دلار رسید. در همان سال مجموع هزینه کلیک های پرداختی کسب و کارها 42 درصد افزایش یافت.

9 – 97 درصد هزینه پرداختی کسب و کارها در گوگل ادوردز به ازای سرچ های انجام شده کاربران در گوشی های هوشمند است.

10 – در سال 2011 ابزارهای تبلیغ و جستجوی گوگل 80 میلیارد دلار فعالیت اقتصادی در آمریکا ایجاد کرده است.

11 – صنعت بیمه و بنگاه های مالی اعتباری در سال 2011 در مجموع 4 میلیارد دلار صرف هزینه تبلیغات گوگل ادروردز خود کرده اند.

12 – کلیدواژه های مرتبط با  صنعت بیمه و بنگاه های مالی اعتباری غالبأ جزء گرانترین کلیدواژه ها در گوگل ادرودز هستند و اکثر آنها خواستار هزینه کلیک های بالای 50 دلار هستند.

13 – شرکت آمازون در سال 2011 حدوداٌ 55.2 میلیون دلار صرف هزینه تبلیغات خود در گوگل ادوردز کرده است.

14 – در زمان متوقف بودن تبلیغات گوگل ادوردز 89% ترافیک ایجاد شده با تبلیغات توسط جستجوی ارگانیک جایگزین نمی شود.

15 –در کلید واژه های با رقابت بالا و تجاری ، 40 درصد کلیک ها بر روی 3 تبلیغ موجود در بالای صفحه انجام شده است.

16 – پس از منسوخ شدن نسخه قبلی گوگل ادوردز که تبلیغات در سمت راست صفحه نمایش داده میشد ؛ در نسخه جدید در حدود نیمی از کاربران (45.5%) تفاوت بین سرچ های ارگانیک و تبلیغی را متوجه نمی شوند.

17 – با توجه به قرارداشتن دفتر اصلی گوگل در کشور آمریکا ، هم اکنون قوانین کنگره آمریکا برای گوگل ادوردز نیز شامل می شود.

18 – گوگل مالک شبکه جهانی آنلاین و بزرگی مانند سایت های معتبر YouTube ، Gmail و Blogger برای نمایش تبلیغات بنری و ویدئویی خود است.

19 – نمایش به صورت بنری و ویدئویی در هر ماه 180 میلیارد نمایش را برای تبلیغات گوگل ادوردز فراهم می کنند. ( در حدود 6 میلیارد نمایش در هر روز!!!)

20 – کمپین های تبلیغات بنری و ویدئویی گوگل ادوردز در دسترس 80 درصد کاربران اینترنت است.

21 – طبق آمار گوگل 99 درصد از 1000 مشتری برتر گوگل ادوردز تبلیغات خود را به صورت بنری و ویدئویی در YouTube فعال کرده اند.

22 – به طور متوسط میزان CTR یک تبلیغ بنری و ویدئویی گوگل ادوردز در حدود 0.4% است. 4 برابر بیشتر نسبت به تبلیغات بیلبوردی در آمریکا و 10 برابر بیشتر نسبت به تبلیغات فیسبوک!

23 – کسب و کارهایی که تبلیغات خود را در گوگل ادوردز به صورت بنری و ویدئویی اجرا کرده اند به مراتب بیشتر بدنبال برندسازی و معرفی کسب و کار خود هستند.

24 – طبق گزارش کمپانی Yankee Candle قابلیت بازاریابی مجدد در گوگل ادوردز (remarketing) ، نرخ تبدیل (conversion) این شرکت را 600% افزایش داده است در حالی که هزینه های conversion این شرکت به نصف رسیده است.

25 – طبق آمارهای گوگل ، کمپین هایی که از قابلیت Conversion Optimizer استفاده می کنند ، 21 درصد نرخ conversion آنها افزایش یافته است در حالیکه هزینه CPA آنها به طور متوسط 14 درصد کاهش یافته است.

 

The following two tabs change content below.